1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG 37SL8000: Sopiva pelikäyttöön?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Urho666 15.01.2010.

  1. Urho666

    Urho666 Member

    Liittynyt:
    02.03.2003
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys!

    Olen hankkimassa uutta televisiota ja eräs töllön keskeisistä tehtävistä tulisi olemaan pelikäyttö xbox360-konsolilla. Olen kovasti pyrkinyt ottamaan selvää input lageista ynnä muista, mutta silti olen hieman pihalla näiden kaikkien statsien suhteen. Jelpatkaapa miestä mäessä.

    Tarkoitus on siis hankkia televisio joka on kokoa 32" tai 37" (tiedän, pelikäytössä isompi töllö olisi parempi, mutta ei mahdu meikäläisen tiloihin).

    Olen tuossa viimeaikoina katsellut tätä LG:n 37SL8000 -mallia, joka on joissakin testeissä sijoittunut nimenomaan pelikäytön suhteen korkealle. Onko kellään kokemuksia tahi ajatuksia tästä mallista?

    Tässä vielä tarkempia tietoja:

    * Resoluutio: 1920x1080
    * Kontrasti: 150000:1 (dynaaminen)
    * Vasteaika: 2.2 ms
    * Kaiuttimet: 10W + 10W
    * Viritin: DVB-T MPEG 4 (HD), DVB-C
    * Liitännät: 4 x HDMI (v.1.3), D-Sub (PC), USB, CI-paikka, digitaalinen optinen audioulostulo
    * TruMotion 200Hz
    * Picture Wizard - helppo opas oikein säädettyyn kuvaan
    * Smart Energy Saving - automaattisella taustavalonsäädöllä optimaalinen kuva sekä energian säästöä

    Kiitokset avusta!
     
  2.  
  3. PAXi

    PAXi Member

    Liittynyt:
    08.02.2010
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minun kokemukseni tästä mallista..

    Hankin 37sl8000:n itselle osittain tuon 200Hz:n "tekniikan" ja "reunuksettoman" muotoilun takia. Ongelmia tuli kuitenkin melko nopeasti kun rupesin katsomaan sarjoja ja elokuvia dvd:ltä. Kuva rupesi laahaamaan/nykimään erityisesti tummissa kohdissa ja tähän ei auttanut mitkään säädöt. Testattiin kahdella eri soittimella ja digiboxilla ja kaikissa esiintyi tätä nykimistä. TV:n omilla virittimillä ei ollut ongelmia.

    Lg:n tuotetuki ei osannut auttaa ja huolto totesi töllön virheettömäksi kun lähti tarkistukseen. Huolto ilmoitti nykimisen syyksi juuri tuon 200Hz:n kuvanparannustekniikan, jolla televisiota mainostettiin! Aikasemmalla putkitöllöllä ja Sonyn vanhalla LCD:llä ei ollut mitään ongelmia kuvan kanssa ja kun tivasin tätä niin sanoivat "vanhojen" telkkareiden käyttävän vanhaa tekniikkaa (eli 50 Hz:n)..

    Minulla ulkoiset laitteet olivat kiinni scartilla LG:ssä, mutta pitäisihän kuvan toimia kyllä näilläkin "vanhoilla" liitännöillä jos ne on kerran lyöty koneen taakse.. Tietokonetta en ehtinyt liittämään malliin tai testaamaan pelikäytössä kun oli ongelmia tuon kanssa muutenkin..


    Kaikki on paperilla kunnossa, mutta käytäntö oli ainakin minulla aivan totaalinen pettymys. Telkkari palatukseen ja toinen malli (Sonyn) tuli hankintaan ilman 200 Hz:n tekniikoita ja toimii kuin ajatus! Sen verran oli myös palautuksen ja huollon kanssa sähläämistä että minulle riitti kaikki mikä liittyy LG:n merkkiin..
     

Jaa tämä sivu