1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Laajakaistan nopeus heittelee

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi Degra 18.04.2008.

  1. Degra

    Degra Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kukaan törmännyt tällaiseen "ongelmaan". Eli aamulla, aamupäivällä, päivällä ja iltapäivällä nettinopeus selvästi hitaampi kuin illalla.

    Illalla nettinopeus pääosin yli 4000Kbit/s, kun se muuna aikana on tuosta reippaasti yli puolet hitaampi. Meillä langaton verkkoyhteys, laajakaistanopeus on "Full Rate". Verkkokortti on nimeltään D-Link AirPlus G DW-G510 Network Adapter ja tukiasema on Zyxel. Käyttöjärjestelmä on Vista Home Premium. Se mikä tässä on erikoisinta, että kun otan viereen vertailuun, läppärin, niin siinä yhteys on koko päivän sama eli 5256 Kbit/s.

    Onko kenellekään vastausta miksi näin on, internetin palveluntarjoaja väittää että yhteysnopeus on sama minä vuorokauden aikana tahansa, mutta ei ole, ainakaan tässä pöytäkoneessa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2008
  2.  
  3. koff666

    koff666 Guest

    mulla aineski on enemmänki just toistepäin..
    monesti aamulla kun tekee netissä laajakaista nopeus testin niin mun 1megan yhteydellä on joku 1000,0kbps ja iltaisin laskee huomattavasti.. jää monesti johonkin hieman yli 512 kbps.
     

Jaa tämä sivu