1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuulokevahvistinta kuin Sennheiser

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi nimim 26.11.2010.

  1. nimim

    nimim Member

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisiko kellään kokemuksia erillisistä kuulokevahvistimista että miten mahdollisesti parantavat toistoa,niin stereo kuin "äänikuvan 3-ulotteisuutta" ?

    Itselläni on korkealuokkaiset Sennheiser kuulokkeet kuin järeä 2-kanav. Sonyn Es vahvistin.
    Olen ajatellut eril.kuul.vahv.ja Tai ( Sennheiser HD 800... myös tietokone käyttöön),
    siis kokemuksia kuul.vahv.kuin myös Sennheiser HD 800 kuulokkeista ? !

    Kiitos !
     
  2.  
  3. hynkkis

    hynkkis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2009
    Viestejä:
    392
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Täm.o. ta. saat. ol. hy.dig.76.pil. ja pis. tosin vain 2 kan. check i. ou!
    tosin ei niin korkealuokkaiset mutta erit. tod. jes.
    en jaksa kirjoitta enempää, toivottavasti selkis.
    ja p.s. e. kan. krj. k.trpks.
     
  4. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ne kenellä on varaa hankkia HD-800:set, eivät käy täällä kyselemässä kuulokevahvistimista, heillä on jo sellainen. HD-800:set vaativat ihan yhtälailla vahvistusta kuin nämä "korkealuokkaiset" Sennkut, eli mallin vaihto ei poista vahvistuksen tarvitta.
    Eipä tuossa aloituksessa nyt muutenkaan tuntunut olevan kuin trollausta...
     
  5. nimim

    nimim Member

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kahdelta henkilöiltä tulleet vastaukset ovat ilmeisesti kotoisin; Kiinan Jätehuollosta ja en ainakaan minä olisi kehdannut edes vaivautua vastaamaan noin : Alokasmaisesti !

    Ellei ole mitään järkevää sanottavaa " kenties nuorisoilta ",niin pitäisi olla ryhtiä kayttäytyä sivistävällä tavalla ... että tälläistä-kö sakkia Täälläkin ?
     
  6. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suosittelen yleensä ihmisiä aloittelemaan äänentoistoharrastusta edullisemmilla kuulokkeilla, on tärkeää opetella omia mieltymyksiä ja selvittää intoa musiikin harrastamiseen. Kun tietää omista mieltymyksistä ja "taito" kuunnella musiikkia harjaantuu, voi miettiä esimerkiksi edellisten luurien myymistä ja uusien ostamista. Suosittelen yleensä aloittamaan korkeintaan esimerkiksi Sennheiser HD600:lla tai AKG:n k-701:llä. Molemmat tarvitsevat kuulokevahvistimen kuulostaakseen oikeasti siltä, mistä niissä maksetaan. En missään nimessä suosittele ostamaan kalliita kuulokkeita ja jättämään vahvaria ostamatta, maksaa vain tyhjästä ja todennäköisesti kuulostaa hyvinkin vaimealta ja ponnettomalta.

    No, sinulla kuitenkin on jo Sennheiserit, mitähän mallia? Joka tapauksessa suosittelen ensalkuun ostamaan musiikin kuunteluun tarkoitetun kuulokevahvistimen ja miettimään kahdesti HD-800:n ostoa. Ei sillä, varmasti laadukkaat kuulokkeet, mutta koko ketjun lähtien äänityksistä, cd/levy-soittimesta d/a-muunnoksen kautta kuulokevahvistukseen kaiken täytyy olla ensiluokkaista.

    Kannattaa lueskella juttua, kannattaa katsella suositummista vahvistimista ainakin esimerkiksi Musical Fidelity X-Can v3, Corda swing. Jos kiinnostaa pienempi(?) kuulokepäivitys, niin tuossa juttua K-701:stä, HD-600 tästä. Myös esimerkiksi Alessandro MS2 voi miellyttää etenkin jos kuuntelee rokimpaa/popimpaa. Beyerdynamic, Audito Technica AD-700 myös eittämättä hyviä vaihtoehtoja. Tuossa taas juttua Mufin v3:sta.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2010
  7. nimim

    nimim Member

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys ja Kiitos Sinulle esimerkillisestä vastauksestasi !

    Itselläni on Sennheiser 650 kuulokkeet että Sonyn aikoinaan vastaama " että vahvistin on niin korkealuokkainen,ettei välttämättä tarvitse erillistä kuulokevahvistinta " ?
    Mutta totuudenmukaisuutta käytännössä en voi tietää,koska kokemusta ei ole.

    Uskon kuitenkin että erillinen kuulokevahvistin saattaisi ehkä tuoda äänimaailmaa vielä paremmin esille,"etenkin 3-ulotteisemmaksi".Kun ei ole käytännön kokemuksia eikä edes lähipiirissäkään tuttuja että voisi tuon paremmuuden käytännössä itselleen todistaa.

    En itse tiedä kun on korkealuokkaisesta 2 kanavaisesta vahvistimesta kyse että onko niissä sitten myös kuuloke osuuskin nk.muita parempi,on vain maahantuojan kertoma "totuus".

    Nyt juuri pengoin Hifilehtiä,joissa on lukua että testejä kuulokevahvistimista ja tuo lehti on tullutkin minulle jo - 70 luvusta lähtien kuin muutoinkin yrittänyt seurata mitä laiterintamilla tapahtuu.Nyt vain tuo aika on hiukan jäämässä taka-alalle mutta laitteet kuin musiikki seuraa aina mukana - enemmän tai vähemmän.

    Aikoinaan aloitin stereoista "alaa" Philips kuin myös kuulokkeidenkin osalta,jotka sitten vaihtuivat Sennheisereihin,joten kokemusta kuulokkeistakin on.
    Osa " harmitus " koskee ettei ole tullut kuunneltua mm. AKG ja Sonyn MDR _ F1 kuuloketta,etenkin tuon äänikuvan ja kauitinmaisen toiston osalta,joihin olisi hyvä verrata tätä nykyistä malliani.

    Itse olen hyvää matkaa keski-iässä ja monenlaista käytännön kokemusta,yhdistettynä alan lehtitietoihin/- testeihin mutta tämä kuulokevahvistin on harmaata aluetta minulle kun en ole sitä itse koskaan omistanut.

    Kyllä esimerkillinen kuuloke kuuntelu ns.omassa rauhassaan keskittyen äänimaailman hienouksiin on nautinto - häiritsemättä muita - joten kyllä korkealuokkainen kuuloke (ehkä erillisellä vahvistimella )on lähes A ja O !

    Kiitän Sinua ... ja nyt tutustumaan kuin lukemaan " että mikä on kaiken väärtti " hinta/laatu suhteella ?

    Ps. Olisi hyvä jos toisetkin voisivat täällä kertoa omista käytännön kokemuksistaan kuulokkeista ... erillisine kuulokevahvistimineen että millaista äänikuvaa tuottavat ?
     
    Viimeksi muokattu: 13.12.2010

Jaa tämä sivu