1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Lenovo y700 15ISK sammumisongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi paulikumpula 03.08.2019.

  1. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. Kysyn nyt teiltä arvon foorumilaiset, kun itse olen jo kaikenlaisia kikkoja koittanut tämän koneen kanssa..

    Eli, miten tämän koneen saa sammumaan niin, ettei se käynnisty uudelleen? Kone siis käynnistää itsensä uudelleen sammutuksen jälkeen ja tosiaan aikalailla kaikkea on koitettu, emmekä edes kavereiden kanssa ole saaneet tätä ongelmaa ratkaistua.

    Olen laittanut about kaikki wlan, LAN, ja muut laiteasetukset sillä tavalla, että ne eivät estä konetta sammumasta. Siis, olen laittanut asetuksista mahdollisimman monen laitteen kohdalle wake up- toiminnon pois päältä. Epäilen, että kyseessä on softapuolen ongelma. Linkkaan tähän alle Minitoolboxin login, jota kautta ongelma ehkä selviää teille. Mitään error-ilmoitusta en ole nähnyt koneen näyttävän.

    Siis, mikä on kun kone sammutuksen jälkeen käynnistää itsensä uudelleen?

    Tässä tämä lokitiedosto:

    MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
    Ran by pablo (administrator) on 03-08-2019 at 19:22:23
    Running from "C:\Users\pablo\Downloads"
    Microsoft Windows 10 Home (X64)
    Model: 80NV Manufacturer: LENOVO
    Boot Mode: Normal
    ***************************************************************************
    ========================= Event log errors: ===============================
    Application errors:
    ==================
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: WmiApRplC:\Windows\system32\wbem\wmiaprpl.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: PerfNet) (User: )
    Description:
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: LsaC:\Windows\System32\Secur32.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: ESENTC:\Windows\system32\esentprf.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: .NETFrameworkC:\Windows\system32\mscoree.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: WmiApRplC:\Windows\system32\wbem\wmiaprpl.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: PerfNet) (User: )
    Description:
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: LsaC:\Windows\System32\Secur32.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: ESENTC:\Windows\system32\esentprf.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib) (User: )
    Description: .NETFrameworkC:\Windows\system32\mscoree.dll8
    System errors:
    =============
    Error: (08/03/2019 06:52:02 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-I0OP4O2)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}DESKTOP-I0OP4O2pabloS-1-5-21-1344774465-4184580832-4204262884-1001LocalHost (LRPC käytössä)Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewyS-1-15-2-350187224-1905355452-1037786396-3028148496-2624191407-3283318427-1255436723

    Error: (08/03/2019 06:52:00 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-I0OP4O2)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}DESKTOP-I0OP4O2pabloS-1-5-21-1344774465-4184580832-4204262884-1001LocalHost (LRPC käytössä)Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewyS-1-15-2-350187224-1905355452-1037786396-3028148496-2624191407-3283318427-1255436723

    Error: (08/03/2019 06:51:34 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-I0OP4O2)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}DESKTOP-I0OP4O2pabloS-1-5-21-1344774465-4184580832-4204262884-1001LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä

    Error: (08/03/2019 06:48:46 PM) (Source: DCOM) (User: NT-hallinta)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenKäynnistysWindows.SecurityCenter.WscDataProtectionEi käytettävissäNT-hallintaSYSTEMS-1-5-18LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä

    Error: (08/03/2019 06:47:09 PM) (Source: DCOM) (User: NT-hallinta)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT-hallintaPaikallinen palveluS-1-5-19LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä

    Error: (08/03/2019 06:47:09 PM) (Source: DCOM) (User: NT-hallinta)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT-hallintaPaikallinen palveluS-1-5-19LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä

    Error: (08/03/2019 06:46:33 PM) (Source: Application Popup) (User: )
    Description: ACPI5

    Error: (08/03/2019 01:26:43 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-I0OP4O2)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}{8BC3F05E-D86B-11D0-A075-00C04FB68820}DESKTOP-I0OP4O2pabloS-1-5-21-1344774465-4184580832-4204262884-1001LocalHost (LRPC käytössä)Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_10.0.17134.1_neutral_neutral_cw5n1h2txyewyS-1-15-2-350187224-1905355452-1037786396-3028148496-2624191407-3283318427-1255436723

    Error: (08/03/2019 01:25:01 PM) (Source: DCOM) (User: DESKTOP-I0OP4O2)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}DESKTOP-I0OP4O2pabloS-1-5-21-1344774465-4184580832-4204262884-1001LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä

