1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lenovo IdeaPad 3, kuumeneeko?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi mable 30.08.2021.

  1. mable

    mable Member

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uutta perusläppäriä tässä olen hankkimassa, katsellut nyt tätä tarjousta: https://www.gigantti.fi/product/tie...lenovo-ideapad-3-14itl6-14-kannettava-i58512#

    Onko kokemuksia tuon Lenovo IdeaPadin lämpötasoista? Edellisen HP:n kannettavan volyymitaso on järjetön ja ylikuumenee ihan huolella. En siis halua samanlaista läppäriä seuraavaksi. Mulla ei ole koskaan ollut Lenovon kannettavaa, joten mielelläni kuulisin ajatuksia.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Huomasin tuon saman ilmoituksen aamulla lehdestä ja ajattelin, että kysyisipä nyt joku edullista 14-tuumaista kannettavaa, niin olisi, mitä ehdottaa. Mielestäni se on tuolla tarjoushinnalla erittäin edullinen hankinta: i5-suoritin, 14" IPS-näyttö. 8 Gt RAM ja 512 Gt SSD 450 eurolla.

    IdeaPad 3 ei ole kuuman läppärin maineessa, joten voi odottaa, että uudessa mallissakin on jäähdytys kunnossa. Tuossa on testattu edellistä mallia:
    Lenovo IdeaPad 3 14IIL05 in review: Quiet office laptop with mediocre battery life - NotebookCheck.net Reviews

    Huomaa, että tuossa Gigantin uudemmassa versiossa on tehokkaampi suoritin ja suurempi akku (testissähän moitittiin vaatimatonta akkukestoa). Uskallan kuitenkin veikata, että tehokkaammasta suorittimesta huolimatta se ei käytössä huomiota herättävästi kuumene. Minulla ei ole ollut muita kuin Lenovon (ja sitä ennen IBM:n) läppäreitä, joten en ole puolueeton arvioija.

    Edit. Lukaisin vielä tuon Gigantin ilmoituksen läpi ja silmään pisti maininta "Julkaisuvuosi 2020", vaikka itse puhuin "uudesta mallista". Tuo Gigantin "julkaisuvuosi" on varmaan kopioitunut vanhasta ilmoituksesta, sillä tämä kyseessä oleva malli julkaistiin toukokuun lopussa tänä vuonna (2021). Epätarkkuus on siis Gigantin ilmoituksessa eikä (ainakaan tällä kertaa) minun tekstissäni.
    https://psref.lenovo.com/Detail/IdeaPad/IdeaPad_3_14ITL6?M=82H700NWMX
     
    Viimeksi muokattu: 30.08.2021
    mable kiitti tästä.
  4. mable

    mable Member

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos 1pertti linkeistä ja kattavasta vastauksesta! Kiinnitin itsekin huomiota hintaan vs koneen spekseihin, ja mukava kuulla että yleensä Lenovot eivät kummemmin kuumene. Näillä tiedoilla uskallan siis hankkia tuon tarjouksen koneen, uskon että on huomattavasti parempi diili kuin nykyinen!
     

Jaa tämä sivu