1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuva/Video softa haussa

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Alf1111 16.09.2021.

  1. Alf1111

    Alf1111 Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2007
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Olisikohan tämä oikea kategoria kysyä, että tietäisikö joku millä softalla tai softilla saisi tuplakuvat tunnistettua. Mulla on tallennettuna tuhansia kuvia ja videoita, ja ei voi aina muistaa onko kyseinen kuva jo tallennettu. Ja sama videoiden kohdalla. Onko tällaista softaa olemassa? :) Eli vertailisi kaikkia kuvia/videoita keskenään ja ilmoittaisi jos löytyy 2 identtistä.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Itse olen käyttänyt sellaista kuin Awesome Duplicate Photo Finder. Se hakee, paitsi täysin samanlaiset (100%) kuvat, myös toisiaan muistuttavat kuvat. Samantapaisuus ilmoitetaan prosentteina ja samalla tarjotaan mahdollisuus verrata samantapaisia kuvia rinnakkain. Jos yhteneväisyys ei ole 100%, kuvat voi nopeasti vaihtaa keskenään, jolloin erot on helpompi havaita.
    https://www.duplicate-finder.com/photo.html
    Edellisellä sivulla on myös mainostettujen ohjelmien latauslinkkejä. Ole siis tarkkana, mitä lataat.

    Videoille olen käyttänyt Auslogicsin Duplicate File Finderiä. Se tunnistaa ainoastaan täsmälleen samat videot, mutta ei lähes samoja videoita, jos niissä on pienikin ero. Asetuksista pitää lisäksi valita, että nimet jätetään huomiotta. Muuten se ei ilmoita edes täysin samoista videoista, jos niillä on eri nimi. Tälläkin ohjelmalla voi hakea myös kuvien tai muiden tiedostojen kaksoiskappaleita, mutta mielestäni tuo edellä mainitsemani on kuvakopioiden hakemiseen paljon parempi sovellus.

    Tämän Duplicate File Finderin kohdalla pitää erikseen huomata, että se pyrkii melko aggressiivisesti tyrkyttämään asennettavaksi myös muuta Auslogicsin ohjelmaa, Sama toistuu, kun ohjelmaa päivittää eli silloinkin pitää varoa, ettei vahingossa hyväksy asennettavaksi myös sellaista ohjelmaa, jota ei halunnut. Jotkut tietoturvaohjelmat varoittavatkin, että ladattu tiedosto sisältää mahdollisesti ei-toivotun ohjelman. Mistään viruksesta ei kuitenkaan ole kyse.
    https://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/
     
    Alf1111 kiitti tästä.
  4. Alf1111

    Alf1111 Regular member

    Liittynyt:
    18.10.2007
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kiitos, koetan kun tässä muilta hommilta ehdin :)

    EDIT: Testattu ja hyvin toimii. Kiitos. Ainoa miinus, että videoita ei pystynyt tarkistamaan suoraan DVD-RW levyltä, vaan piti siirtää kovalevylle, mutta muuten toimi juuri niin kuin pitikin :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2021
    1pertti kiitti tästä.

Jaa tämä sivu