1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kumpi kone parempi?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi marmik 24.09.2007.

  1. marmik

    marmik Member

    Liittynyt:
    24.09.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hankkimassa uutta konetta. Tässä olisi kaksi (likimain saman hintaista) mitä olen ajatellut. Kumpi olisi järkevämpi ostos?

    Kotelo: Antec NSK4000 + 500W Fortron
    Emolevy: MSI K9AG M2-L, AMD 690V, vga, 5.1 audio, 10/100 lan
    Prosessori: AMD ATHLON 64 X2 5200+ AM2 BOX
    Muisti: Kingston 2048Mt DDR2 667 MHz CL5 2x1024 Mt Ki
    Kiintolevy: Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 16MB
    Näytönohjain: Geforce 8800GTS PCI-E 320 Mt

    tai

    Antec NSK4000 kotelo + 500W Fortron virtalähde
    Intel DG31PR emolevy
    Intel Core 2 Duo E6550 4 Mt tuplaydinprosessori
    2048Mt Kingston DDR2 667 MHz muistia, 2x1024 Mt Kit
    320 Gt Seagate Barracuda 7200.10 SATA2 16MB kiintolevy
    Geforce 8600 GTS PCI-E 512 Mt näytönohjain
     
  2.  
  3. spotless

    spotless Regular member

    Liittynyt:
    13.09.2006
    Viestejä:
    1,678
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    riippuu mitä koneella on tarkoitus tehdä...

    minä ainakin ottaisin tuon amd-koneen ihan vaan paremman
    näytönhjaimen takia.

    8800gts on kyllä tällä hetkellä aika kuumaa kamaa pelaamiseen ;)
     
  4. schnappi

    schnappi Guest

    kyllä ylempi hiukan vie kun tuo näyttis on kuitenkin aika paljon tehokkaampi. mutta laitat ton 8800Gts näyttiksen tohon intel pakettiin niin jo alkaa toimia!
    Koska tuo intelin prossu on tehokkaampi vakiona jo... saati sitten kellotettuna.

     
  5. ArcDucK

    ArcDucK Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    281
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    No johan nyt.. expertit missä lienette.. :D

    nojuu heh..

    siis mitä täällä nyt luettua ja sen kautta suositeltua niin.. Seagate vaihtoon.. samsung t166 satjalainen kovalevy.. itselläni ja on paaaljon hiljaisempi ja nopsempi kuin tuo mokona seagalkuttaja.

    toki t166 400gb sarjassa vissiin jotain tyyppivikaa.. Mut 320gb tai 500 gb toimii varsin hyvin.. hintaluokka samaa kuin seagaten ei paljoa heittoa mokomissa..

    toinen mikä iski silmään niin 667 rammia.. eiköhän tuo kannattane nyky rammin hinnoilla hommata 800mhz rammia määräisesti tyo riittääpi kyl.

    tuo emolevy ei sano mulle mitään.. prossu ihan mukiinmeneve ainakin tuo intel.. eikä tuo amd huono ole sekään.

    näyttökortiksi ehdottomasti tuo gf 8800 gts 320mb riittänee peruskäyttäjälle pitkään. ja herkkui sillä saa varsin mukavasti :D
    -->siis olettaen että dx10 on ehdoton. koska sitä ei hirmuisen moni asia vielä tue.. Mutta tulee tukemaan. eli tulevaisuuden kannalta ihan harkinnan arvoinen hankinta. ehkä..

    kotelo ei sano mitään. ja virtalähdettäkin voisi joku viisaampi hiukan kommentoida. onko tyyppivikaa.? vai muuten hyvä. me not know.

    ja sit jos haluaa herkullista äänimaailmaa niin kannattanee miettiä tuota äänikortin hankintaa.. toki noissa emoissa on integroitu äänikortti. ja toimii nekin ihan hyvin. Mutta esim. sb x-fi kortit ei paljoa maksa. n.70E esim tuo extrememusic joka itselläni on palvellut enenpi kuin loistavasti.

    so.. pähkinän kuoressa tuollaisenaan en itse ostaisi kumpaakaan :D
    saattaapi olla typoja aikas lailla. suoraan treeneistä koneelle (sormet tärisee aika lailla ) :D
     

Jaa tämä sivu