1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG DVX 8751

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi anttijm 13.11.2004.

1. Divi

Divi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaveri osti tuon soittimen mutta ei oikeen toimi, kaikki näkyy mutta vihreänä. eli kaikki dvd:t ja divxit on näkyny mutta värisävy on vihreä, muut kanavat teeveessä näkyy normaalisti ja toisessa teeveessä soitin toimii normaalisti, toisella johdollakin soitin toimii normaalisti, eli mitää ei oo rikki mutta ei vaan toimi oikeen... Mitä sille ny pitäis seuraavaksi koittaa tehdä, telkkarin ja soittimen asetuksia on jo rämpätty mielin määrin. Oisko jotain mitä pitäis koittaa vai pitääkö hommata uus telkkari, niin ja soitin on scartilla kiinni telkkaris

EDIT:
    pitäiskö koittaa kans tuota PAL NTSC AUTO systeemiä

Viimeksi muokattu: 30.05.2005
  2.  
  3. Hep-pU

Hep-pU Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo vihreä sävy viittaa siihen, että asetuksista on RGB:n sijasta päällä komponentti-lähtö. Ja jos TV ei tue komponentti-signaalia niin kuva näkyy vihertävänä (ainakin minulla näkyy kun laittaa toiseen scart liittimeen joka ei tue komponenttia).

4. Divi

Divi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ok kiitos, testaillaan piakkoin

5. matti_90

matti_90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hittto mulla oo mitään PAL/NTC säätöä misssään.. siis mikä soitin sulla on?
    Ja missä tommoset asetukset on tarkalleen?

6. intro_

intro_ Guest

mmh.. mulla on Fujin DVD-RW eikä mokoma LG suostu lukemaan sitä, ilmottaa vaa errorii.. Incd:llä forkattu, onko sillä väliä millä sen alustaa? vai eikö vaan sitte lue fujin levyjä..

7. matti_90

matti_90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vieläkin on mustavalkosia noi jotkin leffat. Mikä vialla? Ei ole mitään PAL/NTC säätöä. Eli miten sen saa korjaattua, vai vienkö taas huoltoon??

8. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullaki oli mustavalkonen kuva firmiksen asennuksen jälkeen.

Koita ekana asentaa firmis uudestaa. Ketjusta löytyy kyllä paljon ohjeita. Ite olin ihan hädäs mustavalkoisuudesta mut se korjaantu uudelleen asennuksella. Sit kannattaa koittaa kaikkia mahdollisia asetuksia muuttaa sieltä soittimen setupista. Silläki on tainnu jollaki mustavalkoisuus korjaantua.

Onko sulla kaikki mustavalkosta vai vain videot? Mulla oli pelkät videot mustavalkosia eikä nekään kaikki. Jos on kaikki mustavalkosta niin todennäkösesti asetuksissa vikaa. Selaa muutama sivu taaksepäin. Jollaki oli sama ongelma ja asetuksilla sai korjattua.

9. matti_90

matti_90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tota se vähän riippuu et yleensä ne on Xvid muodossa ne leffat mitkä näkyy black and white ja sit se valikkokin on mustavalkonen, mutta sit kun kattoo semmosta leffaa mikä näkyy väreissä niin sit valikkokin muuttuu värilliseks.

Juu pitää varmaan asentaa firmis uudestaan.
    Kattelaan..

10. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Justiin samanlainen vika oli mulla. Korjaantu ku asensi sen uudestaan.

11. matti_90

matti_90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin ton temin firmiksen nyt uudestaan, eikä mitään parannusta tullut tohon mustavalkoisuuteen. Perkule. Ja asetuksia oon yrittäny säätää, eikä apua ole tullut. Täytyy sit varmaan viedä taas huoltoon.
    Vai onko parempia ehdotuksia?
    Saisiko jollain ohjelmalla pakattua Xvid leffat DivX 5 muotoon että tiedoston koko ei muuttuisi??

12. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onnistuuhan se mutta en suosittele, turhan aikaa vievää. Koita nyt ihan ekana vielä asentaa kerran uudestaan samalta levyltä ja käy ne asetukset vielä kerran läpi. Myös jos telkkaris on jotain asetuksia niin kannattaa koittaa vaihdella niitäki. Ja seki voi auttaa jos vedät kuvan videoiden kautta.

Voit myös koittaa jotain muuta firmistä.

http://personal.inet.fi/koti/hannu.mikkola

Tuolta löyty aika paljo tietoa.

13. matti_90

matti_90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia hape!
    Sain värit taas soittimeeni kun luin sivuiltasi nuo ohjeet.
    Piti muuttaa vaan asetukset PAL kohdalle niin heti rupes pelittään.
    Enpä olekaaan muuten tuota ohjekirjaa ennen lukenut kovin tarkasti. Sieltä selviää kyllä yhtä sun toista.
    No säästy huolto reissu.

14. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakko vielä korjata että en ole niin "nörtti" että kiinnostais kotisivuja tehdä. Ne EI ole mun kotisivut. Ei sovi saada musta väärää käsitystä. :) Eli ne on tuon Hep-pu käyttäjän.

Mut ole hyvä vaan.

15. newacid1

newacid1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei sitä cd:tä sovi incd:llä tehdä, sitä ei voi lukea tietokoneessakaan ilman pakettiajuria(incd). Polta se rw suoraan nerolla (tyhjennä toki se levy nerolla ensin) aivan samalla tavalla kuin polttaisit cd-r levyn.

16. newacid1

newacid1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko tuo uusi firmware, josta harmaa tausta on poistettu tekstityksen koon suhteen suoraan. Vai tarvitseeko tehdä sama kuin vastaavanoloisessa että pitää asettaa oletukseksi joku itäkieli kuten puola tai unkari, että saisi divxien fontin isoksi?

17. Hep-pU

Hep-pU Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusi firmis pitää oletuksena DivX-leffoissa sen 13-14 fontin. Eli ihan sama mikä on setupissa valittuna. Fonttikoko taitaa olla tuon minun (Softpedia+Temi) firmiksen kokoa. Kuva tekstistä on minun kotisivulla.

18. intro_

intro_ Guest

newacid1 kiitti. ku ei oo tullu näitten RW levyjenkaa pelehdittyy nii ei oikee tietän. :)

19. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Multa oli menny ihan ohi et se harmaa taustaki on saatu pois.

Näkeekö tekstin hyvin vaaleaa taustaa vasten?

20. newacid1

newacid1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se näkyy ihan hienosti, musta reunus kirjaimien ympärillä toimii.

21. hape

hape Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on alkanu esiintymään kuvan puuroutumista semmosis kohdis missä kuva liikkuu nopeasti. Näin on käynyt lähinnä itse rippaamieni avien kanssa (autogk, xvid). Pitää vielä testailla et puuroutuuko divx:llä. Onko muilla esiintynyt tällaista?

Jaa tämä sivu