1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Levyn osto boikotti

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Netti 09.12.2005.

  1. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    10-30€ on sopiva hinta pelille oli kone kun kone mutta 26€ cd levystä on liikaa tuskin sinne levy hyllyille tulee enään kovin kovaa ryntäystä
    cd levy on menettäny merkityksensä jo aikaa sitte sen sijaan mp3 muodossa
    oleva levy on paljon parempi kuka muovista ja metallista jaksaa maksaa
    kun voi ostaa musiikin mp3 muodossa ja poltella sen sitte ite levylle jos haluaa tai laittaa mp3 soittimeen kansipahvilla ei oo väliä jos siinä on joku ruma ukon tai akan kuva :) ihan sama mulle ainakin
     
  2.  
  3. mankeli

    mankeli Guest

    Tietysti mp3 on kätevä jos pitää sitä säädyllisen tasoisena. Omaan korvaan mp3 hirvittää laadullisesti. Ainoastaan korvalapuissa kuuntelen ämppäriä, muuten cd tai parempi äänenlähde.

    Sinänsä ihmetyttää tuo 26 €. Ikinä en ole uudestakaan peruslevystä maksanut tuota hintaa. Kyllä yleensä uuden peruslevyn saa hieman alle 20€.

    Pitääkö se levy ostaa uudena. Hyvin säästää kun odottaa ja ostaa myöhemmin (Tosin silloinkaa ei saa waretaa kuuntelukappaletta).

    Tuohon P2P tekniikan salaukseen. Jos homma menee liian vaikeaksi tarkkailla, veikkaan että ohjelmat julistetaan laittomiksi (Kuten joissain maissa jo on tai ainakin yritetty). Silloin siitä taas kärsii ne jotka latailee linuxin laillisia distroja tai muita demoja yms.

    Lyriikoista, niiden levittäminen on aina ollut laitonta, nyt vaan panostetaan tarkkailuun. Kuten eräällä foorumilla oli mainittu suurinosa lyriikka sivuistoista on mainosrahoilla pyöriviä, eli he tienaava julkaisemalla lyriikat laittomasti.

    JA menneeseen
    Oi niitä aikoja.
     
  4. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Unohdit muuten mankeli että levy kuluu aikaa myöten mp3 formaatti ei kulu ja laatu riippuu siitä että mikä bitrate siinä on ja montako hertziä toisaalta sitä ois kätevä tilata ulkomailta pelejä ja mutta se siitä kun en omista luottokorttia mikähän siinä on että eduskunta keskittyy pelkästään siihen että kaikkea ei saa ladata ja hinta on sivu seikka tuotteilla tarvittas kansalais aktivismia adresseja ym sinne suuntaan että siellä herättäs ps.Eu:sta ei ole ollu kun haittaa kaikki tuli kalliimaksi ihmisiä kusetettiin viimesen päälle
     
  5. mankeli

    mankeli Guest

    Taisit unohtaa että mp3 on pakattumuoto ja [bold]aina[/bold] huonompi kuin alkuperäinen levy. Et saa hyvää vaikka kuinka pistäisit LAME, CBR, 256 - 320 yhdistelmillä samaa jälkeä kuin CD:ssä.

    Itsellä on 1968 vuoden vinyyli moitteettomassa kunnossa. Eipä CD:t pahemmin kulua jolle käsittele huonosti.

    Hyvin vähän eduskunta on keskittynyt kieltämään siihen mitä saa laillisesti ladata. Hinta on se jonka myyjä määrää, jos ei kiinnosta maksaa ollaan ilman. Ja mitä enemmän ihmiset paasaa en osta vaan hankin netistä imasena warena, sitä enemmän näyttää olevan päättäjät ja musiikkiyhtiöt oikeassa.

