1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Legendaarisen ketjun uudelleen avaaminen

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Xounari 27.05.2016.

  1. Persjalka

    Persjalka Guest

    Liittynyt:
    07.06.2011
    Viestejä:
    1,792
    Kiitokset:
    398
    Pisteet:
    93
    Pitääkös sitä kirota päräytellä joka toisessa viestissä?,tällä foorumilla voi käyttäytyä niinkuin aikuiset vaikka ei aikuinen olisikaan.
     
    Tonttuman, IlmoPJ, Gereti ja nämä jäsenet kiittävät tästä.
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Jos huomautus kielenkäytöstä ei auta, niin kokeillaan sitten muita konsteja, jona aikana voit tutustua sääntöihimme tarkemmin.
    Pahan olon purku modeja kohtaan lopetetaan sitten tähän.
     
    Axu_, Gereti ja rick79 kiittävät tästä.
  4. Darkening

    Darkening Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2014
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    No ole hyvä ja eroa sitten moderaattorin tehtävistäs jos koet tehtäväsi mahdottomiksi. Sitähän se ei todellakaan oikeasti ole vähänkään nohevalle perusjätkälle. Tänne tulee alle 10 viestiä päivässä ja kirjoittelijoita on aktiivisia alle 10 kappaletta, näistä selviytyy päivittäin noin 15 minuutin ajankulutuksella. Et sinä pääse tuosta ylit etkä ympäri että olet nyt aika raskaasti väärässä ja moden arvomerkit on annettu sellaselle tyypille joka ei niitä tarvitse tai osaa käyttää.

    Pitääkös sitä kirota päräytellä joka toisessa viestissä?,tällä foorumilla voi käyttäytyä niinkuin aikuiset vaikka ei aikuinen olisikaan.

    Kunhan modet joilla ei ole kompentenssia ja käyttää moden titteliään vain egoillakseen saahaan täältä pois, niin sanomasi asiaintila alkaa oikeasti toteutumaan, mutta sitä ennen lähinnä viestisi vaikuttaa näyttelylle ja tilanteen vähättelylle että mitään ongelmia ei ole eikä koskaan ollutkaan. Tällä asenteella yleensä hiivutaan vain pois.
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    @Darkening, käyt tätä huuteluasi nyt jo useammassa keskusteluketjussa.
    Kuten jo aikaisemmin sanoin, lopetetaan tämä paha olon purku moderaattoreita kohtaan ja keskitytään sen sijaan asialliseen keskuteluun. Mikäli sinulla on jotain raportoivaa moderaattoreista, raportoi se suoraan ylläpidolle.
     
  6. Darkening

    Darkening Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2014
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Jep, nyt se on sitten huutelua kun kyseenalaistetaan toimintaa ja vaaditaan vastaavuutta. Menee niin tuttuja latuja tämäkin. Mihinkään ei kommentoida, jäädytään ja piiloudutaan huutelu-kortin taakse ja käsketään siirtämään täsmälleen samat viestit ja sisällöt johonkin toiseen tuuttiin, itse et voi modena edes sitäkään tehdä ja siirtää viestejä oikeaan ketjuun ja paikkaan näköjään vaan jopa senkin pallon sysäät käyttäjille.

    Mitähän sä sitten ylipäänsä täällä teet?
     
  7. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Mä en kyllä nyt ymmärrä tätä kitinää. Jos ei moderointi kelpaa niin mene muroon. Siellähän sitä moderointia harrastetaan paljon enemmän.

    Eiku....

    Tai tee oma foorumi. Sitä voit ylläpitää ja valita just ne henkilöt moderoimaan ketkä haluat.

    Ihmiset (siis kaikki - jäsenet ja modet) tekevät foorumista rakentavan, vähemmän rakentavan, mukavan, vähemmän mukavan tai kiinnostavan/vähemmän kiinnostavan paikan. Modet vaan auttaa siinä sivussa. Oma valintasi viime päivien ajan on ollut vain kitistä moderoinnista etkä ole tuonut mitään rakentavaa yhteenkään ketjuun. Valivali.

    Edit: Lisätään vielä että itsellä on tili murossa mutta aniharvoin tulee kirjoitettua sinne koska 90% ketjuista menee viimeistään toisella sivulla joko AMD - Nvidia - Intel vääntöön tai PC/konsolit roskaan. Moderointi siellä on lähes olematonta ja se on kuitenkin tämän maan luultavasti suosituin teknologia -aiheinen foorumi.

