1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka saa latausnopeuden nopeemmaks?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi BigBubble 06.02.2008.

  1. BigBubble

    BigBubble Guest

    Miten sais latausnopeuden nopeemmaks Bitlordilla? Ku ennen meillä oli 1MT netti niin latas noin 99 kB/s max ja nytku uus netti tuli niin lataus pysyy samassa alle 100 kB/s eikä nouse siitä. Eikö sen pitäs kumminki nousta yli 100 kB/s kerta otettiin nopeempi netti. Uus netti on 8 meganen. Oon vaihtanu asetuksista sen käytettävissä olevan latausnopeuden 200 kB/s mut ei siltikään nouse yli ton 100. Meil on ADSL liittymä ja modeemi tai laatikko on nimeltään Telewell ja alempana lukee: TW-EA510 ADSL Modem Router Firewall WLAN AP(802.11 b+g)

    Verkkokortti on 1Mbps PCI Phone Line Adapter 10Mbps Ethernet Adapter
     
  2.  
  3. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Mikä on liittymäsi latausnopeus? Liittymäsi latausnopeuden testaat parhaiten kun lataat ftp://ftp.funet.fi/dev/1GBnull tiedostoa pari minuuttia.

    Älä käytä BitLordia vaan asenna uTorrent.

    Jos Telewell on reitittävässä NAT-tilassa niin siihen on tehtävä p2p-ohjelmalle porttiohjaus, jotta p2p-ohjelman kuunteluportti pystyisi kuuntelemaan sisään tulevia yhteyksiä. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/587176
     
  4. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Käsittääkseni modeemisi on liian hidas uudelle yhteydelle koska se ADSL2/2+, jonka lisäksi verkkokorttisikin on myös liian hidas. Eli moteemi ja verkkokortti uusiks jos vaa 8/1. Tuolla pitäis saada 800 kb's.
     
  5. Puuzaa

    Puuzaa Member

    Liittynyt:
    07.02.2008
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun mielestä Porshe on kyllä väärässä tuosta modeemin sopimattomuudesta/nopeudesta koska juurikin itselläni on kyseinen TW-EA510 ADSL Modem Router Firewall WLAN AP(802.11 b+g). Tosin noita taitaa olla 4 versiota(oma on v.3). Ja löytyy myös 8/1 meganen liittymä ja kyllä sillä 800kb's rikki menee hienosti. Modeemi tuli ton liittymän mukana... Bitcomettia oon käytelly mutta en osaa auttaa BigBubblen ongelmaan. Tuskin kuitenkaan kannattaa hätäillä modeemin vaihdolla..
     
  6. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Mun mielestä Porshe on kyllä väärässä tuosta modeemin sopimattomuudesta/nopeudesta"

    Todellakin on. 8/1 ei vielä vaadi ADSL2/2+ tilaa.

    Syitä miksei nopeudet nouse voi olla monia. Ja kuten heikki75 mainitsi, BitLord kannattaa vaihtaa uTorrent softaan.
     
  7. BlasterX

    BlasterX Regular member

    Liittynyt:
    14.05.2006
    Viestejä:
    1,483
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Paljokos on lähetysnopeutena?

    Joskus tuo rajoittaa automaattisesti latausnopeutta, vaikka sen olisikin säätänyt suurelle. Mulla on ainakin latautunut n. 370kt/s lähetyksen ollessa 20kt/s (sorry, ei saa kovinpaljoa enempää)
     
  8. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei siinä niin kovaa kiirettä jakaa o ku lataa. Lähetä sitten ku oot ladannu.
     
  9. BigBubble

    BigBubble Guest

    Soittivat soneralta, että ei kannata tänne laittaa 8 megasta ku johdot niin huonot joten siirrettiin se 2 megaseen ja tein netissä nopeustestin ja tuli seuraavat tulokset:

    [​IMG]

    Ja en oikee tajunnu tota reijitin NAT juttua. Ku siel ohjeissa neuvotaan et jos se kuvake siel uTorrentin alla on vihreä/punanen valo mut mulla sielä ei oo kumpaakaan vaan keltanen kolmio.