    Hyvin harva jota oikeasti potuttaa tuo kopiosuojaus juttu silti lähtee mukaan kansalaisaktivismiin koska siinä on äänekkäipänä ne jotka haluaa kaiken ilmaiseksi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.12.2005
  6. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Warettajat winettää. Tämä viestiketju kannusti tekemään juuri päinvastoin, ostin juuri 5 levyä. ^^
     
  7. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    aika kyynisiä ihmisiä täällä itse oon sitä mieltä jatkossa cd levyt poistuu kauppojen hyllyltä pölyyntymästä ja musiikkia ostetaan yhä enemmän netin kautta taikatimolle terveisiä ei kaikki ihmiset oon warettajia itse haluan kohtuullistamista hintoihin sillä hinnoille ei oo tapahtunu mitään kun mentiin Eu:hun musiikkiyhtiöt on niitä jotka vie suurin osa rahoista menee niiden takapuoleen artistin tuloista eli en puollustelis levy yhtiöitäkään tässä asiassa luulette varmaan että en maksa veroja maksan niitä niin kun muutkin
     
  8. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Missäs olen noin väittänyt? :) Meni muuten vaikeeksi lukeminen, kun ainut typografinen välimerkki viimeisessä viestissäsi oli kaksoispiste, että terveisia vaan äidinkielen opettejalle.. ^_^
     
  9. nwind

    nwind Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2003
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    TT quote"
    Warettajat winettää. Tämä viestiketju kannusti tekemään juuri päinvastoin, ostin juuri 5 levyä. ^^"

    Mene itse koulunpenkille opettelemaan sitä suomenkieltä ennenkuin arvostelet muita. Miten hintojen arvostelu tekee heti ihmisistä warettaja valittajia.

     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2005
  10. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Rikas, en. Warettaja, en. Toi "warettajat winettää" on ihan yleinen heitto (valitusta mm. uusista lakiehdotuksista, kopiosuojauksista, pelien/leffojen/musiikin hinnoista), ei sen tarkoitus ollut väittää mitään. :) Itseäni ei haittaa hinnat, koska ostamisen arvoista musiikkia ei niin paljon löydy, että siitä köyhtyisi.

    Jos jotakuta alkoi ärsyttää, viestin tarkoitus onnistui.

    Juu, en ole itsekään hyvä äidinkielessä ja pilkunnussinta on turhaa. Mutta olisi se hyvä, jos tekstissä olisi edes jotain välimerkkejä ja semmosta. :)

    ----

    Miksi sinä menit noin hurjasti tekstiä muuttamaan? Aika sälli. Olisi se edellinenkin kelvannut. :) Juu ja ei se hintojen arvostelu edelleenkään tee ihmisestä warettajaa. Mutta kumpaa sorttia arvostelijoista on sitten enemmän? Niitä jotka warettaa, vai niitä jotka hankkii levynsä rehellisin keinoin? ^_^
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2005
  11. mankeli

    mankeli Guest

    Ei ennenkuin saadaan mahdollisesti ostaa internetistä laadultaa vastaa musiikkia kuin CD. Moni alan harrastaja ei koske MP3 musiikkiin ostamismielessä, mieluummin ripataan ostettu CD. Ellei ole parempaa laatua/ideaa tarjolla kuin MP3, on fyysisen tuotteen poistuminen on miltei mahdotonta. Niin sitä uhattiin että vinyylikin kuolisi, mutta ne jotka välittää äänen laadusta pitää sen hengissä.

    Pitäisikö olla. Et kai uskonut mainospuheita että tavara todella halpenee. Samalla pitää muistaa inflaatio yms korotukset.

    Tiedätkö mitään musiikkibisneksestä. Ketkä hoitaa markkinoinnin yms. Kuka tukee artisteja tekemällä alkuaikoina tappioillisia levyjä. Tuotteen kuljetus ja jakaminenkin vie rahaa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.12.2005
  12. joonasm88

    joonasm88 Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2004
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minä olen sitä mieltä että vaikka hinnat tippuisikin, niin en jaksa uskoa että warettajat jaksavat siltikään ostaa aitoja cd:eitä... onhan warettaminen jollain lailla "kätevämpää"...
     
