1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuinka BitComet nopeammaksi?

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi tommo91 22.01.2006.

  1. Latexi

    Latexi Member

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    menin noille sivuille, mutta molempiin tulee että sivua ei voi näyttää...vai pitääks se tehä jotenkin muuten?
     
  2.  
  3. hannu80

    hannu80 Guest

  4. Latexi

    Latexi Member

    Liittynyt:
    29.12.2005
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    IE:n proxy juttu on pois päältä, mutta en kuitenkaan pääse sinne...en pääse firefoxillakaan. IP-osotteet on identtiset.
     
  5. hannu80

    hannu80 Guest

    NAT ei ole päällä jos tietokoneen sisäinen IP-osoite (ipconfig komennolla)
    ja ulospäin näkyvä IP-osoite http://www.myip.dk/ on identtiset.

    Sinulla on Speedstream 5100 siltaavassa (bridge) tilassa - asetuksiin ei tarvitse päästä!
    Eli sinulla ei voi olla BitComet:in (eikä muiden p2p-ohjelmien) NAT-ongelmaa!

    Joten tarkista että palomuuriohjelmien asetukset on kunnossa:
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719
    => [bold]Ohjelmallisen palomuurin asetukset p2p-ohjelmille.[/bold]
     
  6. deadler

    deadler Member

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 03.04.2006
  7. hannu80

    hannu80 Guest

    Mutta jos käytössä on modeemi/reititin/tukiasema/ym. jossa NAT on päällä, niin silloin tuolta saa
    selville ainoastaan ulospäin näkyvän (ulkoinen, external) IP-osoitteen, joka laitetaan normaalisti
    vain DC++ ohjelman asetuksiin.

    Mutta sen IP-osoitteen joka laitetaan modeemin/reitittimen NAT:in porttien uudelleenohjaus asetuksiin,
    saa selville ipconfig-komennolla:
    Käynnistä-valikko > Suorita > [bold]cmd[/bold] > OK > [bold]ipconfig[/bold] > Enter-näppäin.

    [bold]IP-osoite[/bold] ([bold]IP Address[/bold]) . . . . . . . . . . . . : x.x.x.x <- [bold]tietokoneen sisäinen IP-osoite[/bold]
    Aliverkon peite (Subnet Mask) . . . . . . . . : x.x.x.x
    Oletusyhdyskäytävä (Default Gateway) . . : x.x.x.x
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.04.2006
  8. tommo91

    tommo91 Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli taas tehtyä tuo reitiys kun piti formatoida kone ja asentaa BitComet uudelleen.

    Isoa tiedostoa ollaan taas lataamassa ja muakavahan se olisi viikonlopuksi saada.
    Kuten viimekerrallakin, nytkään se reititys ei onnistunut niinkuin pitäisi. Tein aivan niinkuin alussa neuvottiin ja sain kaiken sujumaan, mutta BitComet ei vain nopeudu.

    Olen lähettänyt enemmän kuin ladannut ja lähetän myös nopeammin kuin lataan. Jos laitan rajan lähetysnopeudelle, myös latausnopeus hidastuu.
    En tajua mikä voisi olla pielessä!
    Osaako ketään neuvoa/ehdottaa jotain?
     
  9. BanZa

    BanZa Member

    Liittynyt:
    07.04.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla sama ongelma, eli Bitcomet lataa parhaimmillaan sitä 20-37kb/s vaikka minulla on 1mb/512kt yhteys. Modeemi on TeleWell-EA400. Voisiko joku helppiä, kiitos jo etukäteen.
     
  10. hannu80

    hannu80 Guest

    @tommo91

    BitComet ohjelmassa ei ole porttitestiä, joten on parempi asentaa µTorrent, jolloin sen porttitestillä saa selville
    onko vika ZyXEL:in/palomuuriohjelman asetuksissa vai onko torrent-tiedostolla vain hitaita jakajia.

    Lataa µTorrent ja kerro mitä saat µTorrent:in [bold]Portin uudelleenohjaus testi[/bold]:llä, tuleeko OK! tai Error!
    µTorrent:in asennusohje (viestiketjun 5. viesti) http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/272719


    @BanZa

    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/284482
    Viestiketjun ekan sivun tokavika viesti [bold]TeleWell TW-EA400[/bold]
     
  11. tommo91

    tommo91 Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "3. µTorrent ohjelman asetukset ZyXEL modeemin Firewall-asetuksiin"

    Tuolla sanotaan noin. Mitä tuo tarkoittaa tarkemmin selitettynä. Mistä?

    E: Niin ja nyt olen ladannut tuolla BitCometilla tiedostosta yli puolet, niin pystyykö latausta siirtämään uTorrentille ilman, että pitäisi aloitta lataus alusta?
     
    Viimeksi muokattu: 07.04.2006
  12. hannu80

    hannu80 Guest

    Muokkasin tuota ohjeen riviä paremmaksi eli:
    "3. µTorrent:in TCP/UDP-porttinumero 32459 ZyXEL:in Firewall-asetuksiin:"

    Vieläkös sulla on ZyXEL siltaavassa (bridge) tilassa eli sen NAT ei ole päällä?

