1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kustomoidut PS1 pelit

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi HenkkaSan 19.02.2009.

  1. HenkkaSan

    HenkkaSan Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko Playstationille kustomoituja eli tavallaan itse tehtyjä pelejä? Eräässä Youtube videossa näin kun eräs tyyppi oli polttanut DVD levylle ps2 pelin joka sisälsi tuhat NES peliä. Ja kyllähän tuo toimi (siis videossa).

    Mutta nyt tarkoitan ps1 pelejä. Onko siis missään päin nettiä mahdollista ladata tuollaisia valmiita .iso tiedostoja jonne on ahdettu jonkun eri konsolin pelejä, tai vaikka monta playstation peliä. Pari torrentti sivua oon selannu vaan ei ollut.

    Sitten vielä... Mitä vaaditaan että voisi itse konvertoida vaikkapa Sega Genesis pelin psx:lle? Onnistuuko se tavalliselta tallaajalta vai tarvitaanko kokemusta?
     
  2.  
  3. Mana_89

    Mana_89 Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Semmosen hankit kuin It Might Be Nes
    Youtubesta voi löytyä ohjeet...
     
  4. HenkkaSan

    HenkkaSan Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri pari päivää sen jälkeen kun aloitin viestin niin löysinkin yllättäen ohjeet tuohon. Testasin ja kyllä toimi.
     
  5. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Itsekin poltin tuon It might be nessin ja toimii. emulaattorissa on muuten sisäänrakennettu gamegeniekin! Googlasin ja löysin sivuston missä oli poltto-ohjeet Sega master system emulaattorille ja ainakin Msx koneellekin. Olipahan vain aika pirun hankalat ohjeet. Suomeksi ne pitäisi saada niin voisi tajuta paremmin.

    PS2:elle taas on snesemulaattoriåpaketti olemassa.
     
  6. teosto

    teosto Regular member

    Liittynyt:
    05.06.2005
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vaatiiko toi jotai modaamisia konsoliin itteensä että saa ton nessin toimaa?
     
  7. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    No, mitäs luulisit? Poltetuthan pelit ei toimi kuin modatulla pleikkarilla tai sitten pitää olla moduuli.
     
  8. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onhan noita emulaattoreita PSonelle ja PS2:lle ihan kiitettävästi. Esim.täältä löytyy listaa ko. ohjelmista sekä ohjeita ym. niihin.
     
  9. HenkkaSan

    HenkkaSan Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mainio sivusto. En tiennytkään että niille on noin monta emulaattoria.
     
  10. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli ostettua tollanen Swap Magic 3.8 ja sain pelittämään. Nyt on vaan ongelmana saada ne SNES pelit pyörii. En tiedä missä kusee, mutta ihan normaalisti datana poltan emulaattorin ja pelit mukaan. Saisko neuvoja, kiitos!
     
  11. HenkkaSan

    HenkkaSan Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Playstation 1 ei voi pyörittää SNESiä. Se on fakta. Masiinan muisti ei riitä siihen touhuun. Mutta PS2 sen pitäisi toimia. Riippuu nyt kummasta konsolista puhut?
     
  12. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo unohdin mainita, että PS2 on mulla. Nyt sain toimimaan, tosin jouduin laittamaan sinitarran yhden osan päälle, joka tulee siihen luukun saranan kohdalle. Mutta pitäs saada vaan DVD versiot nyt toimimaan. Kuinka poltetaan ja mikä Snes Rom pitää olla? Englanniks löytyy jotain ohjeita, mutta ovat niin epämääräisiä...

    EDIT: Löysin valmiin DVD imagen netistä ja nyt toimii. Mutta onnistuin hävittämään sen pienen palan, joka tulee siihen, kun kansi laitetaan kiinni.. Mitähän sitä keksisi siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2009
  13. HenkkaSan

    HenkkaSan Regular member

    Liittynyt:
    14.08.2007
    Viestejä:
    132
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Örmh, mitä meinaat sillä palalla? Yritätkö "softmodata" koneesi? Se on fiksuin keino.

    Eli kun kansi laitetaan kiinni niin kannessa oleva pieni palanen menee siihen sensorin päälle. Minä käytin siinä pientä hammastikun palasta. Leikkasin pienen palajn, tungin sen sinne rakoon ja sitten teippasin raon kiinni. Nyt se pikku pala ei pomppaa ulos kolosta. Tämän pitäs toimia. Voithan laittaa vaikka sinitarraa siihen.

    Tuubassa on huiput ohjeet softmodaukseen. Tsekkaa ellei mun jutusta ollu apua.
     
  14. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, juuri kun tuon postauksen olin lähettänyt, niin menin Yoytubeen etsimään videoita modaukseen liittyen ja löytykin hyvät ohjeet.

    Eli nyt on pieni paperipallo siinä kannen sensorin kohdalla ja teippiä päällä. Muualla on sitten muoviosia ja niiden päällä myös teipit.

    EDIT: Jos alan pelaamaan jotain peliä läpi, niin voiko noita tallentaa? Itse yritin, ja pelissä näkyi, että olen tallentanut. Mutta kun käynnistin konsolin uudestaan niin tallennukset olivat hävinneet. Eli ei ilmeisesti muistikortille ole tallentanut sitten? Pystyykö edes?
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2009
  15. Feron

    Feron Active member

    Liittynyt:
    13.11.2004
    Viestejä:
    1,125
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Käytitkö Snes-Stationin omaa "Save Game State" tai "Save Game SRAM" ominaisuutta? Itselläni pelitilanteen tallennus toimii noilla ilman ongelmia.
     
  16. mestari

    mestari Regular member

    Liittynyt:
    23.07.2002
    Viestejä:
    805
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, mulla ei aluks edes pystynyt niitä ottamaan, että ne oli sellasina tummina teksteinä.. Syykin selvisi, ei ollut muistikortilla tilaa :S Noo selvispähän se. Eli nyt siis onnistuu tallentaminen.
     

Jaa tämä sivu