1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kumpikohan näytönohjain...

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi majuho 20.04.2007.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. apilas

    apilas Guest

    Ai en tee mitään tulevaisuudessa? No eikös se juuri ole sitä tulevaisuutta, että ostan sitten joskus tulevaisuudessa 8800GTX:n ja E6600:n prossun?



    Myöskin? Siis mitä myöskin, missä muussa kaupassa olen huijannut? Toisin sanoen mitä kauppoja olen edes tehnyt :S

    Siinä olet kuitenkin oikeassa, että mitä korkeamman sitten siitä E6400:sta saan, niin sitä tyytyväisempi olen. Näin yleensä käytettyjen myyjät tuntevat :D
     
  2.  
  3. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aijai. Valikoiva näkö luku kyky iskee jälleen.
    Eli koko lause oli:
    Niin ja halvempi parempi poweri olisi myöskin kestänyt päivityksen yli.

    Itse sanoit että kaikki riippuu siitä millä hinnalla myyt tuon 6400. Et tule saamaan tuota mitenkään edullisena/kannattavana päivityksenä vaihdettua 6600 jos et yritä kaupata ylihintaan tuota prossuasi.

    Et ole välttämättä huijannut missään, mutta olet saattanut tehdä aika pahankin loven ihmisten lompakkoon flamettamalla tuota gto:ta, ja kertomallla satuja ihmisille sen tehoista, ja rahallisesta arvosta. Eli oletin että toimit tuon prossun kanssa vastaavasti.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  4. apilas

    apilas Guest

    Juu halvemmalla olisin saanut samanluokan virtalähteen, mutta VIELÄKIN KYSYN: miten niin en tee tulevaisuudessa 500W:lla Nexuksella mitään? Etkö itsekin juuri myöntänyt, että sillä pyörii 8800GTX ja E6600 eli eikös se ole juuri sitä tulevaisuutta :)



    No ylihinnalla myyn mielelläni tuon prossun, mutta niin tyhmää ihmistä tuskin on, joka siitä ylihinnan maksaa. Ja jos sellainen hölmö löytyy niin sillehän ei sitten voi mitään. Oppirahat on jokaisen joskus maksettava, ennemmin tai myöhemmin.



    No jos joku on ostanut GTO:n mukamas ylihinnalla niin vastaavasti joku on silloin saanut GTO:n myytyä hyvällä hinnalla. Eli etkö tajua tuota ironiaa. Jonkun lompakkoon tuli lovi ja jonkun lompakosta hävisi lovi :D Eli pessimistinä katsot, että tein loven jonkun lompakkoon! Noh itse optimistina katson, että täytin jonkun lompakosta loven :)

    Mutta sama se minulle, en menetä yöuniani, jos joku tekee hyvät tai huonot kaupat! Tuntemattomien kaupat kun eivät kertakaikkiaan minua kiinnosta! Ihmettelenkin syvästi kenen elämä pyörii niin pientä ympyrää, että toisten tekemät kaupat ja kauppahinnat kiinnostavat. Ja jos tosiaan toisten asiat kiinnostavat niin ehkä olisi syytä sitten tuijottaa hiukan suurempia asioita kuin käytettyjen atk-komponenttien kauppahintoja. Kurkistus esimerkiksi keskiverto afrikkalaisen elämään tai vaikka lähempi aihe eli kurkistus suomalaisen työttömän elämään saa unohtumaan hetkessä jonkun helvetin käytetyn prossun ylihinnan. Voi että voikin naurattaa tuollainen ihmisten tekopyhyys!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  5. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tämä olikin hyvä neuvo, josta voisit otaa itsekkin opiksesi. Joten jos sinua ei kiinnosta nämä asiat, niin lopeta perkele niissä asioissa neuvominen kun et selvästikkään niistä mitään tiedäkkään.
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  6. apilas

    apilas Guest

    Sama tänne eli eiköhän vedetä henkeä ja rauhoitutaan :)
     
  7. widetrak

    widetrak Guest

    joo menny vähän liian pitkälle nämä keskustelut

    ja minun puolesta apilas saa myydä sen gton vaikka 400 eurolla

    tästä suomesta kyllä löytyy rahan törsääjiä
     
  8. apilas

    apilas Guest

    No sen verran jatkan vielä, että jos jollekin jäi sellainen maku, että minä olen tuputtanut täällä omaa gto t.s.a sanctiani niin se on pötypuhetta.
    Olemme lähinnä taistelleet siitä, että onko se myyjien vika, jos huuto net:ssä ihmiset itse huutavat hinnan esim. GTO:lle pitkälle yli 200€:n.

