1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Levy jumissa Blu-Ray soittimessa

Viestiketju Blu-ray -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mantis_ 12.08.2012.

  1. Mantis_

    Mantis_ Member

    Liittynyt:
    31.07.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole todellista :p Vuokrattiin pitkästä aikaa leffa Filmtownista, ja nyt kun piti sitä lähteä palauttamaan niin eipä se tule sieltä enää ulos. Laite on Samsungin HT-BD2 kotiteatteri, ja eipä sieltä valmistajan sivuilta mitään apua löydy. Olen koittanut sammuttaa parikymmentä kertaa ja ei vaan tapahdu mitään. Näytössä lukee eject, mutta tunnin odottelun jälkeen se on edelleen sisällä... Huoh...
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Olet kai jo ilmoittanut asiasta Filmtowniin, etteivät turhaan laskuta myöhästymisestä, hankalahan sitä on palauttaa jos se on jumissa koneessa.

    Saattaapi olla kelkka jumissa tai jotain, kun ei tule ulos. Jos koneen asemassa ei ole mitään manuaalista poistoreikää joka vapauttaisi koneiston, on kone käytettävä huollossa, jotta levyn saa pois.
     
  4. Mantis_

    Mantis_ Member

    Liittynyt:
    31.07.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep Filmtownin kanssa on sovittu, mutta kun tuossa ei varsinaista kelkkaa ole, pelkkä aukko jonne levy työnnetään. Ei tässä varmaan muu auta kun käyttää jossain huollossa. Itse avaamalla ei varmaan saa muutakun vahinkoa aikaan.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Minulla kävi samoin tavallisella DVD-soittimella ja myös vuokra-DVD:n kanssa. Avasin koneen ja ilmeni, että levy oli noussut paikaltaan kelkan syvennyksestä ja jumitti kelkan. Koska sinun laitteessasi ei ole kelkkaa, on kyseessä ilmeisesti erilainen syy. Minulla ei ollut kovin korkeaa kynnystä laitteen avamiseen, koska olen lähes koko ikäni askarrellut erilaisten radio-, tv- ym elektroniikkalaitteiden parissa. Tosin nykylaitteista en enää osaa korjata kuin mekaanisia vikoja.
     
  6. Mantis_

    Mantis_ Member

    Liittynyt:
    31.07.2012
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itseasiassa avasin lopulta laitteen, ja suojakerrosten alta löytyi lopulta rulla, josta sai kelattua levyn ulos. Kun sain levyn palautettua, laitoin kokeeksi uuden levyn sisään. Jumiin jäi taas... Ongelmat alkoivat siitä, kun Firmwarea päivitin ja ilmeisesti päivitys epäonnistui. Nyt koko asema ei enää toimi, muut osat kotiteatterista kyllä toimii. Ilmeisemmin ainoaksi vaihtoehdoksi jää uuden Blu-Ray soittimen osto, ja sen liittäminen settiin.
     

Jaa tämä sivu