1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Läppärin näppäimistö vaihtoon

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi MrToil 17.07.2012.

  1. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Terve!

    Jo tuossa jokin aika sitten kävi moka, että kaadoin vahingossa juomista läppärin päälle ja se on todella tahmea + osa näppäimistä ei toimi.

    Nyt sitten rupesin pohtimaan että vaihtaisin näppäimistön siihen ja ajattelin tilata itse näppäimistön ulkomailta.

    Kannettavani on Sony Vaio VPC-EB1M1E ja suomalainen näppäimistö.

    http://www.amazon.co.uk/Sony-Vaio-V...L9H6/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1341950433&sr=8-2

    Tässä on melkeinpä ainut minkä löysin. Kysymys kuuluu vaikka minulla on Skandinaavinen näppäimistö alunperin käykö tuo VARMASTI tuohon minun kannettavaani?
     
  2.  
  3. AkZuh

    AkZuh Active member

    Liittynyt:
    07.10.2004
    Viestejä:
    2,146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Ei juoman kaatumisen takia näppäimistöä kannata uusia, pesu lämpimällä vedellä on siinä kohtaa oikea toimenpide. Kuivaa pesun jälkeen näppis huolella, ettei pääse vettä koneen sisään.
    Jos vaihtaisit näppäimistön, niin joutuisit kuitenkin purkamaan sen pois. Tuossa vaiheessa kokeile pestä se niin on taas kuin uusi. Olen itse pessyt monet näppäimistot.
     
  5. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ilmeisesti tarkoitit neuvoa niin että ensin näppäimistölevyn irroitus koneesta, sitten pesu. Ettei tule väärinkäsityksiä ja kaadeta pesuvettä koneen päälle ;)
     
  6. MrToil

    MrToil Member

    Liittynyt:
    09.06.2007
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Eilen tuli UK näppis amazonista. Asennuksessa ei ollut muuta ongelmaa kuin, että kun kehys jouduttiin purkamaan vanhemmasta näppiksestä, kehystä ei saanut enää kiinnitettyä samaan tapaan uudempaan kiinni. Siihen oli käytetty sellaista muovista sulatettua materiaalia, millä oli täytetty kehyksen ja näppämistön yhdistävät reiät ja mitkä sitten näpsähtivät rikki kehystä irrottaessa. Mietin, että voisi tietysti pikaliimalla täyttää uudestaan ne reiät, mutta tulin siihen tulokseen että olisi liian iso homma ja että ilman niitä paikallaan pitäviä reikiäkin, tuo sopii todella hyvin tuohon paikalleen.

    Ja joo eipä nuo skandinäppäimet minulle niin tärkeitä ole ja postitus tuli brittiläisen amazonin kautta viikossa. En edes älynnyt/löytänyt googlen kautta tuota saksalaista ebayta, tuli katsottua vain amerikkalaiset sivustot. Olisin kyllä tuon skandinäppäimistön tilannut ellei tällä olisi ollut kiire ja vastaus olisi tullut hieman aikaisemmin :S

    IlmoPJ: tässä tilanteessa oli ainut vaihtoehto näppäimistön vaihto, koska muutama nappi rikkoontui kaverin sorkkiessa niitä (yritti puhdistaa).

    Mutta joo kunhan netistä löytää ohjeet läppärin purkamiseen, ei ole kyllä kummoinen homma itse/pienellä avulla vaihtaa näppäimistö läppäriin.
     

Jaa tämä sivu