1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kysymys Kysymys aloittelijalta

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Make62 30.03.2021.

  1. Make62

    Make62 Member

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan perus juttua kysyisin.. Eli onko älytelkku ja tallentava digiboksi järkevin yhdistelmä kun tarve on ajastaa paljon ohjelmia eri kanavilta? Esim viikon ohjelmat kerralla. Entä miten on kuvan laadun kanssa. Jos telkussa olisi huippulaadukas kuva mutta ohjelmat tulee digiboksilta, joka ei olekaan "yhtä laadukas"?

    -GreenHorn
     
  2.  
  3. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Siinämielessä on kun voit itse päättää mitä tallennat ja myös hallita tallennusaikoja mikä ei onnistu esimerkiksi Elisa Viihteen kautta vaan jos sen ohjelmaopas on pielessä niin ohjelmatkin tallentuu päin honkia eikä tähän voi vaikuttaa.

    Monet nykyajan televisiot yltää jopa 4K tarkkuuteen. Tästä on kuitenkin ainoastaan hyötyä kun katsotaan 4K materiaalia kuten 4K blu-ray leffoja taikka Netflix kaltaisista palveluista. Digitv lähetykset yltää Full HD tasoon ja ne on aika rankalla kädellä pakattuja joten tällaisen television tuoma tarkkuus ei pääse niissä lähellekään oikeuksiinsa.

    Itse olen vienyt asian vieläkin pidemmälle hankkimalla tietokoneeseen usb digivirittimen. Näin voin tallentaa ohjelmia talteen koneelle+leikata niistä mainokset pois. Kone toimii nyt tavallaan tallentavana digiboxina.
     
  4. Make62

    Make62 Member

    Liittynyt:
    20.12.2014
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok.. Eli että jos HD-digiboksilla tallentaa HD-kanavaa, se näkyy laadultaan vähintään yhtä hyvänä 4k telkussa..?
     
  5. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Kyllä jos katselee riittävän kaukaa. Läheltä katsottuna jos telkkarin koko on suuri erottaa kyllä laadun.
     
  6. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    En oo vielä ainuttakaan tallennetta saanu epäonnistumaan viihteen kautta? Toisin kun taas näillä digiboxeilla mitä ennen oli käytössä niin tallennukset epäonnistui jatkuvalla syötöllä.
     
  7. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Minä olen saanut. Epäonnistuminen on johtunut virheellisestä ohjelmaopastiedosta mitä Elisa ei ole huomannut korjata (vaikkakin tiedot näkyy oikein verkossa olevissa ohjelmaoppaissa). Näitä oli vieläpä paljonkin liikenteessä kuukausien aikana viime ja tänävuonna eli epävarmuus tallentuuko ohjelma koskaan aikataulussa. Tästä on ollut juttua myös Elisa Palstalla eli monilla muillakin on ollut samaa ongelmaa.

    Noh eipä ole enää Viihde käytössä vaan oman "kätösin" hallittava "tietokoneboxi". Tähänmennessä ajastukset tulleet oikein ja tarvittaessa manuaalinen korjauskin ja lisä/ennakkoajan laitto on tapahtunut helposti.
     
  8. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Kuvanlaadussa ei pitäisi olla minkäänlaista eroa.
    Suomesta kun ei neljäkoota saane kuin satelliitista.
    Jos eroa on, se johtuu erilaisista kuvankäsittelypiireistä signaalitiellä tai "paskennustoiminteiden" käytöstä.
    Töllöistä löytyy ainakin Sonylta tuplavirittimisia malleja, soon sitte eri asia miten niitä tallenteita hallitaan.
    Mutta ns "hilloamiseen" suuntaa VU+ pokseihin, tallennustila voi olla myös verkon yli NAS-laitteella, jolloin tila ei ihan ekana ole loppumassa kesken.

    T: Vesku
     

Jaa tämä sivu