1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kysymys noista polttavista dvd asemista(viisaiden apua kaivataan?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jemali 18.12.2005.

1. iero

iero Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 19.12.2005
  2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Juuri kirjoitin tuota ennempää että itse olen kuullut monista malleista paljon valituksia. Ja sitten tulee tälläistä.
    Alkaa mennä jo aika tavalla fanaamisen puolelle...
    Ensinnäkin suurin osa Lg:n asemista polttaa asiallista jälkeä.
    Joten ensimmäinen kysymys. Mitä levyjä käytät?
    Oletko testannut polttojäljen näistä "ongelmalevyistä" jollakin ohjelmalla? Esim. nero cd/dvd speed.
    Ja minkäslaisia dvd-soittimia on kavereilla? Jos halvimpia mahdollisia niin ei niiltä oikein voi odottaakkaan mitään...
    Mitenkäs onko aseman firmware päivitetty uusimpaan?
    Tietty voihan asema olla viallinenkin mutta ennenkuin aletaan parjaamaan sitä niin kannattaa kyllä tutkia kaikki mahdollisuudet ettei vika vaan löydy aseman käyttäjästä.

4. PjotrT

PjotrT Guest

Joo kyllä itsekin suosittelisin ensin etsimään tuollaisessa viassa syytä jostain muualta, kuulostaa oudolle. Ettei vaan olisi levyistä ja lukevista asemista kiinni? Ja Nero itsellä oli kerran poltto-ongelmana. Ei sitä ihan noin voi yleistää että sen takia huono. Mutta kuten sanoin jo, oma LG:ni lähtee kyllä pois. Tämä on tämä GSA-4167b joka on surullisen kuuluisa siitä että levyn poltot ei onnistu. Firmis on uusin, levyinä kokeiltu vaikka mitä, eri nopeuksia, ohjelmia (nerolla muuten ei toiminut kunnolla) mutta edelleenkään ei toimi hyvin. No, onneksi uusi maksaa vain reilun 50€ :)

Enpä nyt ainakaan tästä kokemuksesta vielä jaksa "niuhottaa" LG:n tuotteille, ei kaikki mallit ja tuotteet voi olla hyviä. :)

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Mutta kyllä sitä toivoisi että kaikki tuotteet olisi toimivia markkinoille tullessaan.
    Monesti kyllä on hermot tiukilla kun ostaa jonkun uuden tuotteen ja se ei toimikkaan halutulla tavalla vain siitä syystä kun valmistaja on tuonut sen liian äkkiä markkinoille.
    Mutta firmiksillä voidaan saada ihmeitäkin aikaan mutta se on eriasia milloin ne tulee...
    Ei uutta tuotetta viitsisi kirjanpainonakaan pitää :(

Viimeksi muokattu: 19.12.2005
  6. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei noissa liteoneissa mitään vikaa todellakaan ole. Ja miksi aseman pitäisi polttaa hyvin paskoja levyjä? Ne eivät kuitenkaan tulee kauaa kestämään. Verbatimia kehiin niin oikeastaan asemalla kuin asemalla tulee hyvää jälkeä ja levyt kestää ja toimii pitkän aikaa.

7. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Eihän paskoille levyille kannata millään polttaa mutta on monia ns. halpalevyjä joille saa todella hyvääkin jälkeä. Ja itse pidän arvossa sitä että asema osaa polttaa kunnon jälkeä monille eri levyille.
    Mutta kyllähän millä tahansa asemalla pärjää kun valitsee hyvin käytettävät levyt.
    Ja kun samaan hintaan saa parempiakin asemia niin en itse nää mitään syytä ostaa liteonin asemia ainakaan tällä hetkellä.
    Ja tuo verbatim kuvaus on aika ontuva koska verbatim on pelkästään merkki. Se ei kerro mitään levyn laadusta. Mediakoodi ratkaisee laadun ja niitä löytyy lukuisia erilaisia verbatimilta.
    Aina loistavista vähemmän mairitteleviin.
    Ja yleensäkkin levyt kannattaa ostaa mediakoodin perusteella.

8. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lisätään sitten vielä pienenä tarkennuksena, että verbatim MCC mediakoodilla on aina varma valinta. Eikä silti pidä sokeasti luottaa siihen mediakoodiinkaan noin yleensä. Kyllä niitä jotka eivät läpäise esim. verbatim-merkiltä vaadittavia laatutestejä myydään sitten muilla merkeillä. Olen antanut itseni ymmärtää että näitä olisi mm. bluestar.

Viimeksi muokattu: 20.12.2005
  9. PjotrT

PjotrT Guest

Joo itsekin käyttänyt noita Verbatimeja missä tuo mediakoodi alku. Ja toimineet hienosti. Hieman muita levyjä ehkä hinnakkaampia mutta no, ehkä siitä kannattaa maksaa. On niitä huonojakin Verbatimeja. Ja mielestäni lähes yhtä hyviä levyjä ovat esim. Nierlessä nuo Philipsin dvd+r levyt mitkä on 21,99 (8x max.)! Niitä olen poltellut eikä yhtään epäonnistunutta, siis kunnon asemalla :D ei nyt puhuta mun nykyisestä LG:stä jossa ei toimi lähes mitkään!