    Mistä saa selville uTorrentista sen "p2p-ohjelman asetuksissa oleva TCP/UDP-porttinumero reitittimen NAT-asetuksiin" <-- niin missä toi TCP/UDP-porttinumero on? Kiitti kaikille :p
     
  10. BigBubble

    BigBubble Guest

    ja mihkä toi koneen IP ja toi TCP/UDP-porttinumero pitää laittaa?
     
  11. BigBubble

    BigBubble Guest

    No nyt sinne ilmesty se punanen kolmio jossa lukee: "palomuuri/reijitin rajoittaa verkkoliikennettäsi. Sinun täytyy avata portti jotta muut voivat ottaa yhteyden sinuun"

    Mut kumminki uTorrent lataa noin 180-190 kB/s.. Ja meil on 2 megan netti. Et kannattaako avata joku portti, että sais lataukset nopeemmaks? Ja jos joku haluis viel neuvoo miten se portti avataan niin cool :)
     
  12. BigBubble

    BigBubble Guest

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/604799#3654613

    Tuli vaan mieleen kun viimmeks tein ton jutun mukaan ton niin netti katkes kokonaan eikä menny enää päälle ja joutu soittaa soneralle ja sitä kautta alko taas toimia eli mikähän vois olla syynä. En viittis taas laittaa samoja asetuksia ja sit taas netti ei toimis...
     
  13. BigBubble

    BigBubble Guest

    Vaihdoin ton johdon toiseen porttiin joka on sillatussa tilassa ja uTorrentin se merkkivalo muuttu vihreeks.

    P2p-ohjelman vihreävalo: http://img81.imageshack.us/img81/4677/utorrent5ko8.jpg
    "Kuunteluportillasi on pääsy julkisiin vertaisosoitteisiin, joten sinulla on parempi latausnopeus."

    Mutta ei kyl mulla toi lautausnopeus oo yhtään sen nopeempi ku tossa edellisessä portissa joka oli NAT:in ja palomuurin takana.
     
  14. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt tuo nopeutesti alko vaikuttamaan siltä että se on 8 meganen. Täällä afterdawnissa on tapana että jos olet viimeinen ketjuun kirjoittanut niin muokkaat edellistä viestiä etkä nostele ketjuasi kokoajan ylöspäin uusilla viesteillä ja kuormita foorumin toimintaa.

    Viestin muokkaaminen tapahtuu seuraavalla nappulalla: [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2008
  15. BigBubble

    BigBubble Guest

    Siis toi linkki mikä tossa on niin se on jostai täält ohjeesta. ei mul nyt noi nopeeta lataa :D Meil on nyt 2 meganen netti ja utorrent lataa keskimäärin 210 kB/s eli onks ok nopeus?
     
  16. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllä on.
     
  17. mokli

    mokli Member

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hellou. Mulla on 8 megan netti ja latausnopeus on tullu testattuu ja se on jtn ~820. Kuitenkin uTorrentilla lataan ja nytki tulee vaan 5-30 kB/s . Mistä vois johtua, oon aika alottelija näissä että ihan kädestä pitäen vois auttaa :--D.

    niih, ja upload/download limittei ei oo :--<
     
  18. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Johtusko liia pienestä jakajamäärästä tai käyttäjämäärästä yleensäkkin. Tai sit su seudullas o vaa netti tukos =)
     
  19. mokli

    mokli Member

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitäs toi mahtas tarkottaa ja miten toi mua auttaa? xD
     
  20. Porshe

    Porshe Regular member

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    1,111
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No jos siel ei ole paljoa jakajia ni keneltä sä luulet saavas sitä kaistaa sieltä? Et keneltäkään. Onks niis ollu sit vähä jakajia/lataajia mitä oot ladannu? Katso siitä Seeders / Leechers kentästä. Se o luku merkitsee mikä on ennen sulkuja. Eli niihin on utorrent on yhdistänyt mitkä on ennen sulkuja.
     
  21. mokli

    mokli Member

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Seeds: 2 (4) Peers: 2 (7)

    niih?
     

Jaa tämä sivu