1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG DVX 8751

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi anttijm 13.11.2004.

  1. Tomba_76

    Tomba_76 Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jeps, tuli tos kokeiltuu alkuperäistäki dvd:ä esim muumeja jos on monta jaksoo, yhden jakson toisti moitteetta mutta sen jälkeen ku laitoin toisen ni jäi ruksuttaa paikalle. Taitaa olla ny vika lukupäässä tai jossain?

    Ku saan vietyy huoltoo ni kannattaisko laittaa alkupeäinen firmware paikalle vai rupeavatko vittuilee siit?
    Ei kyl pitäis olla merkitystä? ja mista saanee alkuperäisen vai muuta keinoo...
    Ja toki ny saa lg:n omia firmiksiä asennelle?
     
  2.  
  3. matti_90

    matti_90 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    207
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älä huoli mulla oli viimeks 5 viikkoa. Nyt ollut jotain 2vk..
     
    Viimeksi muokattu: 27.09.2005
  4. Peto

    Peto Member

    Liittynyt:
    09.05.2005
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yli 4 viikkoa mennyt. Pitääpä kuitenkin kysellä perään, jos on osaavat sanoa jotain.
     
    Viimeksi muokattu: 28.09.2005
  5. ware

    ware Member

    Liittynyt:
    30.01.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on nyt tullu pieniä ongelmia vastaan...
    Eli poltan leffoja dvd-r:lle tekstien kera kansioittain ja jotkut tietyt leffat alkaa pätkiin heti aluks eli kuva ja ääni pätkii ja sit jos kelaan heti alusta hetken matkan päähän niin ei pätki kuva ja tekstit tulee oikein mut äänet häviää jonnekki? leffat esim. Monster-in-law, one missed call 2, stargate sg1 jaksot 8x11,8x19,8x20 eli onko kellään ideaa mikä vikana?
     
  6. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Katso gspotilla millä koodekilla ne on pakattu
    http://www.headbands.com/gspot/gspot252dl.html

    ainakin divx3 low motion koodekilla on jotain tuon tapaisia ongelmia ollut mediatekin piirillä varustetuissa soittimissa
    edit.
    Aika uusia leffoja joten en usko kuitenkaan divx3:lla pakatuiksi. Ehkä jotain muuta yhteneväisyyksiä noista voisi löytyä Gspotilla
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2005
  7. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jotkut uusimmat xvidit ei toimi mun käsittääkseni kunnolla. Tosin mulla ei ole vielä sellaista tullut vastaan, kai riippuu vähä minkä soittimen on sattunut saamaan.
     
  8. penawarez

    penawarez Guest

    Mitenkäs tän soittimen saa aluekoodivapaaksi sillain että näkyy PAL ja NTCS leffat
     
  9. penawarez

    penawarez Guest

    //edit Tupla
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.10.2005
  10. warre1

    warre1 Member

    Liittynyt:
    13.09.2002
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuten tuolla thredin ekalla sivulla todetaan:

    1. Laita DVD soitin päälle. ( ILMAN LEVYÄ )
    2. Aukaisi levyluukku.
    3. Paina nollaa 3 kertaa.
    4. Valikko aukeaa vaihda aluekoodi nollaksi ( 0 ).
    5. Poistu valikosta PAUSE nappulalla. (KAUKOSÄÄDIN)
    6. Kytke virta pois.
    7. Kytke virta päälle ja soittimesi on aluevapaa.
     
  11. Korsteeni

    Korsteeni Member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    38
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun soittimessa piti nollaa painaa 4 kertaa.
     
  12. Peto

    Peto Member

    Liittynyt:
    09.05.2005
    Viestejä:
    33
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    "Kuluttajaviraston mielestä kaksi viikkoa on kohtuullinen aika, jonka kuluessa tavara pitäisi saada korjaamossa kuntoon. Jos aika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on oikeus vaatia tilapäiskäyttöön toinen laite.

    Myös kahta viikkoa lyhyempi aika voi oikeuttaa kuluttajan vaatimaan sijaislaitetta. Tällainen on esimerkiksi tilanne, jos kännykkä on perheen ainoa puhelin. Myöskään monilapsisen perheen pyykkikone ei saa viipyä korjaamossa viikkokausia.

    Vaikka viihde-elektroniikkaa ei lueta välttämättömyystavaroiksi, nekään eivät saisi viettää korjaamolla useita viikkoja. Tilapäiskäyttöön tarkoitettua laitetta kuluttaja voi pyytää jo parin viikon jälkeen.

    Kahden viikon nyrkkisääntö ei päde, jos kuluttaja tuo ikääntyneen laitteen normaalihuoltoon tai korjattavaksi. Silloin kuluttajan on syytä sopia korjausaika kirjallisesti.

    Jos korjausaika venyy viikoiksi sijaislaitteen kanssakin, kuluttajaneuvojalta voi hakea apua. (STT)"

    Eli vaatikaapa tästä eteenpäin sijaislaite käyttöön, jos alkaa takuukorjaukset kestämään viikkokausia!
     
