1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Leffan poltto cd:levylle??

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Jammy_X 13.06.2005.

  1. jarzaa

    jarzaa Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    360
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nyt menee offtopicis mutta onko mahollista muuttaa mpg/avi videoiden kuvakokoa?
     
  2.  
  3. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis tottakai se on mahdollista... Itse olen monestikin muuttanut DV-kodekilla pakattuja videoita - siis avi video ;-) - kuvakokoa 720x576 -> 352x288 demoamista varten.
     
  4. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miksi kävi tällein ku muunnin .avin mpeg:ksi niin se tiedosto vaan suureni ku tuossa joku sano että mpeg olisi pienempi kuin .avi mutta toisin kävi nyt se ei edes mahdu cd:lle niin mitä mä nyt teen..??
     
  5. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei mä kysyn nytten suoraan että miten mä voin polttaa leffan cd-levylle, eli missä muodossa se pitää olla ja miten se pitää polttaa että se mahtuu cd:lle. kokeilin jo VCD mutta ei toiminut edes tässä koneella onnex oli cd-rw levy niin ei mennyt hukkaan..;) niin sanokaan noihin helppoihin kysymyksiin vastaukset..;)
     
  6. coolers

    coolers Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Quote:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Jostain luin että mpeg tiedostot toimisi DVD-soittimissa datana poltettunakin (joku saa varmista)
    --------------------------------------------------------------------------------

    pitää paikkansa. suurin osa soittimista tukee mpeg:tä (ei kaikki ihan vanhimmat)
    -----
    kysymys ei oikeastaan liity tohon muyya kysäsempäs kuitenkin,

    eli

    jos kerran dvd-soittimella saa katottua mpeg:ejä niin millä ohjelmalla niihin saa kiinteän tekstin vai osaako Nero polttaa siihen kiinteät tekstit ja missä muodossa tekstityksen pitää olla (sub,srt vai txt)?


     
  7. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huhhuh.. Siis poltat ihan datana sen leffan sinne levylle ja tekstitykset mukaan.
     
  8. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin missä muodossa .avi mpeg vai mikä? kun muutin tuon .avin mpeg:ksi niin se tiedosto suureni niin paljon että ei enään mahtunut cd:lle...ku joku vaan sano tässä että mpeg olisi pienempi kuin .avi mutta toisin näyttää olevan..
     
  9. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis jos sulla on se "avi-leffa" koodattu jollain divixillä niin se on varmasti pienempi kuin se mpeg (VCD). Mutta jos se avi on vaikka dv-kodekilla niin taatusti se VCD:ksi pakattuna on pienempi ;-) AVI kun ei ole mitään muuta kuin tiedostomuoto. Se video on pakattu jollain kodekilla (ja samoin siis ääni). Omassa esimerkissäni tuossa aiemmin puhuin DV-kodekista. Sillä koodattuna tunti videota vie 13 gigaa ja kun sen muuttaa VCD:ksi niin se mahtuu CD:lle oikein loistavasti.

    Jos se sun videosi siis on divix-avia niin poltat sen datana CD:lle jos se kerran nyt sinne mahtuu... Muuten klip klap klip klap lisää tai pakkaat sen uudestaan tai jaat useammalle levylle. Tai isompaa levyä kehiin.
     
  10. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja tämä .avi sitten toimii vain niissä dvd soittimissä missä on divx tuki?? näinkö on?
     
  11. jarzaa

    jarzaa Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    360
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mpeg on pienempi kuin vcd mutta suurempi kuin avi

    mutta voiko video kokoa muuttaa suuremmaksi? ja jos voi niin miten/millä ohjelmalla
     
  12. muza

    muza Member

    Liittynyt:
    25.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    juu se avi toimii vaan niissä soittimissa missä on tuki divx ja myös tekstityksille...! olen kerran kokeillut nerolla kääntää suoraan avi:n vcd mut ei kovin kummonen kuvanlaatu ja kaiken lisäksi se näkyi telkkarissa väärin päin.. =)kannattaa käyttää kääntämiseen tmpgenc:tä helppokäyttöinen ja saa paremman kuvanlaadun...! ja tosiaan se leffa ei mahdu kääntämisen jälkeen yhdelle cd:lle vcd:nä.
     
  13. n_r

    n_r Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    908
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No eihän tuo nyt voi mitenkään pitää paikkaansa... MPEGin koko riippuu täysin asetuksista. VCD:llä bittinopeus on määritelty joten JOS määrittelen MPEG-1 pakkauksen bittinopeudeksi suuremman nopeuden kuin VCD:llä niin miten se mpeg voi olla pienempi?

    mitä tarkoitat tällä? Jos tarkoitat voiko 15 minuutin videon koko, siis megoina, olla suurempi riippuen käytetystä ohjelmasta ja pakkaus koodekista niin totta kai kokoa voi muuttaa. Jos taas tarkoitat esim resoluutiota niin sitäkin voi muuttaa... VirtualDub ja video editorin yleensä joissa on joku resize funktio.
     
  14. jarzaa

    jarzaa Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    360
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    videon kuvan kokoa tarkotin (sori sieltä puuttu sana) esim.352x288->720x576

    aivan säätämisellä siitä saadaan pienempi ja se saadaan mahtumaan levylle. olen ollut sellaisessa luulossa että vcd:een bitratea ei voi säätää. korjatkaa jos olen väärässä
     
  15. nrautava

    nrautava Guest

    -Back to original topic-

    Siis kokeilitko noita mun antamia ohjeita?
    Jos se AVI > MPEG onnaa, niin koita noita aikasemmin antamia ohjeita tehdä siitä joko VCD tai DVD...
     
  16. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä poltin sen ihan .avi:na cd:lle suoraan kiinteet tekstit laitoin vaan siihen...toivottavasti vejljellä on divx tukeva dvd soitin..:)
     
  17. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuuleppas nyt on semmonen ongelma että ainakaan yks dvd soitin ei toistanut tätä leffaa jonka olin polttanut divx:sinä, mutta se johtu varmaan siitä ku sillä on niin vanha dvd soitin. että olisko mitään muuta tiedosto muotoa jona polttaa cd:levylle leffa? semmonen joka sitten näkyis dvd soittimessakin..:D
     
  18. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Liittynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    311
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No voiko joku vastata??? että mihin muotoon se kannattaa laittaa että se näkyy dvd soittimissa ku toi .avi ei näkynyt ja että se mahtuu cd:levylle..;)
     
  19. muza

    muza Member

    Liittynyt:
    25.06.2003
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    käännät sen vcd:ksi vaikkapa tmpgenc:llä niin lulltavasti näkyy sit....
     

Jaa tämä sivu