1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

laajakaista vs kuitu latausnopeus

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi DeadHead87 31.05.2014.

  1. DeadHead87

    DeadHead87 Member

    Liittynyt:
    15.04.2014
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    Moi.
    Uutta nettiä hankkimassa enkä tiedä mikä näistä pitäisi valita. 24m/1m tavallinen laajakaista vai 10m kuitu.
    Tiedän että se kuitu varmaan on parempi mutta mietin noita latausnopeuksia koska ostan/latailen paljon pelejä steamistä.
     
    Viimeksi muokattu: 31.05.2014
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuo 24/1 ADSL:n nopeus riippuu paljon siitä kuinka kaukana puhelinkeskuksesta asuu ja kuinka hyvässä kunnossa puhelinlinjat asunnossa/talossa ovat.

    Itse ottaisin kuidun, koska sitä saanee tarvittaessa nopeammaksi kun taas ADSL-tekniikan osalta ei mitään kehitystä taida enää olla tulossa.
     
  4. DeadHead87

    DeadHead87 Member

    Liittynyt:
    15.04.2014
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    Ymmärrän kyllä että se kuitu on tulevaisuuden kannalta parempi vaihtoehto mutta kun ne nopeammat vielä maksaa aika paljon. Tänne ei saa soneraa, dnata eikä mitään muuta kuin se paikallinen palveluntarjoaja.
    Siksi vähän kiinnoistaisi tietää ne latausnpoeudet. Eikös ole niin että se adsl teoreettinen latausnopeus on noin kymmenes osa siitä nopeudesta? Jos niin on niin miten on sen kuidun kanssa?
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Samalla tapas menee nopeus kuidun/kaapelin/ADSL kanssa eli niinku sanoit niin jakaa 10 niin SAA suurinpirtein oikean lataus nopeuden.

    Niinkuin Jo vastattiin niin tuon 24mb ADSL nopeus riippuu hyvin pitkälti siitä missä asut, jos huonosti käy niin yhteys toimii vain 13mb nopeudella ja silloinhan latausnopeudessa ei paljon eroa ole verrattuna tuohon 10mb kuituun.
     
  6. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93
    Ei se kympin kuitu lataa yhtään nopeammin kuin vastaava kympin ADSL:kään...
    Tekniikka vaan on eri.

    T: Vesku
     
    Viimeksi muokattu: 31.05.2014
  7. DeadHead87

    DeadHead87 Member

    Liittynyt:
    15.04.2014
    Viestejä:
    64
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    Ok kiitos kaikille nopeista vastauksista ja kun selvititte asian minulle. En itse ymmärrä noista jutuista paljon.
    Luulen että otan nyt sen adsl netin ja vaihdan nopeampaan kuituun sitten kun hinnat ovat vähän laskeneet.
     

Jaa tämä sivu