1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LCD näytöt ja niiden viat???

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi DFC1984 10.01.2007.

  1. DFC1984

    DFC1984 Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2006
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen ajatellut hankkia litteän LCD näytön. Olen katselmuksissa päätynyt BenQ:n 19" FP91G:hen. Mutta nyt kun olen lukennut eri palstoilta kuinka paljon vikoja niissä on. Ja se vielä että näitä "vikoja" ei valmistaja/maahantuoja korjaa, vaan he toteavat niiden olevan jotain tyyppivikoja joita heidän ei tarvitse korjata tai vaihtaa uutta näyttöä.

    Nämä seikat ovat laittaneet jarrua minun haaveilleni hankkia litteä näyttö vanhan kuvaputken tilalle, kun luin tälläistä. Nyt haluaisin mielipiteitä ja kokemuksia siitä onko minun pelkoni litteitä näyttöjä kohtaan turha!!!!!
     
  2.  
  3. JoniR1991

    JoniR1991 Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    90
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli mulla on ollu joku kaks vuotta AMW:n 19" halppisnäyttö ja siinä ei ainakaan ollu mitään vikoja, lisäksi Nää litteet syö paljon vähemmän sähköä (käsittääkseni) ja näyttävät isommilta. Jos vertaa esim 19" littettä ja 19" putkinäyttöä ni littee näyttää putkeen verrattuna ainakin 2" isommalta esim jos vertaa niitä ni putki on 19" ja littee näyttää 21".... Suosittelen
     
  4. spotless

    spotless Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    1,678
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    itekkin oon aatellu hankkia littanäytön ja tullut tähän
    tulokseen: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/46210

    tuossa LG:n littanäytössä on markkinoiden paras kontrasti (2000:1), sekä huippu 5ms:n vasteaika ja sitä ei oo ainakaan hinnalla pilattu.

    edit. niin ja tietty DVI-liitäntä. :D
     
    Viimeksi muokattu: 11.01.2007
  5. umpSh

    umpSh Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    494
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olin tft:tä hankkiessani huolissani viallisista pikseleistä, joita lähes kaikissa näytöissä saa olla tietty määrä valmistajan mielestä.

    Tietoasema kuitenkin tarjoaa pikselitakuun kaikille myymilleen näytöille, joten tilailin sieltä omanikin, vaikkei aivan edullisin liike olekkaan. Muita ongelmakohtia en tft-näytöissä näe, verrattuna kuvaputkiin.
     
  6. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Valmistajan ilmoitukset voi jää omaan arvoonsa.
    Jossain kunnon näytössä on varmasti parempi kontrasti kuin tuossa, vaikka se tuskin 2000:1 edes on.
    Siis tuohan on TN paneelinen näyttö, valttina nopeus, muissa taas värit, kontrasti, musta ja katselukulmat.
     
  7. mikronhsm

    mikronhsm Member

    Liittynyt:
    04.05.2005
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko nämä kaikki halpisnäytöt samantasoisia pönttöjä, vai erottuuko niistä mikään edukseen?
     
  8. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viewsonic vx922 on pelaamiseen hyvä.
    Lg204tw tms. lienee myös.
    Nuo siis ovat molemmat TN paneelilla.
     
  9. Straiffi

    Straiffi Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuvaputkinäytöissä niitä vikoja vasta onkin. Kuva on suttuisempi, kuin littunäytössä ja kuvaputki aiheuttaa näytön värinän, joka rasittaa silmiä. Lisäksi näkymä kuvaputkinäytöissä on pyöreä kuin pallon pinta. Tämän huomaa entistä helpommin, jos on vähän aikaa käyttänyt littunäyttöä.

    Eihän mikään tuote ole loppupelissään täydellinen ja kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa, mutta itse littunäytön omistajana voin sanoa, että kuvaputkeen en enää koskisi pitkällä tikullakaan.
     
  10. arra

    arra Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2006
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Entäs Samsungin SyncMaster 740BF
     
  11. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuvaputki on vielä peleissä parempi kuin Lcd, ellei oteta huomioon nopeita TN paneelisia näyttöjä, mitkä ovat taas muuten huonoja.
    BenQ:n 24" malli lienee nopeudeltaan jo ok, 6ms.
     
  12. Straiffi

    Straiffi Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    296
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla ainakin vaihto kuvaputkesta lcd:hen paransi pelattavuutta huomattavasti, kun nyt näkökenttä on paljon yksityiskohtaisempi ja näkee paremmin kauempana olevat kohteet. Itselläni on Viewsonic VA902 ja vasteaika 8ms. En ole huomannut mitään haittaa tuossa vasteajassa. Hyvin onnistuu pelaaminen.

    Tuonhan saa helposti laskettuakin, että missä vaiheessa vasteaika alkaa näkyä pelattavuudessa, eli syntyy ns. haamuja. 1hz:8ms = 125fps, eli haamuja pitäisi näkyä vasta, kun ruudunpäivitys nousee yli 125. Itselläni ei nouse edes sataan.
     
  13. DFC1984

    DFC1984 Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2006
    Viestejä:
    106
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näyttö olisi kyllä tulossa pääsääntöisesti peli -ja viihdekäyttöön. Sen takia tämä epäröinti!
     
  14. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Usein ilmoitetaan Gray to gray vasteaika, todellinen voi olla huonompi.
    Se voi olla vaikka 6ms g to g ja 12ms pahimmassa tapauksessa.
    16ms paneeli@60hz häntii ainakin omien kokemuksien perusteella...
     
  15. M4kko

    M4kko Member

    Liittynyt:
    21.11.2006
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samsung 940B on varteenotettava vaihtoehto. Siinä on kontrasti ja kirkkaus täysin riittäviä, ja häntimistä ei ole, eikä tule, vaikka fps olisi 200 vaikka vasteaika on 8ms... Olen myös itse sitä mieltä, että kuvaputkinäytön, jos joutuisin takaisin ottamaan, niin lopettaisin kyllä kaiken pelaamisen siihen paikkaan
     

Jaa tämä sivu