1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Langallinen toimii, WLAN ei

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi elektroniikkaeipelaa 25.06.2013.

  1. elektroniikkaeipelaa

    elektroniikkaeipelaa Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi vaan kaikille.

    Mulla on sellanen ongelma, etten saa pöytäkoneeseen nettiyhteyttä. Asun kerrostalossa ja käytössä on kaapeliverkko. Muilla asukkailla netti toimii normaalisti.
    Meillä on kolme tietokonetta; läppäri ja kaksi pöytäkonetta. Mikään ei saa yhteyttä langallisesti. WLAN toimii kuitenkin. Windowsin verkko- ja jakamiskeskuksessa lukee "Unidentified network" eli tuntematon verkko. Ongelma tuli muutama päivä sitten molempien pöytäkoneiden olessa käynnissä. Nettiyhteys vaan katkesi yhtäkkiä. Aluksi yhteys tuli pariksi minuutiksi takaisin, mutta sen jälkeen ei ole toiminut.

    Molemmat modeemit, joita olen kokeillut ovat Cisco 3825 -mallia. Alkuperäisessä kaikki valot palaa. Toinen modeemi jota kokeilin oli käyttämätön, mutta siinä ei suostu kaikki valot palamaan. Aluksi vaikuttaa käynnistyvän normaalisti, mutta kun Online-valo syttyy, US ja DS valot alkaa vilkkumaan. Tällä modeemilla ei toimi myöskään WLAN.

    Olen myös kokeillut vaihtaa johtoja ja jakajaa, mutta sekään ei auta. Tuntuu ettei mikään auta, googlestakaan ei meinaa löytyä mitään ratkaisua tähän. Ja tällä kokemuksella DNA:n asiakaspalvelusta ei ole hyötyä. Jospa täältä saisi ratkaisuja...

    Suuri kiitos avusta etukäteen!
     
  2.  
  3. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Toinen modeemi ei toimi, koska et ole ilmoittanut sen mac osoitetta DNA:lle. Itse ongelmassa en kyllä osaa auttaa.
     
  4. elektroniikkaeipelaa

    elektroniikkaeipelaa Newbie

    Liittynyt:
    25.06.2013
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Oho, kirjoitin otsikon väärinpäin. Mutta ei ennen oo mitään mac-osoitetta tarvinnut ilmoittaa mielestäni... Nuoruusiän dementia iskenyt... :D
     
  5. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Tuo kaapeli modeemi täytyy valtuuttaa DNA:n päästä eli sun täytyy ilmoitta DNA:lle modeemin MAC-osoite kuten munkki666 kertoi.

    Voit kuitenkin kokeilla molemmissa koneissa avata komentorivin järjestelmänvalvojana ja kirjoittaa komentoriville netsh winsock reset ja painaa entteriä. Jos kaikki meni oikein ilmoittaa kone että se täytyy käynnistää uudelleen eli käynnistä kone uudelleen.

    Komentorivi löytyy Windows 7:ssa käynnistä-valikko -> kaikki ohjelmat -> apuohjelmat -> komentokehote (painetaan oikealla hiirennapilla ja valitaan suorita järjestelmän valvojana).
     

Jaa tämä sivu