1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kumpi parempi hankinta pitkällä tähtäimellä?

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Korppi206 01.07.2010.

  1. Korppi206

    Korppi206 Member

    Liittynyt:
    10.01.2010
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro eli ois hiukan ongelmaa parin mac laitteen kanssa kun en tiiä kumpaan uhraisin rahani. Ostaisinko Macbook pro 13" kannettava on Intel Core 2 Duo 2.4GHz prosessori, 4 GB keskusmuisti ja 250 GB tallennustilaa. Näytönohjain Geforce GT 320M, omalla 256 MB muistilla sais tollaisen hommattuu 1055€ vai odotanko applen Ipadiä. Kummassakin on puolensa laite tulisi käyttöön enemmän ns. kouluhommiin ja valokuvien katseluun yms yms. Ipad kyllä tulisi olemaan hiukan halvempi ja olisi hyvin mielenkiintoinen kapistus, mutta kiitos mielipiteensä antajille
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2010
  2.  
  3. Ley

    Ley Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2004
    Viestejä:
    140
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos aiot koneella kirjoittaa (esim. aineita) ja käsitellä valokuvia niin ehdottomasti MacBook Pro. IPad ei ole tarkoitettu vaativaan "toimistokäyttöön". Onhan IPadiinkin mahdollista kytkeä näppäimistöä ym. mutta näkisin että saat monipuolisemman laitteen MacBookista.

    Joku muu voi olla eri mieltä, mutta mielestäni harva meistä todella tarvitsee Ipadia.
     
  4. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    iPadiin ei saa hiirtä, joten siinä ei ole myöskään kursoria ollenkaan. Tekee esim Wordin käytön hieman erikoiseksi.
     
  5. Skyline28

    Skyline28 Member

    Liittynyt:
    07.03.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jees,
    pikkuriikkisen kallin tuntuinen ja täysin turha leikkikalu. Macilta.
     
  6. Oooo

    Oooo Member

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kukin panee rahansa mihin haluaa, mutta jos Applen palvelut eivät ole ratkaisevassa osassa, jättäisin molemmat laitteet ostamatta ja panisin satasen iPad klooniin Androidilla. Tällainen on ainakin meille tulossa olohuoneeseen. Siitä lukee lehdet, vilkaiseen aikataulut, näkee TV-ohjelmat ja katseleekin niitä jo aika lailla.

    Esimerkiksi tällaisia on jo tarjolla http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39459
     
  7. Michelola

    Michelola Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2009
    Viestejä:
    588
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    ostit kumman tahansa niin aika paljon laitat rahaa hukkaan merkin takia
     
  8. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja sitten tämä:

    Juu taas täällä asiasta tietämättömät kommentoi. Ei kannata kuunnella tuollaisia kommentteja. Yleensä tuollaista kuulee juuri ihmisiltä jolla ei ole mitää kokemusta Applen laitteista. :p En tajua mitä pojat kirjoitteelee Mac alueelle selvään kysymykseen tuollaisia vastauksia. Hohhoijakkaa...

    Itse olen käyttänyt Mäkkiä kohta noin 9kk ja en palasi PC:hen kirveelläkään. Kaikki toimii paremmin. Olen ollut PC:n käyttäjä 25 vuotta ja olen ollut Microsftin tuote testaajana, myynyt PC:tä useammassa tietokoneliikkeessä ja tehnyt töitä tuotekehityksessä eräässä alan firmassa. :D Eli voin sanoa syvällä rintaäänellä mistä puhun. Kaveriporukassamme sekä tuttavapiirissämme ihmiset ovat ruvenneet siirtymään mäkkeihin juuri niiden toimivuuden takia. Muutenkin laitteet ovat ylivoimiasia huonosti toimiviin Windows romuihin.

    Mutta sitten itse kysymykseesi. Voit unohtaa toistaiseksi Android laitteet. Tänään julkaistiin juuri ensimmäinen laadukas Samsungin Android padi ja hinta vaatimattomat vajaa 1000€ ja varmasti ei niin toimiva, kuin iPad, koska Android on vielä melko testausasteella. Tuollaisiin halpohin romuihin ei kannata pistää rahoja, mitä edellä suositeltiin ja kuten sanonta menee halvalla ei saa hyvää. Noin vuoden kuluttua android laitteet voivat olla jo ihan toimivia kamppeita. Tulevat varmasti haastamaan vielä Applea. Silloinkaan halvalla tuskin saa hyvää, kuten joku yritti tarjota 100€. Tuolla hinnalla hyvä, että saa edes graafista laskinta. :D

    Itse olen omistanut iPadin, mutta myin sen pois, koska sain sen myytyä hyvään hintaan, joten olen käyttänyt laitetta paljon.

