1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kumpi kone musiikintekoon?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi BetterB 18.11.2007.

  1. BetterB

    BetterB Guest

    Terve!

    Aikomuksena on ostaa NetAnttilasta jompikumpi pakettikone, molemmat maksaa n. 1000e, päätös on vaikea kun ei tiedä tarkalleen mitä ominaisuuksia tarvitsen tärkeimpänä.

    Molemmissa samankokoinen kiintolevy 320 gt

    Muistin väylänopeudeksi ilmoitetaan vain "ddr2"?

    Koneessa "a" Välimuisti 2x1 Megatavua ja prosessorinoeudeksi ilmoitettu 2,2 GHz

    Koneessa "b" Välimuisti 1 Megatavua ja prosessorinopeudeksi ilmoitettu 2,8 GHz.


    "B":ssä olisi myös 3 Mt keskusmuisti, kun "a"ssa 2 Mt.



    Kumpi olisi tärkeämpää tuollaisen monien midiraitojen samanaikaisen toiston onnistumisen kannalta, suuremman kellotaajuuden mutta pienemmän välimuistin mutta isomman keskusmuistin omaava kone, vai kokoonpano jossa vähemmän prosessorin ilmoitettua nopeutta mutta 2x1 Mt välimuisti, keskusmuistin ollessa sitten pienempi (2Mt) ?




    http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=36151



    http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=36151






    Tuossa vielä linkit.Jos ei toimi niin netanttila.com->tietotekniikka->pöytäkoneet 20" ja suuremmat-> Acer Aspire m5100+22/m5100+p223w


    Koneella ei tulla pelaamaan pelejä, eikä nettikäyttöä.



    Suuresti arvostan jos jotain vastausta saan, ilman neuvoa tuskin valintaa uskallan mennä tekemäänkään.
     
  2.  
  3. BetterB

    BetterB Guest

    Soitin valmistajalle, ja ne neuvo kumman otan x5

    Kuulemma kannattaa ottaa mielummin tehokkaammalla prosessorilla, vaikka oliskin puolet pienempi välimuisti.

    Eli jos käyttää yhtä softaa vaan eikä koneen tarvi availla muita softia niin sitten ei oo väliä vaik välimuisti olis pienempi, ku ne vmuistit on kuulemma nykyään tarpeeks hyviä anw.

    Ja ku vielä tulee se isompi(3Mt)keskusmuisti, niin ei pitäs olla ongelmia! =)


    Nyt sitte toivotaa että kone kestääps..


    Suurin haastehan tossa on vaan se et koneen pitää pystyy lukee paljon midiä samanaikasesti.
     
  4. Djmushu

    Djmushu Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2005
    Viestejä:
    401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kyllähän tuo prosessori on tuossa tapauksessa tärkeämpi kuin keskusmuisti ja voihan keskusmuistia aina lisäillä, kunhan emossa on paikkoja jäljellä.

    PS: On vielä pakko sanoa, että keskusmuisti ei ole 3Mt (mb) vaan 3Gt (Gb) :p
     
  5. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Esim. Reasonhan pyörii noilla molemmilla koneilla hienosti (jos nyt siis midillä tarkoitit virtuaali-instrumenttejä joita ohjaat midiraidoilla). Hyvällä äänikortilla ei kummankaan kokoonpanon kanssa pitäisi tulla ongelmaa.
     
  6. CP3O

    CP3O Member

    Liittynyt:
    25.04.2007
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo jälkimmäinen on tainnut poistua valikoimista, vai miksen minä löydä sitä.. ^^?
    Tuossa ei kerrota emon tarkkaa tyyppiä, joten ei voi suoraan sanoa äänikortin laadusta mitään. Kun joskus nuo integroidut äänikortit ova täysin kauheita, ja voskus lähes loistavia.. Mutta, jos ei äänikortista tykkää, voi ostaa erillisen..

    Hieman aiheen sivusta; Eihän TFT-näytöissä ole kuvaputkea, vai oonko mä nyt ihan pihalla? Sillä NetAnttilan mukaan tuossa on 22'' tft-näyttö suoralla kuvaputkella :/
     
  7. BetterB

    BetterB Guest

    Joo, just se mitä valmistajain suositteli, ei oo enää myynnissä.Taisin siis ostaa viimeisimpiä koneita siitä sarjasta =)

    Ja ainaki näyttö on upee, kun vertaa mun omnibook xe3 läppäriin..tos uudessahan on kaksinkertanen! =O

    Ihan ku jonku ison telkkariruudun olis saanu tietokoneen näytön tilalle..hyvä juttu.Näyttää kivalta kodissaki.

    Joo Anttilas näköjään noi tuoteselostuset on mitä on..mäki koitin ne megatavut ja baitit sieltä kiltisti kopsata tänne, mut meni kuitenki väärin(ei mun syy!) =)

    Mulla on ostettuna E-MU 0404 äänikortti, ku piti päästä cubasee jne testailee vanhal omnibookilla ennen ku ostan uutta konetta, ja siis uudessaki kokoonpanossa nyt käytän tota korttia.

    Oli sinänsä kyl paha ku ei alkanu pelittää oikee mikää..pari pvää meni säätäessä asetuksia eikä supportis eikä muuallakaa kukaa osannu neuvoo mitää semmost mitä en ite jo tietäis.

    Sit huomasinki et vista ei tue ees tota äänikorttia..katoin E-MUN sivuilta..ja sit olinki ihan down...et tuliks ostettuu parin tonnin kamat ihan turhaan..kotona kokoajan raastavampi hiljaisuus, kun ei saa laitteista minkäänlaista ääntä ulos.

    Nyt sitte jotenki saanu viritettyä noi systeemit että biisin pystynee tekee, mutta aika usein saa ohitella windowsin varotuksia ja ilmotuksia, eli ei kovin vakaa paketti ole mulla tällä hetkellä.


    Mutta tilanne jo paljon parempi ku tunti sitten, joten toivotaan et mikää ei kaadu!


    Eli E-Mun äänikortit ei tue ku XP:n eri versioita..ei ainakaa vielä vistoja.Saa kyllä toimii mutta voi olla kiemuraista.

     

Jaa tämä sivu