Kumpi kone ?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi FBI_bbc 22.05.2006.

1. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tiedätkö mikä 3DMark on? Tai SuperPi? Ne ovat ns. testi/kyykytysohjelmia. Niillä on tarkoitus ottaa selvää mihin kokoonpano todella pystyy. Eli mitä korkeammat pisteet/pienempi aika sitä tehokkaampi kokoonpano sinulla on. Ja on todella todennäköistä jos saat korkeat pisteet 3DMark-testistä niin pelit pyörivät sulavasti. Niitä ei ole tarkoitus kytätä päivät pitkät.

Vaikka 3DMarkin pisteisiin vaikuttaa lähinnä näytönohjain mutta prosessori on myös suuressa osassa.

Jollet vieläkään ymmärtänyt niin:

esim. Intel Core 2 Duo -> 3DMarkista korkeat pisteet = Pelit pyörivät hyvin

Kysyit tuota ensimmäisessä viestissä. Todellisuudessa AM2 on todellinen floppi, katso murossa uutisia sieltä selviää. Lisäksi tällä hetkellä ei ole AM2 kannalle sopivia tuuletimia, 115 tuulettimesta 14 meni suoraan ilman mitään modeja, 30 tuuletinta menivät k.o kantaan oman modin kautta. Murossa lisää.

Viimeksi muokattu: 27.05.2006
  2.  
  3. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Karkkimarkit on yhtä tyhjän kanssa :p

4. jk3

jk3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ???
    Ei mina tajuta sinu kirjoittamisesi, minä puhua houno suommi...

5. Forhero

Forhero Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. frankku

frankku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taas lähtee lapasesta. Taitaa olla aika vaikeeta AMD-fanien ymmärtää että voimasuhteet on muuttumassa ja toisaalta INTEL-fanien on vaikea sitä muille selittää koska moni afterin lukijoistakin on sitä ikäluokkaa että ne ei ole nähneet muuta kuin AMD:n ylivallan, siis tietyissa toimenpiteissä (kuten pelaaminen tms).

Edit: viimeisen pilkun jälkeinen lisäys.

Tätäkin keskustelua olisi voinut kuitenkin jatkaa http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/341734 tuolla.

Viimeksi muokattu: 27.05.2006
  7. FBI_bbc

FBI_bbc Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Öööh joo siis kukaan ei ymmärrä mun ajattelua amd:n ja intelin suhteen.

Siis katsokaas ku nyt on toi intel pistäny amd:tä vähäsen nurkkaan... No katsokaapas kohta niin taas amd pistää intelin ja näin se menee...

En jaksa vaihella inteliä ja amd:tä heti ku jompi kumpi on parempi se on sama ku olisi 5-vuotias ja olis lätkä fani ja kannustais hifk:ta ja sit ku jokerit voittaiskin niin oonkin jokeri fani... :D:D:D

En väitä, että Intelin prossut on kelvottomia, mutaa "Ne on kyl sittenkin amd:hen verratuina"

Itse en tosiaankaan pistä inteliä koneeseeni. Mutta en jaksa enempää näitä kommentteija...

kerro FBI miksi miski miksi pitäkää vaan ne turpanne tukossa ja ei vois kiinnostaa enempää noi vitun selitykset keltään ja puolustukset inteliä tai amd:tä kohtaan. Mulla on toi mun mielipide ja siitä en tinkigi...

Kommentoikaa konetta ja ehkäpä uutta kokoonpanoakin. Suositelkaa mut ei enään kiistelyjä noista kumpi on parempi. Nimittäin en laittanu ongelmaani kumpi on parempi INTELÖ VAI AMD...

Kiitos vinkeistä !

8. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaa no kannattaa odottaa "hetki" ennen kuin ostaa uuden prosessorin, koska tällä hetkellä on suoraansanoen tyhmä ostaa AMD:tä.

9. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Näyttiksen vaihtaisin jonkin muun valmistamaan, sillä XFX:t ovat vain ylikellotettuja valmiiksi, muuten täysin samoja. Hintakin XFX on korkeampi.

esim. Club3D on 280€ ja Asus 290€
    Vai onko sinulla samankaltainen fetissi XFX-näyttiksiin kuin AMDn prossuihin.

Viimeksi muokattu: 28.05.2006
  10. Hz4

Hz4 Guest

Hieman, jos selventäisit mistä tämäkin tuli? "Intel prossut on kelvottomia" just just, jos ne olis kelvottomia ei niitä olis ruvettu valmistaan 30vuotta.

Oma ongelmasti jos meinaat ikuisuuden AMD puolella roikkua. Olen huomannut, että on muutama AMD omistajakin myöntänyt D-sarjan olevan Athlon X2 parempi. Core 2 Duon tullessa uskon, että muuttuu tilastot aika lailla viimevuoteen verrattuna.

Ok...

Joopajoo...olin ja olen hieman vieläkin Nvidian puolelle kääntyvä mutta sitten siirryin ATIn näyttikseen ja ihmeissäni myös huomasin, että "kappas ei tämä yhtään hassumpi olekkaan" ja niin alkoi uusi taival. Kannattas sunkin kokeilla;) Intelin suhteen. Ei se yksi prossu mitään haittaa voit sitten myöhemmin vaihtaa AMD takas.

ps.
    ...lopetan tästä aiheesta puhumisen.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.05.2006
  11. Sebu92

Sebu92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    :D
    Joo tosiaan, mutta mitä jos hän ei halua kellottaa näyttistä?

12. Hz4

Hz4 Guest

Et taida oikein tietää koneista hevonP- vertaa? Nimittäin ECC muistit on aika pitkälti tarkoitettu palvelinkäyttöön.

ECC muisteissa on se "ihanuus", että muisti korjaa itse virheensä eikä bluescreen lennä heti ensimmäisestä virheestä ruutuun. Virheentarkistuksesta johtuen muistit ovat hitaampia kuin normaalit mutta sillä tuskin on juuri väliä mitä olen mielipiteitäsi tässä seuraillut.

Tietääkseni nuo ECC muistit on huomattavasti kalliimpia kuin normaalit.
    En mene päätäni pantiksi laittamaan korjatkaa jos olen väärässä.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.05.2006
  13. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Muistit vaihtoon ehdottomasti, lisäksi et tee yli 3 Gb muisteilla mitään. Joudut muistaakseni vetämään näennäismuistin nollille että saat tuon 4 Gb näkymään XP:ssä.

Ja niinkuin edellä jo sanottiin niin ehdottomasti 800 MHZ muistia, kun kerran emo sitä tukee.

Jaa tämä sivu