    Mutta tosiaankaan en ole myymässä, enkä koskaan ole edes aikonut myydä omaa sanctiani. Se on vain hyvä kortti ja sillä selvä :)
     
  9. Prakka

    Prakka Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, GTO on toisten mielestä, hyvä, toisten mielestä on huono, eihän kukaan tiedä jos apilaksella on semmoinen hyvä versio sattunut käteen, itsehän jankutatte että jokainen osa on yksilöllinen.

    Ja voisitteko lopettaa tämänkin offtopicin, kiitos? Menee muuten liikaa jo offtopiciksi.
     
  10. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ihan tulevaisuutta ajatellen niin jos et tiedä jostain asiasta mitään niin ei kannata kommentoida. Saat vaan itsesi näyttämään holmöltä...
     
  11. Prakka

    Prakka Regular member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    467
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kai sillä nyt kaikki toimii, mikäli apilas pelailee 800x600 resoluutioilla. Ja miten te sen voitte tietää kuinka hyvin tuo kortti toimii, jos ei kokemusta ole.
     
  12. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Puhuit että kukapa tietää miten hyvän version se on saanut tuosta kortista... Naurattaa vieläkin :D
    Muuhun en viitsi vastata sillä todistelet vaan tietämättömyyttäsi...
     
    Viimeksi muokattu: 24.04.2007
  13. apilas

    apilas Guest

    Puhuit jartar eilen siitä ylikelloitetusta Q6600:sta niin paljon, että rehellisesti myönnän, että mietin sitä tänään jopa töissä :)

    Eli kerros nyt milloin minä pelaajana tulen tarvitsemaan sitä ylikelloitettua Q6600:sta?


    Ja en ole aloittamassa uutta riitaa, vaan jos Nexukseni ei jaksa sitä pyörittää niin taidan aloittaa rahan säästämisen jo nyt uuteen virtalähteeseen. Mutta ensin todellakin haluaisin kuulla jartarin kertovan, että milloin tulen sitä ylikelloitettua Q6600:sta tarvitsemaan PELIKÄYTÖSSÄ?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  14. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vastaan jartarin puolesta: Tuskin koskaan tarvitset ks prossua.
    Oliko muuta?

    Pohdi, apilas, pohdi :) Haluan lukea sinin vastauksesi, ja nauraa.
    T Tyson
     
  15. apilas

    apilas Guest

    Huh Nexukseni huokaisi helpoituksesta :)


    Ei
     
  16. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ensimäinen neljää ydintä tukeva peli taitaa tulla vielä tämän vuoden puolella. Alan Wake. Veikkaan että nykyiset 2 ytimiset eivät sitä pyöritä parhaalla mahdollisella tavalla. Tuon pelin kehittäjätkin käyttävät pelinkehityksessä reilusti ylikellotetua qx6700 prossua.

    Joten ei tarvitse kovinkaan kauaa odottaa että tuo hyöty tulee esiin neljästä ytimestä. Olkoon sitten "liimalla" yhdessä ne ytimet tai ei.

    Apilas minä lupaan jättää sinut rauhaan täällä palstalla tästä eteenpäin jos lupaat lopettaa musta tuntuu pohjalta tiedon levittämisen, ja osien tehon ja arvon liioittelemisen. Sopiiko?
     
  17. apilas

    apilas Guest

    Miten voit jättää rauhaan, kun et ole edes vielä alkanut häiritsemään :)

    Jos olemme asioista eri mieltä niin miten minun mielipiteeni ovat AINA mutu-pohjaisia ja sinun AINA fakta-pohjaisia?


    Kaikin mokomin!
     
