1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

leffat "nykivät" katseltaessa cd:ltä !

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi gallo 16.04.2003.

  1. gallo

    gallo Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    minulla on kaksi cd asemaa koneessani,
    toinen on Liteon Ltr 12101b polttava 12x10x32 nopeuksilla ja toinen on Samsung SD608 DVD 8X 32X nopeuksilla, lisäksi minulla on 512 rammia, käyttis win2k, prossu 1,4gh ja vapaata kovalevy tilaa kahdella eri levyllä n. 2 gigaa kummallakin.
    ongelmani on se että katsoessani windows media playerillä cd:lle polttamiani divx leffoja kuva "pykii ja nykii", ikäänkuin muisti ei riittäisi pyörittämään leffoja reaaliajassa...kummallakaan asemalla...
    luulisi että sen pitäisi olla mahdollista?
    missäköhän ongelma?
    (codecit minulla on ACE Mega CoDecS Pack, eli luulisi olevan kaikki tarpeelliset)
    osaatteko auttaa??

    kiitos!
     
  2.  
  3. juspak

    juspak Member

    Liittynyt:
    14.01.2003
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyse ei ole olekaan muistin loppumisesta, vaan syy on tiedonsiirron hitaudesta/nopeudesta cd-asemalta muistiin. Siirtonopeus ei jostain syystä synkkaa dekooderin tarpeen kanssa. Kokeile siirtää video kovalevylle, ja katso sitä sieltä. Ei pitäisi enää nykiä.
     
  4. gallo

    gallo Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin ei se sillon nyikään...
    mutta se juuri oli tarkoitus että voisi katsella suoraan "lennosta" cd asemalta,
    kai se jollakin konstilla on mahdollista kokoonpanollani?
     
  5. Portsu73

    Portsu73 Guest

    Onko dma päällä? Jos ei, ni koita laittaa.
     
  6. gallo

    gallo Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mikä on "dma" ??
     
  7. Ka39

    Ka39 Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    133
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Menet ohj.paneeli-laitteisto-laitehallinta-IDE ATA/ATAPI ohj.-Ensisijainen ja toissijainen IDE kanava-lisäasetukset-siirtotapa DMA.
     
  8. gallo

    gallo Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    primary ei ollut dma - vaihdoin sen mutta boottauksen jälkeen edelleen sama ongelma...
    voisiko se olla ajuri ongelma?
    tai onko mahdollista että tuossa mainitsemassani codec packissa tulee jotenkin liikaa codecceja mitkä hidastavat??
    mikä voisi auttaa?

    please !
     
  9. LukeWader

    LukeWader Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    477
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    missä ide kanavassa ne asemat on? koita vaihtaa master/slave sillein että CD asema on eri väylässä kuin master kovo.
     
  10. raw

    raw Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on tossa toisisijaisessa siirtotavassa vain PIO pitääkö se laittaa DMA ku mullaki nykyy cd:ltä katsottaessa

     
  11. Poy

    Poy Regular member

    Liittynyt:
    25.06.2002
    Viestejä:
    295
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei CD-asemilla mun tietääkseni ole väliä, onko dma vai ei. DivX nyt sentään luetaan jollain 1x cd-aseman nopeudella (1h/1cd). Minulla tuo nykimin on aika harvassa cd-levyssä ja jos on niin ongelmat alkavat tulemaan cd-levyn ulkoreunaa kohden mentäessä.

    Oletkos millä nopeudella levyt polttanut? Itse poltan nykyään puolet maksimi nopeudesta eli 8x, eikä ole ollut ongelmia. cd-asemat ovat lisäksi omassa ide-väylässä. Ja käytössä ffdshow.
     
  12. raw

    raw Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla on 2 cd asemaa toinen on 32 nopeuksinen ja toinen 52, molemmilla nykii.
     
  13. gallo

    gallo Member

    Liittynyt:
    14.04.2003
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    "missä ide kanavassa ne asemat on? koita vaihtaa master/slave sillein että CD asema on eri väylässä kuin master kovo."

    tuota noin... menee varmaan nyt vähän aloitteloiden thread kysymysten puolellen mutta,
    miten vaihdan cd asemat omaan väyläänsä?
    ja mistä tiedän missä väylässä ne edes nyt ovat?
    jos ovat samassa väylässä kovon kanssa pitääkö fyysisesti vaihtaa kaapeleiden paikkoja?
    *sori amatöörikysymykset!
     
  14. jaabo68

    jaabo68 Member

    Liittynyt:
    10.04.2003
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    katso ettei cd/DVD-asemat millä toistat ole samassa kaapelissa kiinni kuin HD, sillon eivät ole samassa väylässä. Ja sitten laitat polttavan cd:n masteriksi ja DVD:n slaveksi (asemien takana olevilla jumppereilla) niin pitäisi polttamisen ja muittenkin hommien toimia väylien ja slave/master -asetuksien puolesta
     

Jaa tämä sivu