1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Langattoman verkon hankinnassa apuja.

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Limetic 17.12.2007.

  1. Limetic

    Limetic Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve
    Olisin hankkimassa kotiini langatonta verkkoa ja kaipaisin hieman apua.
    Eli kyse on rivitalosta jossa ei ole muita kerroksia. Joten mitään hirveen suuria kantomatkoja en tarvitse. Nopeus on tärkein tietenkin. :>
    Tietokoneena on HP:n Dv9555eo. Win Vista kannettava.

    Kysymykseni kuuluukin näin että:

    Mikä olisi hyvä tukiasema joka kannattaa hankkia. Nettiyhteytenä on 1 Meganen ADSL.
    Kuten aikasemmin sanoin että kantavuus ei tarvitse olla mikään järkyttävän suuri, mutta kummiskin sellainen että voisi käyttää takapihalla joskus konetta. Ja kaikista tärkein on tietenkin se NOPEUS. :D
    Eroaako langaton verkko nopeudassa miten verrattuna piuhalliseen yhteyteen?
    Olen katsellut kyseistä tukiasemaa: D-Link DIR-635 Wireless N IP Router Onko minkälainen?
    Entäs miten eroaa tähän?:
    D-Link DIR-615 Wireless N

    Ja sellainen kysymys viellä että: Minulla on kotona sähkökaapissa DSL boxi ja sähkökaapissa on valmiit liittimet johon voi pistää verkkopiuhan ja saada näin huoneen seinässä olevasta pistokkeesta piuhan törkättyä koneeseen. Mutta voinko laittaa langattoman tukiaseman vaikka makuuhuoneeseen ja ottaa seinästä yhteyden siihen. Vai tarviiko suorilla DSL boxista?
     
  2.  
  3. pisberg

    pisberg Guest

    toivottavasti en ole liian myöhässä vastaamaan=)
    kokeilin tuota dir 615 ja vein takas liikkeesen ja vaihdoin sen tuohon dir 635:seen, liian huono kantama tuossa ekassa ja tää toinen on iha ok tuohon hintaan.
    toiseen en osaa vastata ku en tunne noita taloyhtiökaistoja mutta teillä varmasti joku modemi ja reitin jossain joka jakaa sen yhteyden niin kyllä kai se käy kytkeä mutta miten sen sitten säädät toimimaan on eri asia=)

    edit:
    kyllä mä vieläkin kannatan langallista yhteyttä vaikka itellä on 300 wlan käytössäkin, kyllä se niin on että langallisella verkolla ei ole mitään turhia kikkailuja kun sitten taas wlan on välillä sellasta säätämistä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.12.2007
  4. Limetic

    Limetic Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kyllä sä vähän myöhässä olet. mutta ei hätää päädyin tilata Buffalon testivoittaja reittimen sitten. linkki
    Saas nähä minkälainen on.

    Tuohon taloyhtiö liittymään että miellä ei ole taloyhtiöliittymää, vaan ihan normaalista adsl boxista menee piuhat sähkökaapissa sijaitseviin liittimiin ja sitten seinän sisällä menevät piuhat tulevat ulos huoneiden seinissä olevista liittimistä.
     
  5. pisberg

    pisberg Guest

    varmasti ihan hyvä tuo buffalo, ei ole n-sarjaa mutta kyllä 125 pärjää=)
     
  6. Limetic

    Limetic Regular member

    Liittynyt:
    30.05.2007
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä varmaan. Ja kuiteskin enimmikseen mulla on kone piuhan päässä ja mulle sanottiin että tolla nopeudella et onko se 125 vai 300 niin ei ole sillein merkitystä muuta kun jos siirtää tietoa kahden koneen välillä. :)
     

Jaa tämä sivu