    Error: (08/03/2019 01:24:43 PM) (Source: DCOM) (User: NT-hallinta)
    Description: sovelluskohtainenPaikallinenAktivointi{6B3B8D23-FA8D-40B9-8DBD-B950333E2C52}{4839DDB7-58C2-48F5-8283-E1D1807D0D7D}NT-hallintaPaikallinen palveluS-1-5-19LocalHost (LRPC käytössä)Ei käytettävissäEi käytettävissä
    Microsoft Office Sessions:
    =========================
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: WmiApRplC:\Windows\system32\wbem\wmiaprpl.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: PerfNet)(User: )
    Description:
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: LsaC:\Windows\System32\Secur32.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: ESENTC:\Windows\system32\esentprf.dll8
    Error: (08/03/2019 01:28:46 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: .NETFrameworkC:\Windows\system32\mscoree.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: WmiApRplC:\Windows\system32\wbem\wmiaprpl.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: PerfNet)(User: )
    Description:
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: LsaC:\Windows\System32\Secur32.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: ESENTC:\Windows\system32\esentprf.dll8
    Error: (08/02/2019 10:16:04 PM) (Source: Perflib)(User: )
    Description: .NETFrameworkC:\Windows\system32\mscoree.dll8
    ========================= Devices: ================================
    ========================= Minidump Files ==================================
    No minidump file found
    **** End of log ****

    Ps. Kiitos jo etukäteen vastauksista!
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Tuo "aika lailla kaikkea" ei kerro oikeastaan mitään. Oletko esimerkiksi kokeillut, sammuuko kone oikein vikasietotilasta? Jos sammuu, niin silloin vikaa on haettava kolmannen osapuolen ohjelmista tai ajureista.

    Restart voi johtua myös siitä, että Windows jotakin syystä kaatuu suljettaessa ja käynnistyy automaattisesti uudelleen. Tämän voi poissulkea seuraavasti:

    Ohjauspaneeli -> Järjestelmä ja suojaus -> Järjestelmä -> Järjestelmän lisäasetukset. Tuolta Lisäasetukset-välilehdeltä valitaan sitten Käynnistys ja palauttaminen kohdasta Järjestelmän käynnistyminen, järjestelmävirha ja virheenkorjaustietojen Asetukset-painike.

    Poista sitten kokeilua varten valintamerkki kohdasta Järjestelmävirhe: Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen.
    upload_2019-8-3_20-41-24.

    Jos sammutus ei edelleenkään onnistu, täytyy miettiä muuta kokeiltavaa, mutta paljon auttaisi, jos tietäisi, mitä on jo kokeiltu.
     
  4. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. Kiitos vastauksesta. Joo, siis tosiaan tarkoitin että kaikkea mahdollista SELLAISTA on kokeiltu joihin omat taidot riittävät :D olen siis varmasti moniin teihin nähden tietokoneiden suhteen aika n00b, mutta ne mitä olen tehnyt,
    on juurikin nuo:

    -wlan, lan- asetusten säätö, siis wake up toimintojen päältä pois ottaminen,
    -hibernation säätö offille komentokehotteella,
    -biosin katsominen ettei siellä ole mitään valintakohtaa minkä voisi ruksia pois(oli muuten aika simppeli bios),
    -virranhallinta-asetusten säätö niin että niistä ei pitäisi olla kiinni, eli että sieltä on napsittu pois kohdat jotka voivat kytkeä koneen takaisin päälle,
    -Lepotila-asetusten säätö,
    -laitehallinnasta katsottu hardwaret, jotka mahdollisesti olisivat käynnistämässä konetta uudelleen, eli siis laitehallinta on käyty lävitse..
    -myös ajurit on asennettu uusiksi Intelin sivuilta, kuin myös nvidian(näyttiksen ajurit) on asennettu uusimpiin versioihin.. (Olisiko jotain ohjelmaa suositella millä saisi kaikki ajurit katsottua kerralla kuntoon?)
    -updateorchestratoriin en päässyt käsiksi vaikka olen järjestelmänvalvojana, eli siinä saattaa olla se vika joka käynnistää konetta uusiksi(siihen tarvitsen neuvoja miten saan täydelliset järjestelmänvalvojan oikeudet?).
    -Myös kuvailemasi ja ohjeistamasi järjestelmävirheen ruksi ohjauspaneelista on katsottu ettei ole päällä.

