1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG 32LG3000 vai Mirai DTL-832E600

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Duuhannes 17.08.2008.

  1. Duuhannes

    Duuhannes Member

    Liittynyt:
    10.06.2006
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli siis kumpiko parempi ostos?

    LG 32LG3000 499€
    vai
    Mirai DTL-832E600 469€

    Voi myös kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa oman mielipiteensä jos jomman kumman omistaa!!!
     
  2.  
  3. HaloDan

    HaloDan Guest

    Ehdottomasti tuo LG 32LG3000. Kävin katsomassa kyseistä töllöä verkkokauppa.comissa ja ihastuin siihen.
    Ensinnäkin hinta: 499€ on alihinnoittelua eli sen saa vähän liiankin halvalla ominaisuuksiinsa nähden. Kuva on aiva uskomattoman hyvä! Design on huippuluokkaa ja kyseisestä televisiosta löytyy kolme HDMI -liitäntää kun tuosta Miraista löytyy vain yksi. Kytkettyäsi television esim. Xbox 360 -pelikonsoliin, et voi tehdä muuta kun vain ajatella mikset ostanut sitä aikaisemmin! Tuossa LG:Ssä on 15 000:1 kontrasti joka päihittää mennentullen tuon Mirain onnettoman 1200:1 kontrastin. Liittäsessäsi esim. PS3 -pelikonsolin, televivio automaattisesti skaala kuvan 1080p muotoon joka tarkoittaa parasta mahdollista kuvan-laatua. Lyhyesti:
    En lähtisi ostamaan missään nimessä tuota Mirai p...aa kun saisin melkein samalla hinnalla uskomattoman hyvin varustetun television. Ja se on viellä merkkituote!
    Pistin verkkokauppa.comissa tilaukseen tuon kyseisen television (32LG3000), mutta eipä ole mitään viellä kuulunut. En käsitä mikä siinä tilauksessa kestää niin pitkään, mutta olen varma että aion ostaa sen!
     
  4. eläin

    eläin Member

    Liittynyt:
    15.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta miten on takuuasiat.. Miraille luvataan kolmen vuoden takuu ja lg:lle vain vuoden verkkokaupassa. Onko kellään mitään tietoa mitä osia toi mirain kolme vuotta koskee? pelkkiä muovi osia:)?
    Itse olen tällä hetkellä hieman Mirain kannalla juurikin takuun vuoksi. Kuinka monta vuotta keskimäärin tollane taulu-tv kestää? 5v?
     
  5. Trilogiar

    Trilogiar Regular member

    Liittynyt:
    08.08.2007
    Viestejä:
    793
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ennustettu elinikä LCD telsuilla keskimäärin 6-13v, ehkä jopa enemmänkin. LG valitsisin itse, vaikka Mirailla tosin hyvät takuut onkin.

    Kuitenkaan en usko että mitään vakavaa tapahtuu, ja yleensä kriittisimmät viat ilmeentyvät alussa, jos ovat ilmeentyäkseen. Mirailla myös kuulemma kuvan häviämistä kun katsotaan sivusta.

    Itse siis kallistuisin LG:n puoleen HDMI liitäntöjen takia ( ja taitaa sen 2v takuuta saada kuluttajansuojaviranomaisten kautta) ja muutenkin laatu merkki. Varsinkin kun hinta ero on noin pieni, niin en miettisi.
     
  6. eläin

    eläin Member

    Liittynyt:
    15.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo kyllä nyt itekin alan kallistumaan ton LGn puolelle. Verkkokauppa näyttää että toimitusaika on yksi viikko. Onko toi realistinen vai joutuuko sitä töllöä venaamaan oikeasti kuukauden?
     
  7. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sanoisin HYVIN epärealistinen. Noita telsuja tilattu sellaisia määriä,että maahantuojallakin on vaikeuksia saada toimitettua niitä määriä mitä kysyntää olisi.
     
  8. Baabo

    Baabo Regular member

    Liittynyt:
    21.02.2007
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  9. ricardo

    ricardo Guest

    "Liittäsessäsi esim. PS3 -pelikonsolin, televivio automaattisesti skaala kuvan 1080p muotoon joka tarkoittaa parasta mahdollista kuvan-laatua"

    No ei todellakaan skaalaa 1080p muotoon,koska kyseessä ei ole FullHd telkku.Sen sijaan se skaalaa 1080i/p signaalin alaspäin töllön resolle sopivaksi(1366x768).Ja tuosta kontrastisuhteesta,Lg:n lukema on dynaaminen ja Mirain todellinen,eli niitä ei voi toisiinsa verrata.
     
  10. HaloDan

    HaloDan Guest

    Niin juuri tuota tarkoitinkin että televisio muuttaa FullHd kuvan Lg:lle sopivaksi.
    Selvensit vähän minun kirjoittamaani kommenttia.
    Ja tuosta kontrastista sen verran että vaikka Lg:llä on 1:15 000 dynaaminen kontrasti, niin sen normaali kontrasti on korkeampi kuin Miraissa.

    Muuten Lg:n tv tuli minulle noin 2 viikkoa sitten ja ei voi muuta kuin kehua.
    Yllättäen minulle kävi niin että pistin tuon telkun tilaukseen ja luulin että siinä olisi kestänyt paljon kauemmin.
    Televisio tuli kuitenkin noin 2 päivää sen jälkeen kun olin kirjoittanut kommenttini tänne.

    Myyjä sanoi että tilausvuoro siirtyi minulle koska minua ennen oleva henkilö ei ollut noutanut televisiootaan.
    Televisio maksaa nyt tällä hetkellä 488.90 euroa eli kymmenen euroa vähemmän kuin minun, mutta ei harmita koska on sen verran hyvä televiisio=)=)=)
     
  11. eläin

    eläin Member

    Liittynyt:
    15.11.2004
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on ollu LG reilun kuukauden käytössä ja täytyy sanoa että hyvä on. Täytyy vain toivoa että se kestää. Tilauksessa kesti noin 2vko mikä ylätti minut positiivisesti. Hinta oli 490 verkkokaupassa ja stockmannin hyllyllä se oli 750..
     

Jaa tämä sivu