1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka BitComet nopeammaksi?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi tommo91 22.01.2006.

  1. matsi

    matsi Member

    Liittynyt:
    09.02.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oiskohan ZyXEL p660HW-D1 ohjeita P2P ohjelmille?
     
  2.  
  3. Rewe

    Rewe Member

    Liittynyt:
    14.02.2007
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Utorrentilla katoin, että onko tuo Bitcometin 16203-portti auki ja eihän se ollut. Pystyykö kiinteistöliittämään tekemään tuota porttiohjausta? Modeemi taitaa olla joku Daimler 60251030. Kuitenkin nuo lataus nopeudet on keskimäärin "jopa" hieman päälle 30kt/s. Netin nopeus on se 1Mbps/515Kbps. DC++ ei lataa hubilistaa active eikä passiivi tilassa, vaikka olen kokeillut kaikkia mahdollisia sivustoja.

    Palveluntarjoajan sivuilta lainattua:
    "Mikäli asiakkaalla on käytössään vaihtuva IP-osoite, Netplazan keskitetty palomuuri suojelee asiakkaan konetta Internetistä tulevilta hyökkäyksiltä. Oman internetpalvelimen ylläpitäminen ei ole tällöin mahdollista, mutta ulospäin lähtevää liikennettä ei ole rajoitettu ja näihin yhteyksiin liittyvät paluupaketit on sallittu. Vaihtuvan IP-osoitteen kanssa toimivat useimmat Internetin palvelut, mm. WWW-surffailu, FTP, tiedostonjako-ohjelmat, VPN sekä useimmat verkkopelit."

    Eli, jos mulla on käytössä dynaaminen IP, niin periaatteessa p2p-ohjelmien pitäisi toimia moitteettomasti?
     
  4. RoHmU

    RoHmU Member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun oot ton natti ongelman saanu kikkailtua niin saat viel lisää nopeutta sillä, että selvität sun todellisen yhteysnopeuden ja laitat sieltä bitcometin asetuksista sisäänpäin tulevan liikenteen rajat nolimittiin ja ulospäin pitäis olla n. 80% tästä sun todellisesta yhteysnopeudesta. (yhteysnopeus pitää sit mitata siten, että sulla ei ole mitään p2p ohjelmaa tms. samanaikaisesti käytössä joka söis tän nettiyhteyden tehoja)
     
  5. hebulba

    hebulba Member

    Liittynyt:
    11.03.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luulen että käytät vain huonoja trakkereita.
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2007
  6. Amdi87

    Amdi87 Member

    Liittynyt:
    14.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    osaisiko joku auttaa D-link-G624T modeemin kanssa? olen kyllä saanut portin avattua ja Bitcomet toimii mutta modeemista katkeaa yhteys aina jonkin ajan päästä.
     
  7. user83

    user83 Regular member

    Liittynyt:
    08.12.2006
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on tuossa windowsin palomuurissa poikkeukset kohdassa 5 kertaa uTorrent ja kaikissa ruksi. Silti latausnopeus on 30-50 kt/s.
     
  8. peppis

    peppis Member

    Liittynyt:
    21.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Käytössä sekä Bitcomet että uTorrent, joista jälkimmäistä suosin. Molemmissa ongelmana on ylläriylläri hitaus!

    Olen tsekannut windowsin palomuurin (checked, liikenne sallittu), NAT ei ole päällä (bridged, IP:t samat), kotona yhteys 8/1 ja silti yhteys nopeimmillaan jotain 120 kt/s.

    Koska käytössä on Macbook ja XP Parallelsin käytössä epäilen tietty vian olevan siinä. Tuleeko mitään muita vaihtoehtoja mieleen? Kokemuksia, anyone?

    Ps. Ai niin, käytössä myös AntiVir, mutta siitä en mitään palomuurin tapaisia rajoituksia löydä.
     
  9. Kimnice

    Kimnice Member

    Liittynyt:
    03.06.2003
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sellanen ongelma tuntuu olevan, Azureuksessa (ja muissa clienteissä), että sendaa kyllä 400-1000k/s, muta lataa 100-400k/s pelkästään ja jakosuhde on luokkaa 7.0.

    Eri trackereita kokeiltu, mutta ei tunnu johtuvan tuosta. Lähteitä on melko paljon, mutta yhteen tai kahteen pelkästään tuntuu olevan yhdistettynä kun taas lataajia on yhdistettynä todella kovalla prosentilla.

    1) Nat-testi jne. tuntuu menevän kunnolla
    2) Latauksien kohdalla Azureuksessa ikonit vihreitä.

    Äsken käväisi peräti yksi lataus 900k/s tasolla, mutta tippui tyypilliseen 9k/s lataukseen (ja 300k/s sendaukseen)
     
  10. Tommi21

    Tommi21 Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    virittäkää Bitcometia tällä ohjelmalla BitActivator for BitComet
    se avaa uusia portteja ja nostaa nopeuden täysiks
     
  11. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pitääkö bitcomet sitten aina avata BitActivator for BitCometin kautta?
     