  18. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No. nexus. Vaikka se sinun koneessasi on, niin et ole ilmeisestikkään ikinä kuullut sellaisen ääntelevän muutoin hiljaisessa koneessa, ja silti väität että se on hiljainen, eikä voi mahdollisesti häiritä ketään. Itse kuuntelen juurikin tuota nexusta muutoin hiljaisessa koneessa, ja se on suurin tällä hetkellä oleva äänen lähde väliaikaisessa koneessani. Eli sinulla ei ole tietoa asiasta että se voisi olla häiritsevä. toisekseen se on kaukana hyvästä hinta/laatu suhteen powerista, ja silti väität että se on luotettavampi ja aivan yhtä hyvä kun muut edullisemmat powerit, joka ei todellakaan pidä paikkaansa. Moni edulisempi poweri on tehokkaampi, ja hiljaisempi.

    Väität että 7900gto pyörittää kaikkia uusimpiakin pelejä sulavasti paikassa kun paikassa normaali resoilla. Tuo ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Se ei todellakaan pyöritä kaikkia pelejä sulavasti. Tämän pohjaat ainoastaan sille että pelaat useamman vuoden vanhoja pelejä koneellasi, ja ne pyörivät hyvin. Itselläni on tehokkaampi näyttis koneessa ja sekään ei enää kaikkia pelejä pyöritä moitteetta. Olet sanonut että sinun mielestäsi tuo 7900gto sopii raskaaseen pelaamiseen, ja x1950xt sopii ainoastaan keski raskaaseen pelaamiseen, vaikka tuo x1950xt on tehokkaampi.

    Ja oma tietoni pohjautuu faktaan, ja olen laittanut aina linkkejä jos niihin on tarve. Sinun tietosi taas perustuu näppituntumaan joka ei vaan yksinkertaisesti ole muuta kuin mutu tietoa. Toisekseen itse työskentelen hyvinkin läheisesti erillaisen raudan kanssa, ja minun on pakko tietää jotain näistä faktoista.

    Eli tuon takia en pidä sinun tavastasi lähestyä asiaoita. Koska se on väärän informaation antamista.

    Nämä asiat kun eivät vaan yksinkertaisesti ole mielipide asioita.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2007
  19. apilas

    apilas Guest

    Sanoin, että jos kyseisillä Nexuksen omistajilla on myös lisäksi Intelin tai AMD:n boxed prossu ja/tai lisäksi tehokas dx9 ohjain esim. 7900GTX niin noiden molempien jäähyt pitävät kovempaa hurinaa kuin tuo kyseinen Nexus! Ja itselläni on kaikki nuo: E6400 boxed, 7900GTX:n jäähdytin GTO näyttiksessä sekä tuo kyseinen 500W Nexus. Ja valitettavasti se on vain niin, että Nexus ei ole se mikä minulla eniten metelöi!

    Esimerkiksi aikaisemmin joskus talvella uskoin noita jartarin houreita ja tarkoituksella pelasin pitkään, että komponentit lämpesivät ja sitten vetäsin toisen sivun auki P180 kotelosta ja kuuntelin mikä pitää kovinta huminaa niin kyllä se oli t.s.a sanctin jäähy ja e6400:n boxed jäähy. Kerroin tämän sitten täällä palstalla, mutta ei auttanut! Jartar ja pari muuta wanna-be atk-tietäjää väittivät kivenkovaa, että Nexusta ei kannata ostaa kun se on äänekäs. Kysynkin edelleen, että mitä väliä sillä virtalähteen äänekkyydellä on siinä vaiheessa, jos muut komponentit pitävät kovempaa huminaa?

    Toiseksi sinä jussi asut nähtävästi ypöyksin, mutta sellaiset joilla on taustalla perhettä, tv auki, musiikkia, naapurit, liikenne jne. niin he eivät voi mitenkään häiriintyä Nexuksen huminasta! Ai miksi? No siksi, koska he eivät voi sitä huminaa kertakaikkiaan kuulla muiden taustamelun aiheuttajien seasta. Eli mitä väliä sillä on, vaikka Antec on muutaman desibelin hiljaisempi, kun noiden virtalähteiden huminat ovat kuitenkin niin alhaisilla tasoilla, että ne hukkuvat muiden äänien sekaan. Pois lukien ne jotka asuvat "hautausmaalla" ypöyksin ja joilla on passiivi jäähyllinen näyttis sekä kallis/laadukas prossun jäähdytin.