    Tosiaan kyse on täysin käyttötarkoituksesta mihin tarvitset laitetta. En ostaisi iPadiä missään tapauksessa työkäyttöön. Laite on selkeästi toimivimmillaan, repussa kulkevana media laitteena. Eli pääset nettiin todella helposti ja nopeasti, mailien lukeminen ja vastaaminen. Pelaaminen, musiikin kuuntelu sekä olohuoneen viihdelaitteena / aamupöydän uutistietokoneena huippu. Paljon kätevämpi, kuin kannettavatietokone tai multimediakännykkä. Jos sinun tarvitsee tehdä yhtään töitä laitteella, kuten kirjoitella paljon, niin hommaa MAC-book Pro. Markkinoiden paras läppäri mielestäni. Löytyy speksien puolesta varmasti parempia teknillisesti, mutta kokonaisuutena Mac Book Pro on aivan ylivoimainen! Ei tappelua laitteen kanssa, koska se vain toimii, tyylikäs, akun kesto loistava, kestävä, arvo ei tipu päivässä, kuten normaali läppärissä.

    Toivottavasti tästä oli hyötyä sinulle ja kuten sanoin ei kannata kuunnella varjojen puheita, vaan testaa laite itse ja arvio. Luulenpa, että olet tosi tyytyväinen. :)
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2010
  9. psp_slim

    psp_slim Regular member

    Liittynyt:
    10.10.2009
    Viestejä:
    191
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja laatuhan on sitä tuttua China laatua.
     
  10. Oooo

    Oooo Member

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Kuten läppärit yleensäkin. Ei pidä hermostua siitä tosiasiasta, että tuon kaiken tekee satasen laudalla aivan yhtä hyvin kuin 570 euron laudalla. Jos 470 euroa haluaa maksaa iTunesista niin se on toki eri juttu.

    Varsinkin tässä vaiheessa, kun lautojen hinnat tulevat alas niin että tukka hulmuaa, näen järkeväksi antaa muiden maksaa tuotekehityslisät. Niin lyhyttä elinkaarta ei satasen laitteella ole, etteikö sen hajottua saisi sen hintaa erotuksena takaisin jos vaikka iPadiin päätyisikin.
     
  11. JPQ

    JPQ Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2007
    Viestejä:
    279
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ipadia en voi ymmärtää tuotteena juuri lainkaan ehkä jos jollain ihme kikalla siitä sais midi kontrollerin vois mennä.:) ja miksi urhaisit hermojasi ostamalla PCeen... En kyllä jos voin välttää halua enään PCeetä.
     
  12. Skyline28

    Skyline28 Member

    Liittynyt:
    07.03.2009
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No joo, kysymyksessä on kaksi asiaa: maku ja hinta.
    Oli kone sitten mikä hyvänsä, minulle se tulee työn tekemiseen (kirjoittamisen eri formaatteihin), joskus netissä piruuttaan surfailuun (hölöpalstat poislukien) - ja lopulta sitten niinkin monimutkaisen ristinollapelin kuin Hertan tutkiskeluun.
    Joskus 98:n aikaan oli leikkikaluna jostain imuroitu pirun kiva ilmainen pokkasovellutus - ja kai niitä jotain jostain vieläkin löytyy, mutta - kaikki turhat houkutukset (pelit) sotkevat duuneihin paneutumista
    Mac on hieno kone kaikkine oheisromppeineen, myönnetään ilman muuta. Taloudelliselta kannalta kuitenkin niin poskettoman kallis että jos nykyisestä kunnon PC:stäni (Dell) vaadittavine softineen maksan tonnin ja Macista kaksi (tämä vaan suhteellisena käsitteenä), homma kulkee siten, että niin kauan kuin itse maksan myllyni - PC- suohon homma (valitettavasti) vajoaa.
    Kyse kun on sellaisista Henkilökohtaisen Talouden jääkylmistä faktoista.
     
  13. Oooo

    Oooo Member

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ipadilla on yksi selvä tilaus. Se on olohuoneen tietoruutu. Ei työkalu, ei pelikone, vaan olohuoneen tietoruutu säälle, lehdille, aikatauluille, sähköpostille ja pikaviestimille.
     
  14. JPQ

    JPQ Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2007
    Viestejä:
    279
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oooo: joo voi olla joskin minusta turhan tyyris tuohon. No ensimmäiset jonkin tyypin jutut maksaa paljn.
     
  15. Oooo

    Oooo Member

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytin tuossa iPadia laitetyypin, en Applen synonyyminä. Olen samaa mieltä. iPad maksaa liikaa, ja seuraava aalto tuo oikeasti hyödyllisiä koneita olohuoneiden pöydille.
     
  16. JPQ

    JPQ Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2007
    Viestejä:
    279
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oooo: tai viimeistään kolmas. ja ahaa selvä se tuosta lukemisesta vois oikeasti ollakin johoknin jopa nuottipaperiksi tarkemmin kun miettii.
     

Jaa tämä sivu