    Toisekseen jokainen voi valita täällä, muualla netissä tai vaikka tosielämässä miten tulee toimeen muiden kanssa. Ei työpaikaltakaan yleisesti ottaen lähdetä noin vaan ovet paukkuen vain siksi koska työkaveri osoittautuu epämiellyttäväksi - sitä opetellaan tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ihan sama pätee tännekin. Jos itse valitsee sen polun että kiukuttelee kun joku on eri mieltä tai asiat eivät mene 100% omalla tavalla niin se on tasan vain ja ainoastaan oma ongelma.
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2016
    Tonttuman, rick79 ja Whatta Heck kiittävät tästä.
  8. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Jaotellaanko täällä nyt ihmiset possuihin ja vihaisiin tipuihin eikä enää ole tilaa lempeille pässeille , viisaita neitsytä ei aikoihin ole näkynyt

    Mutta kyllä Intel tekee hyvää halvalla
    http://www.mindfactory.de/product_i...-6950X-10x-3-00GHz-So-2011-3-WOF_1042105.html
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  9. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Muokkasin viestiä ja lisäsin vähän omaa mielipidettä. Minä en jaottele ihmisiä possuihin tai vihaisiin tipuihin vaan ihan ihmisiksi. Joku on enemmän samaa mieltä mun kanssa asioista ja toinen ei. Tiedostan hyvin täältä muutamankin ihmisen molempiin lokeroihin mutta en silti vaadi heidän poistamista tai "parempaa" moderointia koska joku on eri mieltä minun kanssa.

    Puhtaat trollit sitten erikseen kuten se eräskin bannattu käyttäjä joka ei tuonut mihinkään ketjuun mitään rakentavaa.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Jatkamme ketjussa jos toisessakin rakentavassa hengessä. Samaa latua hiihdämme. Toisilla on paremmat välineet mutta matka etenee siitä huolimatta.
     
  11. ajaJako

    ajaJako Active member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    3,872
    Kiitokset:
    330
    Pisteet:
    93
    Entäs ne jotka vetää V-tyylillä edessä ja ne jotka roikkuu pulkalla eli kelkalla perässä
    Ja ainahan löytyy niitä joiden mukaan eletään pronssikautta http://www.mindfactory.de/product_i...2II-Bronze-Non-Modular-80--Bronze_608358.html
     
  12. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    en voisi enempää olla samaa mieltä
     
  13. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Joskus menee keulakin nurin.

    Oops.PNG

    En oikein ymmärtänyt pointtiasi tässä asiassa. Toki oikea homma olisi huolehtia masiinastaan sen verran että virransaanti komponenteille olisi parasta A-luokkaa.

    muoks..
    'köh* kakkosmasiinalle se ja sama...
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2016
  14. Darkening

    Darkening Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2014
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Ei ole varsinaisesti mun päänsärky jos et ymmärrä koko tätä asiaa lainkaan. Koita lukea uudelleen ajatuksen kanssa tai jotaiun.

    Sampsa ei moderoi edes järkiperäisesti julkaistavia "uutisiakaan" etusivustolla. Ei siellä foorumilla ole mitään luettavaa, tai oli joskus vuonna 2001 ja sillai. :)



    Mulla on kuule sellanenkin, kai mä ny kokemuksesta puhun enkä ole vain huutelija. Mä nyt vaan tiedän nääkin asiat.




    Väärin edelleenkin eikä sun jyrinäs tee sun omasta mielipiteestäsi faktaa vaikka kuinka saisit kiitosta asiasta. Modet on foorumin palvelijoita, likaisen työn raatajia.


    Mähän oon perustanu Broadwell-E ketjunkin mihin joku egoilija valittaja tuli selvittämään että moniydinprossuja ei ole tarttenu eikä tuu tartteemaa ja on turhaa keikistelyä ollu vain :D Taidat puhua nyt itestäs ja koko foorumin yleisestä ilmapiiristä, et suinkaan minusta.



    Ei, ne hankkiutuu töissä eroon siitä "epämiellyttävästä" kun eivät pysty itse käsittelemään muutoin asiaa, tai kehittymään ja oppimaan tulemaan toimeen ja ymmärtämään vastsapuolta. Vähän sama asia kuin moderoinnissa jäädytään eikä kyetä ratkaisemaan ongelmia niin paniikissa lukotetaan topic ja samalla estetään keskustelufoorumilla keskustelu.
     