  13. nwind

    nwind Regular member

    Liittynyt:
    21.05.2003
    Viestejä:
    452
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Itse tässä ostin parikin levyä kun alelaarista löytyi :) Toki aina löytyy niitä jotka warettaa ja ei osta vaikka olisi puoli ilmainen. Itse ainakin olisin enempi ostamassa jos hinnat olisivat edes vähän halvempia.

    /// OFFTOPIC ///
    Toisaalta 120 alkuperäistä dvd:tä (elokuvaa) kaapissa on jo hyvä näky ja niistä 60% ostettu alelaarista. Onneksi elokuvat menevät alennukssiin suht pian verrattuina musiikkilevyihin.
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2005
  14. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kyllä mullakin on alkuperäsiä levyjä pelejä ja dvd leffoja. Ostan yleensä alesta. Mutta uusien leffojen hinnat on törkeen kalliita. voinhan ootella 2 vuotta että ne halpenee jos niitä on yleensä sitte enää myynnissä. En tiiä miten muissa kaupungeissa on mutta Pietarsaaresa en oo enään nähny mitään ryntäystä sittarin tai prisman cd hyllyille. Tästä päätellen voin kuvitella että levyt ei enään menesty.Jos ostan levyjä ostan Arimanin kautta, paljon halvempaa kun on kaveri joka tilaa tai perheen jäsen kanssa. Ps.nwind sulla onkin menny sitte muutama vuosi kerätä niitä leffoja jos sulla niin paljon niitä
     
  15. mankeli

    mankeli Guest

    www.cdon.com on hyvä paikka, saa laskulla tavaraa. Huomenna on tilipäivä, pitäisi maksaa neljä laskua cdoniin. Sen jälkeen tilaan muutaman DVD:n. Sitten on tuo www.play.com, mutta vaatii luottokortin.

    Tosin täällä Tampereella on varaa valita levykaupoista.
     
  16. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Olen vähän samoilla linjoilla.. Sen minkä voisi saada ilmaiseksi, niin miksi hitossa siitä maksaa edes vähän..? Näin varmaan monikin ajattelee. Näkeehän tuon jo kalliimpienkin tuotteiden kohdalle että ihmiset juoksevat kaupasta toiseen, jos nyt vaikka sattuisi euron tai kaksi säästämään.

    Ja oikeasti vaikka se levyn hinta tippuisi jonnekkin 14 e:n pintaan (siis uutuudet) niin aivan varmasti sama jengi joka valittaa kalleudesta, warettaisi ne edelleen.

    Kaikki on kuitenkin suhteellista. Mietitäänpä että lähdetään vaikka viettämään iltaa kapakkaan (huvihan kestää vain joitakin tunteja) Hintaa reissulle tulee yleensä vähintään 40 euroa. Mitähän tuolla rahalla saisi, no vaikkapa pari uutuus levyä..

    Harva myöskään oikeasti muistaa että se levykään ei ihan itsestään synny. Musiikki sävelletään-->artisti treenaa/demottaa kappaleita-->varataan studio, palkataan äänittäjä, ehkä jopa erillinen tuottaja-->äänitys, miksaukset jne--> suunnitellaan kannet, ehkä palkataan siihenkin joku-->levy painetaan + markkinointi. Siinä sivussa ehkä vielä tehdään video, johon palkataan ohjaaja. Studio-aika, äänittäjät, videot, ne eivät ole lähellekkään ilmaisia, joten miksi ihmisten sitten pitäisi saada lopullinen tuote ilmaiseksi...?

    Joo, meni vähän jeesusteluksi, mutta menköön.

    Jep, Mutta pakkohan sitä on aina jostakin jankata. Hauska sitä on kuitenkin seurata kun ihmiset odottavat jotain lakia kuin maailmanloppua. Hyvä että meitä suomalaisia huolestuttaa muukin kuin viinanhinta.
     