  13. juzzi

    juzzi Member

    Liittynyt:
    10.01.2003
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noista divx elokuvien pätkimisestä.ongelma ehkä levyissä, on tullu tilailtua aina halvimmasta päästä noita levyjä (nierle.de)viimeksi tuli tilattua verbatimin levyjä ja ei oo nyppimisiä/pätkimisiä sen jälkeen ollut. ennen käytin mm.datawrite ja samsung(pleomax).
     
  14. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen juzzin kanssa pitkälti samaa mieltä tuosta elokuvien jumittamisesta ja nykimisistä, eli aivan ensimmäisenä kannattaa testata onko levyaihiot huonoja tai levyaihiot yhteensopimattomia polttavan aseman kanssa. Itsellä ei ole 8951:llä ollut mitään ongelmaa Verbatimin 4x -R levyillä mutta Princon kanssa jonkin verran. Myöskin Maxellin dvd+rw 4x-levyt ovat toimineet mainiosti.

    Varmaankin viisainta olisi testata nuo ongelmalliset levyt eri DVD-asemalla kuin millä ne on poltettu. Tuohon voi varmaankin käyttää Neron CD-speed (vai mikäsenytoli) -ohjelmaa ja katsoa ylittääkö PIF luvun 4 ja PIE luvun 280 jos nuo luvut ylittyvät reilusti, niin varmaan levyn polttolaatu on surkeaa. Taisi olla niin, että yleensä tuo testi tehdään 4x lukunopeudella ja parhaat asemat polttojäljen tarkastamiseen ovat Lite-on, Benq ja Nec. Myös tuosta lukunopeuskäyrästä näkee jos levy on huono. (Viisaammat korjatkoon jos kirjotin puutaheinää tästä polttojäljen testaamisesta)

    Tosin ongelmien ilmetessä LG:n soitinkin voi olla ihan oikeasti rikki tai sitten videofilen koodekissa on käytetty jotain ihmejuttuja. Itse olen varmuuden vuoksi aina poistanut packed bitsremin Xvid:stä vaikkakin uudemmat bromaxin firmikset tukevat PB:ä.

    -iec
     
  15. jpc

    jpc Member

    Liittynyt:
    08.10.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  16. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No toimiipa nuo divx:ät ja tekstit LG:lläkin. Ja mulla oli ongelmana aikasemmin se että 4:3 kuva näkyi 16:9 töllössä pelkästään 4:3 muodossa.

    Ratkaisu löytyi ja oli aika helppo sellainen, eli LG:stä pitää laittaa 4:3 päälle jonka jälkeen kaikki 4:3 kuvasuhteen omaavat leffat näkyvät laajakuvatöllössä 16:9 moodissa eli venytetettynä mutta parempi sekin kuin postimerkin kokoinen 4:3 kuva. Enpä ole ennen törmannyt tämmöseen dvd soittimeen jossa pitää näin erikoisesti tehdä divx/xvid 4:3 filujen kanssa. Outoa että soitin ei osaa venyttää kuvaa itsestään kuten normi dvd playerit tekee, noh pääasia että sain ongelman ratkaistua.
     
  17. Hep-pU

    Hep-pU Regular member

    Liittynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    107
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta kuvan venyttämisestä on varmaan jokaisella oma mielipide, mutta minun mielestäni on hyvä, että LG osaa pitää 4:3 materiaalin oikeassa kuvasuhteessa 16:9 TV:llä katsellessa (kunhan saisi TV:n huollosta).
     
  18. McKoira

    McKoira Member

    Liittynyt:
    09.01.2005
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Menee vähän ehkä aiheesta sivuun, mutta menköön... Kun olen polttanut leffoja dvd:lle ja myöhemmin lisännyt tekstit, laite ei näytä tekstejä. Sama myös myöhemmin lisätyillä leffoilla. Mitä asetuksia neroa käyttäessä pitäisi laittaa, että myöhemmin lisättyjä filuja voisi katsoa? Kiitos.
     
  19. jfbc

    jfbc Member

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muutamissa elokuvissa ei äänet toimi ollenkaan, mutta tietokoneella katsottaessa toimii. Onkohan tähän mitään keinoa saada äänet toimimaan soittimellakin?

    Loppuuko soittimesta muisti jossain vaiheessa, kun olen jo ainakin 4 eri firmwarea päivittänyt soittimeeni? Uskaltaako vielä päivittää??
     
  20. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Todennäköisesti äänet on pakattu wma formaatissa (tai jossain muussa ei niin yleisessä) eikä siksi toimi. Nandubilla äänet irti elokuvasta ja muutat esim. mp3 :ksi, sen jälkeen laitat äänet takaisin leffaan nandubilla. Sitten pitäisi toimia.
    Itselläni ei ole vielä tullut kuin yksi leffa vastaan jossa äänet ei toiminut.

    Eiköhän ne firmwaret päivity vanhan päälle. Näin ainakin kaiken järjen mukaan.
     
  21. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kellään hajua mahdollisesta Ratdvd tuesta? Onko mahdollista tehdä firmiksiin vai vaatiiko tehokkaampaa rautaa soittimelta... Huhuja? Faktoja?
     

Jaa tämä sivu