1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuollut pikseli jo laatikossa avatessaan

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kalle1986 12.01.2010.

1. apek

apek Regular member

Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Mutta kun yksi pikseli ei täytä takuun ehtoja. Silloin ei kuluttaja-asiamieskään voi sanoa mitään. Jokainen laitevalmistaja määrittää itse pikselitakuunsa.

Sitä en tiedä pitäisikö ostajan ottaa itse selvää mikä tuotteen pikselitakuu on, vai voiko kaupan riitauttaa, jos myyjä ei ole kertonut suoraan pikselitakuusta.

Se että näytössä on yksi, tai kaksi kuollutta, tai jumittunutta pikseliä, ei tee tuotteesta viallista.

2.  
  3. MarsWin

MarsWin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ^Kyllä se on viallinen. Tuote, joka ei toimi odotetusti/täydellisesti, täyttää viallisuuden kriteerit!

4. kalle1986

kalle1986 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos kaikille vastanneille, soitimme tänään expertille ja he antoivat numerot josta tulevat hakemaan näytön ja vievät huoltoon. Katsotaan sitten miten käy

5. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ollaanpa sitä vitsikkäitä tänään. Tosin olisihan se hauskaa kun vain täydellisesti toimivat tuotteet olisi "ehjiä". Minä voisin palauttaa sen mukaan lähes kaikki omistamani asiat viallisina kauppaan.
    Ilmoittele sitten miten asiassa kävi. Minua ainakin kiinnostaa...

Viimeksi muokattu: 14.01.2010
  6. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ominaisuus kuten valovuotokin.

Viimeksi muokattu: 14.01.2010
  7. kalle1986

kalle1986 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään soitettiin ja sanoivat, että takuusen ei oteta jos ei ole 5 kuolutta/jumittunutta tai yksi kuollut pikseli keskellä ruutua

8. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Paitsi että tarkistuspisteen lisäys linjalle ja sen käyttämä aika maksaa, pitää ne viallisetkin näytötkin sitten johonkin dumpata, muutenhan kaikkien hinta nousisi entisestään. Jos vaikka joka 10. näyttö sisältäisi viallisen pikselin ja romutettaisiin, tuotantohinta nousisi heti sen kymmenisen prosenttia, testausaika mukaan lukien ehkä n. 20. Toisaalta itse olisin kyllä ainakin 10% valmis maksamaan lisää taatusti virheettömästä näytöstä, ja varmaan moni muukin.

Jaa tämä sivu