    Viimeksi muokattu: 15.12.2005
  17. Netti

    Netti Regular member

    Liittynyt:
    23.03.2003
    Viestejä:
    723
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minkä takia ihmisten pitäs maksaa kaiken mailman videon hintoja cd levyn ohessa ei oikein ymmärrä sitä ja voihan sitä hoitaa kaiken itse ilman ärsyttäviä välikäsiä jotka kahmii suuremman osan tuloista kumminkin.
    Taidat kuvitella vaan. Tosta sen taso eron näkee työttömän ja rikkaan porvarin välillä. Eihän kukaan ole väittäny että ilmaseksi tarvis saada levy maksaaa edellen saman mitä markka aikaan 129mk eli 26€
    haluisin sen takia että se tiputettas. Minkä takia hallitus valehteli että tuotteiden hinnat pitäs tippua kun mentiin eu:hun lähinnä ruoka on jonkun sentin halvempaa eli sulle on ihan sama vaikka maito tölkki maksaisi 20€. pienessä kaupungissa ei oo oiken varaa valita että mistä ostaa levynsä toisin kun suurissa kaupungeissa on toista kymmentä levy liikettä mistä valita

     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2005
  18. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Boikotissa ollaan mukana. Waretustakaan ei ole tullut pitkään aikaan enää harrastettua, loppujen lopuksi tylsä harrastus.
     
  19. mankeli

    mankeli Guest

    Hyvä kun otit tuon maitotölkin puheeksi. Itse olen allerginen ja maksan melkein joka ruuasta vähintään tuplahinnan mitä normaalit ihmiset.

    Jos todella joudut maksamaan uutuus CD:istä tuon 26€ niin selaa itsesi ihmeessä osoitteeseen www.cdon.com. Itse olen tottunut aina tarkistamaan netistä mistä tuotteen saa halpana.
     
  20. oxygenol

    oxygenol Regular member

    Liittynyt:
    14.12.2003
    Viestejä:
    154
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä olen mukana boikotissa kunnes levyjen hinnat ovat järkevällä tasolla, tyyliin 5-10€/kpl (jota ei tulla koskaan näkemään). Netistä ostettua musiikkia tuetaan niin kauan kunnes biisin hinta ei mene yli euron, sitten alkaa sekin boikotoiminen. Olen jo miettinyt, että miksi ostaa musiikkia kun radiosta tulee niiltä cd levyiltä mitä ostaisin niin yleensä ne parhaimmat kappaleet. Tuli kaivettua jo toi kasetti dekkikin noihin sterkkoihin jotenka vanha kunnon kasetti alkaa taas nauhottelee musaa ja siitä sitten vaan kasetti päälle kun haluaapi kuunnella :) Että terkkuja vaan EU:n direktiivien keksijöille sekä kansanedustajille, turha laki.. Hei, eikös se muuten ole silleen, että kaverille saa lainata ostettua cd levyä? Eikös me kaikki olla toistemme kavereita ? :)
     
  21. venalaine

    venalaine Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    893
    Kiitokset:
    11
    Pisteet:
    28
    Juuri sen takia niihin levyihin niitä bonuksia liitetään, että ihmiset kiinnostuisivat kyseisestä tuotteesta ja ostaisivat sen. Saavat "tavallaan" samalla rahalla enemmän.

    Mikäli luulet minun "olevan rikasporvari" erehdyt kyllä pahemman kerran. Ei kai nyt missään maksa levy 26€, jos ei sitten ole kyse jostain tripla levystä, tai harvinaisuudesta.


    Mielestäni elintarvikkeita on turha sotkeä tähän, nyt on kuitenkin kyse viihteestä joka ei ole elämän kannalta samalla tavalla välttämätöntä kuin elintarvikkeet.

    Samoin täältä joensuusta löytyy peräti yksi varsinainen levykauppa + pari tavarataloa. Tällä kultaisella tiedonvaltakaudellahan voi todellakin käyttää verkkokauppoja, jos paikallisen putiikin hinnat/tarjonta ei mielytä.
     

Jaa tämä sivu