Kysymys muisteista

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Juffeo 19.03.2006.

1. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    "NO NYT menin sekasin!=X
    - eli siis OMALLA kokoonpanolla ollut 6400pts 3DMARK05:ssa.
    - +20k on tämänhetkinen 3DMARK05 ennätys.
    - 7800GTX,kellotusmuistit & prossan kellotuksella saisin OMASTA koneestani irti sen +10k pts @ 3DMARK05.

* Vielä jotain epäselvä pojulla??"
    - Omalla kokoonpanolla 8013pts 3dmark05:ssa.
    -+ 20k on ennätys nykyään, mutta miten se liittyy x800pro-vivoon?
    - Minä saisin varmaan 15k jos sinä saisit 10k, ei millään pahalla nyyppä.
    Jos kova jätkä haluat olla niin revi nykyisellä kortillasi se 10k.
    Pojuksi en enää itseäni laskisi.
    :)

Viimeksi muokattu: 21.03.2006
  2.  
  3. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tainnut olla matala tyyny "miehellä".. ja ei oo aivoja saanut joululahjana vaikka kuinka on toivonut!!

A: Missä kohtaa olen sanonut että se ennätys liittyy sun korttiis??:eek:
    B: Tiedän aika vatusti jo pelkän koulutuksen ansiosta koneen laittelusta
    C: mitkä kellot sulla on CPU&GPU + muistin mhz jos äijä vetelee surkeemmalla kokoonpanolla jotain 2k isompaa scoree?
    D: Ajatus olisi kellottaa kesällä mut noi Kingstonin valueramit ei oo kellotusmuisteja, jos silmii käyttää niin sen näkis kattoon signaturesta..
    E: Jos tulisit kadulla vastaan ja alkasit wineen tolleen vois olla saisit pari kk trippejä imee avustavalla kädellä! joten älä suotta tee tästä tappelua...

E: typoz

4. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    "Tainnut olla matala tyyny "miehellä".. ja ei oo aivoja saanut joululahjana vaikka kuinka on toivonut!!

A: Missä kohtaa olen sanonut että se ennätys liittyy sun korttiis??:eek:
    B: Tiedän aika vatusti jo pelkän koulutuksen ansiosta koneen laittelusta
    C: mitkä kellot sulla on CPU&GPU + muistin mhz jos äijä vetelee surkeemmalla kokoonpanolla jotain 2k isompaa scoree?
    D: Ajatus olisi kellottaa kesällä mut noi Kingstonin valueramit ei oo kellotusmuisteja, jos silmii käyttää niin sen näkis kattoon signaturesta..
    E: Jos tulisit kadulla vastaan ja alkasit wineen tolleen vois olla saisit pari kk trippejä imee avustavalla kädellä! joten älä suotta tee tästä tappelua..."
    A.Miksi vitussa pitää laittaa threadiin offtopiccia, jauha homohepoista jossain muussa threadissa.
    B. Kirjoittelusi perusteella olet aika nyyppä tietokonasioissa, vaikka jotain muuta luulisit.
    C.Cpu 2733mhz, muistit muistaakseni 166/200 jakajalla eli jotain hieman alle 250mz, latenssit olivat 5 2 2 2 1T DC tai 5 2 2 2.5 1T DC.
    Gpu 699mhz ja mem 630mhz, kortissa on Vgpu, Igpu, Vdd ja Vddq modit, emolevyssä Kyoshen +3.3v modi.
    D.Minulla oli Kingston valueram muistit, 2x 256mt (166/333mhz, 7 3 3 2.5), kulkivat 240mhz 5 2 2 2 1T parhaimmillaan, normi käytössä kait 227mhz 5 2 2 2 1T.
    E.oijoijoi kun pelottaa kun Afterdawnin n0b0in nyyppä uhittelee :D

Kolme sanaa: Et vaan osaa.
    :)

5. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi kun sitä nut memberiks ollaan päästy niin winetään sit kunnolla!
    1. Sä alotit puhumisen 3DMARK:sta!! LoL (kannattais typot korjata ...tietokonasioissa...)
    2. N00b teoria = Jos jätkä wipee yhen asian se ei osaa mitn!
    3. Oon joo kokeillut tota vr:n kellotusta huonoin seurauksin, koska ne ei oo tarkoitettu kellotukseen olen täysin samaa mieltä valmistajan kaa, nostin PC-3200 515Mt:n kamman mhz 200->205 jolloin koko paska sekosi... johtui _ehkä_ osittain jo paskana olevasta emosta, mut kuitenkin ajain testauksen jälkeen parit markit kunnes päätin et mitn ei hajonnut sitten 10minsaa myöhemmin kone alkoi ressuttaan itteän vika hävisi kun otin kyseisen kamman irti... et sellasta storya valuerammeista. suosittelen kaikkii kellottaan niitä!
    4. ja se sun emo oli? kun ei näytä selviävän tosta signasta...
    5. Jos huomaat niin tota konetta EI ole kellotettu eli ylläri se vois selittään low pts...
    6. Ja mies uskaltaa tulla räyhään nenätysten, eikä alottaa kinaa jossain foorumilla kun ollaan +200km etäisyydellä!

6. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    "Voi kun sitä nut memberiks ollaan päästy niin winetään sit kunnolla!
    1. Sä alotit puhumisen 3DMARK:sta!! LoL (kannattais typot korjata ...tietokonasioissa...)
    2. N00b teoria = Jos jätkä wipee yhen asian se ei osaa mitn!
    3. Oon joo kokeillut tota vr:n kellotusta huonoin seurauksin, koska ne ei oo tarkoitettu kellotukseen olen täysin samaa mieltä valmistajan kaa, nostin PC-3200 515Mt:n kamman mhz 200->205 jolloin koko paska sekosi... johtui _ehkä_ osittain jo paskana olevasta emosta, mut kuitenkin ajain testauksen jälkeen parit markit kunnes päätin et mitn ei hajonnut sitten 10minsaa myöhemmin kone alkoi ressuttaan itteän vika hävisi kun otin kyseisen kamman irti... et sellasta storya valuerammeista. suosittelen kaikkii kellottaan niitä!
    4. ja se sun emo oli? kun ei näytä selviävän tosta signasta...
    5. Jos huomaat niin tota konetta EI ole kellotettu eli ylläri se vois selittään low pts...
    6. Ja mies uskaltaa tulla räyhään nenätysten, eikä alottaa kinaa jossain foorumilla kun ollaan +200km etäisyydellä!"

Ei minua oikeasti kiinnosta mitä tuossa nimen alla lukee minulla tai muilla.
    1. Niin kerroin vain että ei se pata kovalevy sitä 3dmarkkia hidasta, mitään muuta pointtia sillä ei ollut.
    2.No se nyt vähän riippuu...
    3.Muistien spd latensseilla ja väylänopeudella ei ole merkitystä vaan piireillä, omani olivat Winbond bh-6 piireillä.
    4.Oli ja on vieläkin Gigabyte ga-k8ns Ultra, bios F5, 300mhz HTT 24/7.
    5. etkö sinä juuri sanonut että olet kokeillut kellottaa näyttistä ja muisteja?
    6. Ei ole uskaltamisesta kiinni, miksi ylipäätänsä tapella kadulla jonkun asian takia?

7. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1. Elikkäs toi markki juttu voidaan sit kuopata!
    2. No se on kyl totta mut ei tarvii alkaa kyrpäileen tollasien takii.
    3. Totta! tarkotus ois tosin hommata jotkut HyperX PC-3200/3500 muistit BH-5 piireillä tietty!:)
    4. K!
    5. Sanoin et kokeilin nostaan gpu:n corea & mem pikkasen et nostaako scoree ja se läväytti sen pojo määrän!
    6. Väkivalta ei ehkä ratkaise, mutta se lopettaa vittuilun! (todistettu juttu!;) )

E: missasin yhen!:)

8. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Case closed. :)

9. Sammann

Sammann Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    rgr that!=) Pääsen viel töistä kotiinkin, kun tää taistelu lopetettiin!;D

10. Vaader

Vaader Guest

Kysyisin itsekin muisteista..
    Mulla on 1g(2*512)muistii ja hankin 512 lisää.Nyt kun käynnistän koneen niin kone käynnistyy mutta ei tapahdu mitää näytössä. Koitin vaihtaa uuden vanhan tilalle nii toimi mutta ei kaikki yhtäaikaa .Eli pitöiskö mun ostaa viel yks lisää vai säätää biossii?

Prossu : amd 64 3500+
    muisti: kingston 2*512mt pc3200
    ja uusin http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3397

Sori kirjotusvirheistä mut en jaksanu ny kilioittaa ;)

11. eduard0

eduard0 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tarkistapa huviksesi emolevyn ohjekirjasta, että mitä siellä sanotaan. Joillain emolevyillä ei pariton määrä muistia toimi kuin tietyissä sloteissa jne.

12. Vaader

Vaader Guest

Ohjekirjas lukee täällästä :
    *Installing regommended configurations may cause memory sizing error or system boot failure. Use any of the recommended configurations in table 1.

*always install dimms with the same cas latency. for optimun compatibility....

Recommended memory configurations
    Dimm a1 dimm a2 dimm b1 dimm b2
    Single-channel - - populated -
    dual channel populated - populated -
    2 populated populated populated populated

Eli taitaa johtuu siitä et ei tue 3palikkaa tai tosta et kaikki ei oo samaa cas juttuu..
    Voiks joku sanoo mikä o cas? :F

13. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ton dual channelin takii ei 3-kortin yhistelmä toimi. Eli toine mieluite samst firmast samal piiril tai palautus ja "kitin" osto. Perusteena yhteensopivuus ongelma.

Tietty parempaan lopputlokseen pääsisit jos myisit viel noi 2x512mb muistis ja ostaisit tilalle 1gt kitin... Ois pikkasen nopeempi.

Tota cas.siä selvitettiin topikin alussa.

Viimeksi muokattu: 23.03.2006
  14. Vaader

Vaader Guest

Kiitti..Taidan ostaa vielä yhden 512 lisää ja jos ei toimi nii sit pitää molemmat palauttaa.. :D

Jaa tämä sivu