  12. Tommi21

    Tommi21 Member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ei aukasee bitcometin ensi ja sitte aukasee BitActivator for BitComet ohjelman ja sen jälkeen pitäs mennä täysillä.
     
  13. totto69

    totto69 Member

    Liittynyt:
    01.10.2006
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En löydä tuolta Setup Port Forwarding saetuksiin menin nii missä tuo Port Forwarding on ISP connecion, Home Network, Security(luulisin??=)
    vai Gateway Healt???
     
  14. totto69

    totto69 Member

    Liittynyt:
    01.10.2006
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro. saisinko ohjeet SpeedStream 6515 port forwarding:iin . katsoin noita muita ohjeita esim. SpeedStream 5100 port forwarding nii ne valikot ja kaikki olivat aivan erinlaiset. jos joku osaa auttaa niin kiitos jo etukäteen :)) kun tässä en tahdo löytää tuota toimintoa tuolta asetuksista:DD lähittä tartten et esim. bit comet latais vähän nopeempaa.
     
  15. jagetsu

    jagetsu Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kans SpeedStream 5100. Bitcomet lataa vaan 30-50kB/s. Oon laittanut nuo Bitcometin asetukset kuntoon, mutta en pääse Speedstream:in asetuksiin http://192.168.254.254/ tai "Oletusyhdyskäytävä" IP:llä. Mikä neuvoks? Eli viittiskö joku kertoo miten pääsen Speedstream:in asetuksiin?
     
  16. Juhni77

    Juhni77 Guest

    mistä sais tälläisen Luotettavan BitActivatorin bitcometille?
     
  17. maukku

    maukku Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    234
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitenkäs tuohon Natiin puhkotaan reikiä? Itsellä on Telewellin EA-501 v 3 käytössä ja onkelma on siinä, ettei Bitcomet löydä tarpeeksi seedejä vaikka niitä olisikin paljon jaossa.

    Nettiyhteys on 8\1 mutta nopeudet ovat tälläkin hetkellä 130kt\s. Vaihdoin utorrentista koska sen kanssa meni hermot kun se ei löytänyt portteja.

    Olen kyllä käynyt kaikki portforwardit läpi, mutta kysymyksiin:

    1.
    Miten aukkoja natiin?

    2.
    Kun haetaan portforwardilta dynaamista iipeetä, käsketään commandiin ja sieltä ipconfiggiin. Kun cmd ikkuna näyttää iipeen, onko se vain staattinen ja dynaaminen on portforwardin ilmoittama?

    3.
    Mitä tuolla firewall packet- filtering osiossa pitää vääntää?
     
  18. Noobi91

    Noobi91 Guest

    Pitäis päästä Speedstreamin verkkopäätteitä säätään mut en pääse sille sivulle misään sen voi tehä :( niin että mitä pitäis tehä että pääsisin sille sivulle? (mulla on speedstream 5450)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.07.2007
  19. dreamC

    dreamC Member

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1. Aluksi varmistetaan, että verkkokaapeli on kytkettynä reitittimen porttiin 1, 2 tai 3.

    Sisäänkirjautuminen reitittimeen tapahtuu avaamalla laitteen hallintaohjelma osoitteesta http://speedstream/ tai http://192.168.254.254/

    Kirjaudutaan sisään painamalla vasemmasta yläkulmasta Go.

    @ elisa.fi

    //Edit: Koneen ip:n tulee luultavasti olla luokkaa 192.168.254.1-199 tai jotain vastaavaa, jos ei muuttamatta toimi.
     
    Viimeksi muokattu: 19.07.2007
  20. 0LLi91

    0LLi91 Member

    Liittynyt:
    08.02.2007
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No blokatut portit on ainakin helppo huomata bitcometin oikeassa alakulmassa palavasta keltaisesta valosta joka sanoo sinun olevan peerien tavoittamattomissa ja pyytää tarkastamaan NAT asetukset. Tämä meinaa sitä että et voi ladata julkisilta peereiltä = hidas latausnopeus. Kaikessa yksinkertaisuudessaan homma menee luomalla windowsin verkkoasetuksista kiinteä (static) IP-osoite joka ei muutu bootattaessa. Sen jälkeen routerin ohjauspaneelista avataan haluttu portti kirjoittamalla portin numero ja IP listaan (näin siis minulla). Niitä routereita on n. miljoona erilaista mutta noin se yleisesti menee. Tämän jälkeen ainakin itsellä nopeudet yli tuplautuivat kun pystyin lataamaan myös peereiltä.
     
  21. system_of

    system_of Member

    Liittynyt:
    21.05.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lueskelin näitä juttuja ja itteläni on 2M netti ja mulla tulee lataukset 230Kb/s mut jos mun upload on alle 25kb/s ni download tippuu alle 150Kb/s ni kannattaa kattoo se upload...
     

Jaa tämä sivu