    Annoin esimerkin jota porukka ei aikaisemmin ymmärtänyt, kokeillaas nyt uudestaan:
    Eli mitä väliä silllä on, miten kovaa ääntä eri valmistajien vesipumput tai laturit pitävät autossa, jos niiden äänet hukkuvat joka tapauksessa auton moottorin äänien alle?





    Ja väitäthän sinä ja jartar ettei Nexuksella pärjää tulevaisuuteen! Siis sanoitte jo viime syksynä niin. No viime syksystä lähtien olen omistanut suht tehokkaan kokoonpanon: E6400, GTO t.s.a sancti ja 2 giga muistia. Nyt viime taistelun tuoksinnassa pääsimme yhteiymmärrykseen että kyseinen Nexus pyörittää E6600:sta ja 8800GTX:ää! No näin ollen tuo 500W Nexus on pyörittänyt jo ennestään tehokasta konetta ja nyt kun päivitän jossain vaiheessa noihin kyseisiin komponentteihin niin edelleen Nexus pyörittää ne. Eli miten niin Nexuksella ei pärjää?

    (ostan tod. näk. kuitenkin tuon 8800GTS:n, mutta pointti oli siinä, että varaa olisi virtalähteen puolesta vaikka tuohon 8800GTX:ään)


    Eli minä voisin aivan yhtä lailla pyytää, että sinä ja jartar lopetatte tuon roskan levittämisen täällä, että Nexuksella ei pärjää! Sillä pärjää aivan yhtä lailla kuin muillakin virtalähteillä. Ja en yritäkään väittää, että se olisi kaikkein paras virtalähde. Mutta sillä pärjää AIVAN VARMASTI.






    Yksi konkreettinen miinus Nexukselle:
    Se on saman luokan muihin virtalähteisiin nähden muutaman kympin kalliimpi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.04.2007
  20. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26


    Annoin esimerkin jota porukka ei aikaisemmin ymmärtänyt, kokeillaas nyt uudestaan:
    Eli mitä väliä silllä on, miten kovaa ääntä eri valmistajien vesipumput tai laturit pitävät autossa, jos niiden äänet hukkuvat joka tapauksessa auton moottorin äänien alle?

    Nekin osat pitävät meteliä,vaikka ne hukkuvatkin moottorin alle,ja ovat osaltaan lisäämässä melusaastetta. Esimerkiksi minun ulkoisen kovalevyn tuuletin peittää muun koneen äänen, mutta nekin lisäävät meteliä. Jos pysäytän tuulettimen, muiden tuulettimien, ja kiintolevyn ääni kuuluu, jos pysäytän muut tuulettimet, ja jätän pelkän kovalevyn tuulettimen meluamaan, sen ääni kuuluu. Tajusitko?
    Kokonaismeteli on kaikkien melunlähteiden summa. Ei kuitenkaan 1+1=2, vaan esimerkiksi 1+1= 1½.
     
  21. apilas

    apilas Guest

    Ymmärrän pointtisi täysin tyson.


    Mutta sellainen kaveri jolla on "äänekäs" näyttiksen jäähy ja boxed prossun jäähy sekä elämää kotona ym. taustamelua niin sellaiselle on yksi hailee, että onko koneessa Nexuksen vai Seasonic vai Antecin virtalähde.

    Puhumattakaan täysverisistä pelaajista! Sellaista pelaajaa ei olekaan joka ei pitäisi ääniä päällä. Eli viimeistään siinä vaiheessa muut huminat peittyvät.




    Siis esimerkiksi tämä melukysymyshän nimenomaan on mielipide asia. Jotain Nexuksen humina mukamas haittaa ja toisia ei. Eikö tämä ole juuri äärimmäinen esimerkki siitä, että mitä mieltä ihmiset ovat?

    Huvittavaa onkin, että Nexusta äänekkääksi haukkuvat ihmiset eivät edes ole välttämättä omistaneet koskaan kyseistä virtalähdettä. Tai sitten niin kuin jarjar, niin hän vertaa omaa vanhaa 350W:sta Nexusta minun 500W:een :D Kyseiset virtalähteet ovat meinaan kuin toiselta planeetalta, että sen verran ne ovat vertailu kelpoisia :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.04.2007
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu