1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

läppäri-hdmi-telkkari-vahvistin, ääni katoo!!

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Suh0 21.12.2011.

  1. Suh0

    Suh0 Member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, nyt on pakko kääntyä jonkun viisamman puoleen, eli:
    Mulla on hp:n läppäri missä on näyttiksenä nvidia gforce 8400m gs, siitä menee hdmi:tä pitkin kuva ja ääni telkkariin (HD) LG merkiltään mistä menee sitten optista pitkin sonyn digivahvariin, hetken aikaa kun kuuntelee vaikka musaa niin ääni särähtää muutaman kerran ja sitten häviää ja palaa taas jonkun ajan päästä ja hetken päästä taas vaan katoaa, välillä särähtelemällä ja välillä muuten vaan häviää. olen asentanut uudet ajuritkin mutta eipä näköjään auttanut, välillä saa kuunnella vaikka koko päivän eikä mitää ongelmia ja joskus ihan muutaman minuutin kuluttua, käyttiksenä windows 7 ultimate 64bittinen..
    osaisko joku sanoo mikä mättää??

    ps. aina aikasemmin kuunnellu vaan AUX liitännän kautta eikä mitään ongelmia eikä nytkään jos sen kautta laittaa meneen mutta kun tuli päivitettyä vähän laitteistoo =)
     
  2.  
  3. ric_91

    ric_91 Active member

    Liittynyt:
    09.09.2010
    Viestejä:
    1,166
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa ensiksi tarkistaa liitännät.. Lisäksi johdoissa voi olla vikaa.

    Itse joskus säädin vastaavan asian kanssa enkä kyllä onnistunut siirtämään ääntä hdmin kautta, silloin oli epäselvää tietoa siitä pystyykö hdmin kautta siirtämään myös ääntä. Ilmeisesti pystyy..

    Eiköhän tuo ole kuitenkin hieman epävarma viritys kun siirrellään dataa eri yhteyksiä (hdmi/kuitu) vaikka täysin mahdollista.

    Itse päädyin siirtämään äänen 3.5mm:stä rca:lle ja kuvan hdmitä pitkin. Pääsin helpommalla"
     
  4. Suh0

    Suh0 Member

    Liittynyt:
    21.12.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo sillee mulla nyt on ja toimii että ääni menee rca:lla ja kuva hdmillä mutta kyllä pitäisi toimia tuolla mainitsemalla tavallakin, tai toimiihan se mutta vain hetken, en sitten tiedä ylikuumeneeko näyttis vaan liikaa...
     

Jaa tämä sivu