1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Lenovo G700 -Mikä käyttöjärjestelmä tulee asentaa ja miten?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi DumbDotCom 27.10.2014.

  1. DumbDotCom

    DumbDotCom Newbie

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Eli menin tekemään nyt tälllaisen oston eli: Lenovo G700 43.94 cm (17,3" HD+ LED) Notebook (Intel Pentium 2020M, 2,4GHz, 4GB RAM, 320GB HDD, DVD.. ja tajusin vasta nyt että käyttöjärjestelmän kohdalla lukee DOS. Ostin Saksan Amazonista (Saksan kieli ei luista) ja en tutkinut tarkemmin, mutta nyt olen siis laittanut rahaa kaivoon, koska en osaa edes sanoin kertoa mitä tuo DOS tarkoittaa jos sitä kysyttäisiin. Toki googlasin ja kävin Microsoftin sivuillakin kyselemässä minkä Windows version minun tulisi hankkia ja miten sen asennuksen kanssa on. Tuki tosin ei ollut minua fiksumpaa ja ei siis osannut neuvoa asiassa ollenkaan (Olin aika yllättynyt).. Siispä päätin tulla tänne IT-ihmisten pariin kyselemään neuvoa.

    Auttakaa naista hädässä, kiltit...

    En ole varma saako tälle sivustolle jättää: Ostan oikean Windows version ja asennuksen Lenovooni ilmoitusta, mutta jos saa niin mainittu pätee :)

    Kiitos etukäteen!
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Jos koneessa tosiaan ei käyttöjärjestelmää ole (nykyään tosi harvinaista, mutta sellaisiakin tuolla Saksan Amazonissa oli), niin Windowsin puolelta Win 8.1 64 bit on järkevin uutena (100€). Käytettynä voi saada esim. halvan Windows 7:n. Ilmaisista käyttiksistä varmaan Ubuntu tai Mint on helpoin, jos linux-kokemusta ei ole.
     
    DumbDotCom kiitti tästä.
  4. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
    DumbDotCom kiitti tästä.
  5. DumbDotCom

    DumbDotCom Newbie

    Liittynyt:
    27.10.2014
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitos nopeista vastauksista. Täytyy lukea tuosta linkistä mikä tämä Mint on, kuten jälleen kerran voin todeta ettei ole kokemusta. Windows käyttöjärjestelmäthän sisältävät käsittääkseni paljonkin turhaa tavaraa? Jos ei siis käytä kuin selainta, Word ohjelmaa ja siinä kai se..? Tällöin tämä Mint siis voisi ollakin parempi ratkaisu, mutta täytyy lukea aiheesta lisää. :)

    Kysyisin vielä onko tällaista käyttöjärjestelmää (Mint) hankala ensikäyttäjän saada onnistuneesti ladattua linkin kautta DOS:a käyttäen, jos ollaan realistisia? En ole nimittäin vielä sormellanikaan uskaltanut koskea Lenovooni.:oops:
     
  6. pequ

    pequ Member

    Liittynyt:
    09.03.2013
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    18
    Kannattaa imuroida Mint netistä jollain toisella koneella ja polttaa cd:lle. Mintiä voit ennen asentamista ajaa myös suoraan cd-levyltä ja testata miten se toimii koneessasi. Nopeus ei tietenkään ole kummoinen cd:ltä ajettuna.
     
    DumbDotCom kiitti tästä.

Jaa tämä sivu