  15. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
    Kyllä se tuntuu sinun päänsärkysi olevan kun jatkat tätä samaa kitinää edelleen.

    Murovertauksen toin sen takia, että se on tätä paikkaa seeeeeeelvästi suositumpi teknologia-aiheinen foorumi. Siellä moderointi on tosiaan olematonta. Sitten taas jos haluat täydellisen vastakohdan, missä modet leikkivät jumalaa, niin mene Hopeiseen Omenaan. Viihtyisitkö sen kaltaisessa palvelussa sitten paremmin? Itse en todellakaan - jopa muro on sitä parempi.

    Tuo oli niin hyvin perusteltu että minäki voin vastata samalla tavalla: katos kun mä vaan tiedän nääkin asiat sua paremmin joten mun kommentti on enemmän validi.

    En hae kommenteilla mitään kiitosta, se oli osoitettu ihan sulle enkä odottanut sun painelevan tykkäys nappia. Faktaa on että foorumin tunnelma ja väki koostuu sekä käyttäjistä että moderoijista. Faktaa on, että jokainen voi omalta osaltaan vaikuttaa mitä foorumiin suoltaa ja miten vastata erimielisille käyttäjille. Faktaa on että jokainen voi vaikka jättää vastaamatta kokonaan. Sinä vastaat jokaiseen vääntöön ja sitten itket kun modet eivät poista sun mielestä "vääriä" kommentteja tai vääriä ketjuja - sinun mielestä vääriä.

    Ai nyt rupeat jo oikomaan luetun ymmärtämisessä että saat lisää pohjaa omalle väännöllesi? Käyppä siinä ihan omassa ketjussasi lukemassa uudestaan. Missään en sanonut että moniydinprossuja ei ole tarttenut eikä tule tarttemaan vaan että monia ytimiä ei ole hyödynnetty peleissä eikä tilanne sen suhteen muutu ennen kuin DX12 yleistyy. Eikä silloinkaan pelaamiseen tulla tarvitsemaan 10ydin kiviä vaikka kuinka haluaisit.

    Jos rupeat kerran kaivamaan jotain "faktaa" omalle itkullesi, niin älä sitten lue rivien välistä tai oio toisten kommentteja.

    Aahhhahaaa ihan oikeasti luulet että työelämä toimii noin? Jos kaksi eri työntekijää jossain paikassa eivät tule keskenään toimeen niin ei siitä toisesta lähdetä hankkiutumaan eroon vain siksi koska toinen tulee itkemään pomolle että "Timo on ihan tyhmä". Se on lähtökohtaisesti MOLEMPIEN velvollisuus opetella tulemaan toimeen keskenään. Sinä et yritä opetella tulemaan toimeen toisten kanssa vaan haluat asiat omalla tavallasi.
     
  16. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Vääntäisitkö rautalangasta minkälaista linjaa siis toivot tai mikä moderoinnissa nyt pännii?
    Vaadit modeilta aktiivisuutta ja toimenpiteitä ja sitten kun jotain tehdään, niin se on "keskustelun estämistä". Ei oikein mene jakeluun mitä pitäisi tehdä, kun peräänkuulutat tiukkaa linjaa, mutta pitäisi kuitenkin myös "oppia tulemaan toimeen ja ymmärtämään vastapuolta". Mikä edes on vastapuoli, kuvitteletko että tässä on asetelmana modet vastaan tavalliset foorumin käyttäjät? :rolleyes:

    Lisäksi keskustelu tuntuu aina johtavan sen yhden trolliketjun sulkemiseen. Jos se on keskustelun estämistä, että foorumilta, jossa on jo yleisketju uusille näyttiksille, poistetaan ketju jossa toinen firma mutu-tuntumalta haukutaan täysin ja toista ylistetään ilman kummankaan väitteen sen kummempaa perustelua, niin yhtä hyvin koko moderoinnista voi luopua. Kirjoitelkoot jokainen mitä haluaa, sama se. Asiaan liittyy myös ko. käyttäjän yksityisviestittelyä, jossa kielenkäyttö ei myöskään täysin kohdannut tapakasvatuksen oppeja.
     
