Kyllä ainakin väitetään,että nuo ohjelmat näyttävät päin honkia ja tuo nyt oli oikein kouluesimerkki tuollaisesta tapauksesta...
Muistaakseni muutaman prosentin ero voi tulla tämän tasoisilla korteilla :/ Ja kun X700 128MB on 200Mhz nopeammilla muisteilla, niin voi olla että on nopeampi...
Riippuu kai vähän sovelluksesta kait...tämä X700 kun on aivan yhtä nopea näyttis peleissä kuin entinen 6600 GT, joka oli 128 mb muisteilla ja AGP-väylällä...joissakin jopa nopeampi...
Aurinko panelilla ja GPRS \ 3G yhteydellä näitä minä mokillä käytin tänä kesänä joo ei ole nopea mutta kyllä säköpostin voi lukea ym pikku juttuja voi tehdä oli halvempi ratkaisu kun vetää 8km tieltä säköjohto ja maksaa kesä sähkö sopimus on muuten törkeen kallis 2kk melkein sama hinta kuin kaupunkin asunto koko vuosi no itellä on vesi jäähy prossalla ja näytön ohjaimella mutta ei emolla kuin ei ole miukään sopinut sinne joten mun emo on n: 20c lämpimämpi mutta tossa [bold]Degran tapauksessa kyllä ihmetytää että saanut 5c astetta viilemmän kuin minä vesi jäähyllä[/bold] kyllä nyt jossain on virhe osto hetkellä ilmä jäähyllä AMD X2 oli muistaakseni 26c minulla 1 : paljonko on huoneen lämpö tila 2: onko pelkkä ilmä jäähy 3: onko pc sisätiloisa
Joo, siis en kersku mitenkään kun itsekin ihmettelen/epäilen lämpötilojen uskottavuutta. Ajattelin että Bios olisi näyttänyt eri lukemia mutta ei. Kyllä sen silti ihan tuntee, kun pelkästään koskettaa keskusyksikökköä kädellä, ennen oli lämpöinen, nyt on kylmä, outo juttu! Nousee kyllä iltaa myöden rasituksessa, lähemmäksi 20 astetta, mutta ennen oli prossun lämpötila 39, nyt uuden tuuletusjärjestelmän jälkeen tämä.
Itselläni palvelimen lämpötilat nousi 2-3 lämpöastetta. Mutta tuon pöytäkoneen lämmöt liikkuvat kuumilla ilmoilla jopa 50°C. Kovalevyjen lämpötilat ovat pysyneet suht samana. Mutta siis tuosta servusta. Sinne olen myös laittanut lisäjäähdytystä (tuulettimet tuulettavat kovemmilla kierroksilla), joten aivan kauhiat lämmönnousut olen estänyt sillä toimenpiteellä. Tällä läppärillä lämmöt muuttuvat herkästi, joskus jopa 60°C on näyttänyt. Lämmöt saa hallintaan mm. sillä, että pitää läppäriä viileällä alustalla (ei sylissä). Pöytäkoneiden lämpötilat saa kuriin sillä, että sulkee koneet tunniksi tai pariksi päivän kuumimpaan aikaan (valmiustila - standby - on myös riittävä, koska prosessorin ja kovalevyjen toiminta käytännössä on silloin seis). [bold]Noissa tuo loppuopetus oli vain niille jotka ei välttämättä tiennyt asioita. En kaipaa siiä syystä kritiikkiä kauheasti . =)[/bold] Eli lämmöt ovat nousseet PALJON. =O) Hyvää loppukesää kaikille!! =) / Julle (Typo korjauksia)
Kai muistit laittaa fanmate2:sen tuulettimen ja virtapinnin väliin? itselläni on myös samainen Zalman, ja lämmöt on 48Cº-52Cº. Kokeile säätämällä Fanamtesta kierrokset maksimiin. Jos ei auta niin vähennä ylikellotusta.
Näin kesällä kopan lämpötilat pysyvät siellä 22-46,ja prosessorin lämpötilat 30-47 asteen välillä. Erot ovat siis huippuarvoja. Lämpötilantarkkailusta huolehtii motherboard monitor 5