    ZyXEL:in NAT- ja Firewall-asetukset µTorrent:ille tehdään VAIN mikäli ZyXEL on reitittävässä (routing)
    tilassa eli yhteys on NATattu. ZyXEL:in NAT- ja Firewall-asetuksien ohje löytyy samasta viestiketjusta (2. viesti)
    kuin em. µTorrent:in ohje.

    Tuo selviää kokeilemalla eli KOPIOI tiedosto(t) toiseen paikkaan kovalevyllä ja osoita tämä uusi
    latauspaikka uTorrent:ille kysyttäessä (kun klikkaat *.torrent tiedostoa).
     
  13. iBaL

    iBaL Member

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    52
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    onko sulla saunalahden 8/1? jos on niin ongelma on sun clientissa...
     
  14. ewk

    ewk Member

    Liittynyt:
    01.05.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jeh Jeh!

    pakko kysyä onko kellään kokemusta noista kaapelimotukoista??
    samat ongelmat löytyy ja haku toiminto ei löytänyt mitään minua auttavaa...
     
  15. Mars7fin

    Mars7fin Member

    Liittynyt:
    15.11.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kuullut, että Bitcomet ottaa tuon jakosuhteen huomioon ladattaessa. En muista tarkkaa miten ja en tiedä pitääkö yleensä paikkaansakaan, mutta saattaa hyvinkin olla kun se monilla hidastelee.
     
  16. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mistä minä tiedän, että olenko minä nat:in takana?
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2006
  17. microone

    microone Member

    Liittynyt:
    08.10.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oisko tälläselle Cisco 575 LRE:lle mitään rei'tys ohjeita. Kolusin kyllä googlella vaan en löytänyt. Netti on Baana 1/1 taloyhtiö
     
  18. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei!

    Tuo ei ole laajakaistaliittymä vaan jarrukaista p2p ohjelmille!
    Tilaa oikea laajakaistaliittymä Elisalta tai Soneralta.
     
  19. tommo91

    tommo91 Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    233
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin. Nyt on uusi, nopeampi netti.
    5738.15 kbit/s erään testin mukaan.
    BitComet vain lataa tuota 50-70 kb/s.
    Tuon reititys homman olen tehnyt, mutta ei se auttanut yhtään.
    Viimeyönä lataukseen tuli piikki ja nopeus oli jopa 400 kb/s.

    Miten ihmeessä tuota saa kiihdytettyä?
    Windowsin palomuuri ei ole edes käytössä.
    ZoneAlarmilla olen sallinut BitCometin.
     
  20. rillix

    rillix Regular member

    Liittynyt:
    24.08.2006
    Viestejä:
    579
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noi BitCometin nopeudet ei sano mitään. Torrenteilla latausnopeus on yleensä sama millä jaat tavaraa, nopeammin latautuu vain jos on vapaata kaistaa. Et mitenkään voi torrentilla varastaa toisilta kaistaa vaikka sinulla olisi 100M/1M liittymä.

    Onko BitCometissa porttiohjaus testiä? Jos ei ole niin asenna µTorrent. Siinä on 'Testaa onko portti ohjattu oikein', jolla näet onko porttiohjaus kunnossa, käytä vaikka samaa porttinumeroa kuin BitCometissa niin ei tarvitse tehdä uutta reitittimen asetusta (kunhan portille on sekä TCP että UDP ohjaukset).
     
  21. kloever

    kloever Member

    Liittynyt:
    10.02.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vähän menee Telewellin kanssa pää pyörälle, kun Zyxel 660R-61 hajosi ja veti asetukset veke. Tästä on aikaa kun säätelin näitä TCP/UDP portteja auki. En vain saa tarpeeksi yhteyksiä muihin käyttäjiin enään.

    Eli olen lukenut tämän ketjun ohjeet, ja noudattanut niitä. Torrentohjelma on siis Bitcomet, ADSL-modeemi TW-EA501 V3 ja WLAN-tukiasemana Buffalo WHR-HP-54S. Buffalo on routing modessa, josta on enabloitu WLAN IP:ni 192.168.xxx.xxx kohdalta portit 16203 ja 7979 auki. Sekä TCP että UDP. Olen myös asettanut Buffalon tukiaseman kohdalle nämä portit auki, sanotaan ip:n olevan vaikka 192.168.yyy.yyy.

    Telewellistä asetin Firewallista packet filterin kohdalta ohjeiden mukaisesti in/out portit auki, sekä yyy/xxx ip:stä, eli Buffalosta ja WLAN-ip:stä, sekä virtual serveristä asetin samat asetukset. Portit olivat siis 16203 ja 7979.

    Asetukset on tallennettu, boksit buutattu, mutta Bitcomet, valitettavasti, ei saa tarpeeksi yhteyksiä ja latausnopeus on tietenkin huono. Seedeihin saan ehkä 30% connectit olemassa olevista, ja peereihin ehkä 5-10% yhteydet.

    Osaatteko sanoa mistä tämä johtuu? Valitettavasti Buffalon WLAN-asemaa on käytettävä, joten jos joku pystyy hieman Telewellin hienosäätöä vielä opettamaan, niin olisin kiitollinen.
     

Jaa tämä sivu