10. viltsu11

viltsu11 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla itselläni on nec:in nd-2100ad asema,mikä ei polta uusille levyille mitään(vanhoille kylläkin)ja on sanottu että päivitä asema,mutta kun maahantuoja sanoo että on necin ainoa asema,mihin ei ole päivitystä ja nyt olen joutumassa ostamaan uden aseman.asemakaan ei ole kun vähän yli vuoden vanha,et takuuin on just mennyt umpeen(yllätys,yllätys)

11. jartsa77

jartsa77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on sekä LG GSA-4082B että Pioneer DVR-110DBK (ostin lokakuussa pixmania.com sta) tähän mennessä kaikki (40-50 levyä) mitä olen polttanut on onnistunut. Eikä muutakaan valittamista ole.

12. jemali

jemali Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hmm kumpi näistä ois parempi NEC ND-3550 16x IDE DVD+/-RW Dual Layer
    vai NEC ND-3551 16x IDE DVD+/-RW Dual Layer ?
    Niissä on neljä euroo eroa toine maksaa 42€ ja tine 46€.

13. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    porukka puhuu jostain testeistä?? voitteko laittaa kaikki testit joita ootte lukenu? itteä kiinnostas uus polttava kun vanha on paskana, takuuta ois jäljellä, mut on hidas ja vaan dvd+rw, joten ajattelin ostaa uuden. varmaan ostan sen uuden NECin tai sit LGn se lightscribe asema, oisko ollu 4166!!? molemmissa arvot aika lailla samat, ainoa ero on hakuajat, jotka LGllä on paremmat. mutta jos olisi niitä testejä joissa noita kahta asemaa arvosteltas?
    tänks.

14. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
  15. Xanadu

Xanadu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Samsungin poltto-asemat ovat ehdottomasti parhaita josta hyvänä osoituksena MikroBitin (2/2005) testi. Lukuominaisuuksiltaan täysin omassa kastissaan jonka luulisi jotain painavan ostospäätöstä tehtäessä.

16. kuassa

kuassa Guest

Tuo on tyypillistä. Itselläni on kolme LG:n asemaa joista kaksi polttavia DVD:tä, toinen Dual Layer. Mitään suurempia ongelmia ei minulla ole ollut noiden kanssa, toinen pyörii Windowsissa ja toinen linuxissa. Suurimmat ongelmat ovat noiden DVD video laitteiden kanssa jotka jokainen tehty vähän eri idealla, jotkut tukevat plussaa toiset vain miinusta. Ja jotkut ovat vain kronkeleita.

Ostin sitten toiseen Windowsiini LG:n halpis aseman verkkokaupasta, pelkän lukevan sellaisen, ja se ei suostu tunnistamaan toisella Windowsilla ja LG:llä poltettua video DVD:tä. Välillä löytyy muttei toimi ja useimmiten ei löydy ollenkaan. Linuxissa toimii moitteetta LG:n toisella kirjoittavalla asemalla, sekä dvd soittimissa.

Mutu on se että mitä enemmän kirjoittava tai lukeva asema toistaa formaatteja sitä useampi levy niissä toimii. Noissa LG:n kirjoittavissa on minulla toistaiseksi toiminut omat ja vieraat, sekä niillä tehtävät dvd soittimissa(ellei + tai - rajoitukset tule eteen).
    Hylsyjä ei taida olla tullut kuin kerran, ja sekin on varmaan johtunut tosi halpis aihiosta.

Paras ja yhteensopivin dvd laite on divx soitin joka on regio vapaa, sekin toistaa lähes kaiken mukisematta, myös DVD datat levyt. Ainoa ihmeellisyys on se ettei se tue mpeg 1:stä datana.

17. PjotrT

PjotrT Guest

?? ai että paras laite on DivX soitin oli se sitten minkä merkkinen vaan? Tuo ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa. Itsellä oli Philipsin DVD/DivX soitin eikä todellakaan kaikkia leffoja toistanut, vaikka sopi kaikille formaateille. Jos nyt väitteesi ymmärsin oikein. Vai tarkoititko vain omaasi?

18. kuassa

kuassa Guest

Tarkoitin luonnollisesti omaani.

19. PjotrT

PjotrT Guest

:D Ok! Kuulosti vaan tuossa yhteydessä oudolle.

20. Neg5vu

Neg5vu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tässä nyt on uutta polttavaa DVD hankkimassa niin onko tuo BenQ vielä kastissaan vahvoilla? Vai alkaako Nec olla suositeltavampi valinta? Mitättömillä hintaeroilla ei väliä, kunhan saa kunnollisen aseman, jolla polttaa levyt ja joka luonnollisesti tukee käytettäviä formaatteja.

Niin ja tosiaankin mitkä mallit ovat "niitä hyviä"?

Viimeksi muokattu: 27.12.2005
  21. Takajammu

Takajammu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käy se Benkku vaan hakemassa pois

Jaa tämä sivu