    Vikasietotilaa en ole vielä kokeillut. Kuinka kone saadaan vikasietotilaan? :D
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Ei tosiaan ole ja suositus on, ettet sellaista etsikään. Ohjelmat, jotka sanovat päivittävänsä kaikki ajurit, aihetuttavat pääsääntöisesti vain uusia ongelmia (silloinkin, kun ne eivät asenna muita epätoivottuja ohjelmia, mikä sekin on yleistä).
    Tuota en valitettavasti osaa kommentoida, koska itse elän vielä Win 7-aikaa. Windows Update-ongelma sinänsä tuntuu hyvinkin mahdolliselta syyltä uudelleen käynnistyksiin.
    Tuolta löytyy ohjeet Windows 10:lle:
    https://support.microsoft.com/fi-fi/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

    Edit. Ongelmaa googlatessani ilmeni, että Windows 10:n fast startup -toiminto (nopea käynnistys) voi sekin aiheuttaa tuollaista. Oletko kokeillut ottaa sen pois käytöstä? Tuolla on ohjeet siihen:
    https://www.digivinkit.fi/windows-10-pikakaynnistys-fast-startup-pois-kaytosta/
     
    Viimeksi muokattu: 03.08.2019
  6. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. Yritin nyt kirjautua vikasietotilassa Windowsiin. Ilmoittaa kuitenkin että salasana on väärä.. en nyt sitten pääse kirjautumaan Windowsiin enää.

    Sammutin myös koneen tuosta kirjautumis-ikkunasta. Lähti uudelleen päälle.. eli vika saattaa siis olla myös hardwaren puolella?

    Pitäisi vain päästä nyt kirjautumaan koneelle jotenkin.. Any help with that?
     
  7. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,080
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Saman salasanan pitäisi toimia myös vikasietotilassa kirjauduttaessa. Pikaisesti jälleen googlaamalla ilmeni, että Windows 10:ssä on sellainen bugi, että kirjautuminen vikasietotilassa ei onnistu Microsoft-tilillä. Jos siis kirjautumisessa on käytössä Microsoft-tili, kokeile uudelleen ja valitse Vikasietotila ja verkkoyhteydet.

    Valitettavasti Windows 10 on minulle tuntematon, kuten edellä jo totesin, joten siihen liittyvissä ongelmissa olen aika neuvoton. Suuri yllätys oli, että kirjautuminen vikasietotilassa voi epäonnistua, vaikka salasana olisi oikea. Itse asiassa koko kirjautuminen Microsoft-tilin kautta on minulle vierasta.
    Et kai tarkoita, että et enää ollenkaan pääsisi kirjautumaan? Silloin tosiaan tarvittaisiin apua joltakin Windows 10:n tuntevalta.
     
  8. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi. Näin on, en pääse kirjautumisikkunaa pidemmälle :D pohdin ratkaisua asiaan ja totesin että joudun varmaan asentamaan Windowsin uudelleen, mikäli täältä ei löydy apuja muilta..

    Joten jos jollain olisi keinoja millä pääsee kirjautumaan takaisin Windowsiin niin neuvot ovat tervetulleita. :)
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Eihän Caps Lock ole vahingossa mennyt päälle?
     
  10. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarantella: ei. Varmistin asian..
     
  11. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Eihän pin-koodia ole asetettu?
     
  12. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lettas: On asetettu.. :E
     
  13. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Saatko vaihdettua loginruudussa logintyypin pin-koodiksi?
     
  14. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lettas: en saa..
     
  15. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  16. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lettas: resetoin mutta tajusin myös että vikasietotila on yhteydettömässä tilassa?

    Eli en varmaan pysty siis sitä kautta muuttamaan salasanaa..
     
  17. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Kännykkä sopii tarkoitukseen yhtä hyvin
     
  18. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lettas: siis tarkoitin että juuri kännykällä salasanan resetoin Microsoftin sivuilta, mutta sitä vaan ihmettelin että miten saan muutetun salasanan siirrettyä koneelle joka on yhteydettömässä tilassa?
     
  19. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Vikasietotilan pitäisi olla kertaluontoinen käynnistystila. Liittynee alkuperäiseen ongelmaan jos ei boottaa normaaliin tilaan uudelleenkäynnistettäessä. Mitä tapahtuu jos painat virtanappulaa pitkään ja uudelleenkäynnistät?
     
  20. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lettas: virtanappulaa painettaessa pitkään kone sammuu, mutta hetken kuluttua käynnistyy itsestään-myös tässä vikasietotilassa..
     
  21. paulikumpula

    paulikumpula Member

    Liittynyt:
    03.08.2019
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli onko ainoa vaihtoehto se että asennan Windowsin uudestaan? Sitä nimittäin tässä mietin jo..
     

Jaa tämä sivu