1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Kylmäkäynnists" ongelma ja näytönohjain

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Nopelander 17.12.2019.

  1. Nopelander

    Nopelander Newbie

    Liittynyt:
    17.12.2019
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Moi. Ongelmai koskee kahta asiaa.

    Kuin käynistän koneeni aamulla se käynnistyy useinmiten normaalisti.
    Lähtiessäni kotoa kytken sähköt pois jatkohodosta. Tämän katkoksen jälkeen ja muutenkin joksus, tietokone ei käynnisty normaalisti;

    Musta ruutu virtanapin painamisen jälkeen, ja joskus, joskus ei 20 sek jälkeen vielä ei singania. Näin käy usein 2 kertaa pukeen, joskus 3 tai enemmän. Tämän jumin jälkeen tietokone sammuu virtanapista heti painettaessa.

    muutaman kerran jäänyt kuva myös mustaksi ja windows ääni kuullut.

    Mitään virheilmoitusta ei ole koskaan tullut tehtävienhallintaan eikä muualekkaan.


    Toinen ongelma, ensimmäinen alkoi tämän jälkeen;

    Asensin koneeseen näytönohjaimen. Ja keikki pelittää (ensimmäistä ongelmaa..) jos en aukaise Radeon-asetuksia. Minua säälittää zero-rpm ja ohjaimen lämmöt joten haluaisin säätää tuuletinta kovemmalle. Jos säädän mitä tahansa WattMann:illa pelatessa kone kaatuu ja radeon- asetukset nollaantuvat.

    Olen päivittänyt emolevyn biossin ja se auttoi mutta ei poistanut ongelmia. Olen kokeillut uusia sekä vanhempia AMD ajureita eikä muutosta..

    Tämä kylmä käynnistys minua enemmän harmittaa. Jos joku tietäisi mikä voisi olla olisin kiitollinen.

    Windows 10 pro
    i5-4590
    ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2
    XFX GTR RX 480 Black Edition 8GB
     
  2.  
  3. Kuunmies

    Kuunmies Senior member

    Liittynyt:
    05.03.2010
    Viestejä:
    4,468
    Kiitokset:
    688
    Pisteet:
    143
    Mikä virtalähde sinulla on? Tossa emossa taitaa olla sellanen rivi led-valoja diagnostiikaksi, sanooko ne mitä siinä kohtaa kun on käynnistysongelmia?
     
    Viimeksi muokattu: 18.12.2019

Jaa tämä sivu