    IlmoPJ ja Xucoatl kiittävät tästä.
  17. Darkening

    Darkening Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2014
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38
    Et nyt edes ymmärtänyt sitä, että sinä et ymmärtänyt koko pointtia, takerruit vain päänsärkyyn. Ole hyvä ja luehan nyt ihan ajatuksella uudelleen.

    Ethän sinä mitään vertaillut, sanoit vaan että mene muroon. Perus egoistista nälvintää. Noi on aina hauskoja noi egoistisesti surulliset ihmiset, käyttää joka paikassa aina kun tilanne alkaa kuumottua, sanaa "verrata" ja "vertasin" ja "sinä vertasit sohvanpenkki x:ää pehmoleluhylly yyhyn ja siinä ei ollut mitään järkeä. ", vaikka mitään näitä ei koskaan ole tapahtunut, yritetään tikusta kaivaa toisen tehneen virheen, sitä kun ei löydy niin räjähdetään silti mitä humoristisimmin tavoin. Tässä tapauksessa mentiin taas tuttuja latuja, tällä kertaa sinä kuulema itse vertailit jotain foorumeita keskenään vaikka kukaan niitä ei kysynyt ja lopullinen pointti oli aika mitätön.

    Joo no mua ei kiinnosta puhua murosta. Voit mennä jauhamaan murosta muroon. :)

    Täällä ne modet leikkii jumalaa edelleen ja syytkin on jo listattuna. Ei mua kiinnosta kahden muun huonon foorumin asiat ja sun selvitykset niistä.

    Kyllä, kokemus se on mikä puhuu. Sullahan sitä ei ole lainkaan.

    Modet voi edelleen poistaa ne roskat ja vaikuttaa yleisilmapiiriin joten turhaan luettelet omakeksimiäsi "faktoja" :)

    Sinä egoilit siellä ja saivartelit turhaan, kukaan ei kysynyt sun mielipidettä niiden tarpeellisuudelle. Sinä nyt itse olet sisälukenut väärin, minä puhuin harrastamisesta laajalla skaalalla, en vain pelaamisesta, en todellakaan puhunut että haluan pelaamiseen tarvitsevan 10 ydintä. Tämä on aika noloa jo kun puhut jokasessa kappaleessa lähinnä itsestäsi.


    Sinähän tässä nyt itket ja oiot.

    Ja sinä et ole koskaan työelämässä ollutkaan. :) Kokemuksesta puhun edelleen, en luuloista.
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2016
  18. Darkening

    Darkening Regular member

    Liittynyt:
    01.09.2014
    Viestejä:
    203
    Kiitokset:
    25
    Pisteet:
    38

    Ei modet mitään ole tehneet vaan pakoilet sitä seikkaa että modet ovat totaalisen jäätyneet ja kykenemättömiä suorittamaan tehtäviään, ja ainut mitä ne on kyenneet tekemään on lukottaa topic kesken keskustelun. Onhan tuo nyt jo monta kertaa sanottu niin pitäisihän se jo ymmärtää?

    Ja modethan todellakin pitäisi luopua tehtävistään kun on jo itse ilmoittaneet että moderointi on mahdotonta, niin mikä tässäkin nyt on epäselvää?
     
  19. akselic

    akselic Active member

    Liittynyt:
    28.09.2012
    Viestejä:
    393
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    53
  20. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Itket yhä tuon yhden lukotetun trolliketjun perään joka on suljettu ja pysyy suljettuna.
    Tämä oli oma päätelmäsi. Näyttää vaikealta päästä tämän asian yli, mutta lopetetaan tämä jatkuva ruikutus asiasta tähän. Et esittänyt yhtään rakentavaa ehdotusta Axu_:n kysymykseen asiasta. Lisäksi olet saanut ohjeet, miten toimia jos olet tyytymätön asiaan, siitä jatkuva itkeminen ja jankkaaminen foorumilla ei vie asiaa eteenpäin.
     
    Viimeksi muokattu: 10.06.2016
  21. Xounari

    Xounari Regular member

    Liittynyt:
    10.05.2015
    Viestejä:
    572
    Kiitokset:
    77
    Pisteet:
    38
    Ei modeja kannata kritisoida. Itselleni lyötiin just viikon porttikielto, heh :)!
     

Jaa tämä sivu