Kovoa hiljaisemmaksi?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Oscar_X 11.12.2005.

1. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Entä jos kovon asentaa nurinpäin taikka pystyyn, kärsiikö kovo siitä?

2.  
  3. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Pystyyn sen saa asentaa, siis siten, että se on se tuman paksuinen puoli alaspäin saa ainakin asentaa.

4. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo, kiitos ja selväksi tuli, eli jäähdyttää.

5. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    luulen että toi kuplamuovin päälle ja kotelon pohjalle laitettu kovo on varmaan hyvä ratkasu, siis ihan sellasenaan. kaikki resonointi häviää ainakin ja lämpöihin tuskin vaikutusta, pohjalla ehkä jopa viileempää.
    jos kumitassut haluut, niin esim paksusta kuminauhasta tai polkupyörän renkaasta saa varmaan hyvän väsättyä väliin. ja kyllä se kovalevykelkka sen varran taipuu ja antaa periksi että sinne sitä kumia mahtuu väliin.

6. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä tuo kuplamuovi ihan hyvin pelittää, mutta tuntuu olevan kovon niin pirun kuuma että tekis mieli asentaa se normipaikoille.

Kyrsii tämmöset maxtorit prkl.

7. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo, äsken vähän sekoilin... luulin että joku toinen oli tota kuplamuovia kokeillu.
    kokeile ottaa se metallikoppa siitä pois ja sen jälkeen siihen kuplan päälle takas, veikkaan että lämmöt taas 'normaalit'.

8. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos tarkoitat tota mun patenttia niin se patentti on haudattu ajat sitte, eli ei oo käytössä se koppa :)

9. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Osta Zalmanin jäähdytyskehikko, maksaa vain 25e, tosin se vain jäähdyttää ja poistaa resoäänet; ei lukuääniä.

10. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen budjetimies, ei mitään tommosia :)

Semmonen homma viel että tohtiiko sitä mennä tuon kovon anturin mukaan, että jos se ei hirveitä lämpöjä näytä niin ei syytä huoleen?

Eli toisin sanoen: Onko anturi luotetteava? Ja missä se anturi sijaitsee?

11. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Anturi on todennäköisesti reunassa, varmaan samassa kulmassa missä lukupäät on "akseloitu". Täm ei ole faktaa vaan pienen mietiskelyn tulos.

12. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    mä ainakin pidän noita antureita luotettavina.

13. Squirrel2

Squirrel2 Guest

No niin, osat tullut ja kaikki on paikoillaan.

Kun konetta käyttää, Nexuksen Drive-A-Way:n kuori lämpiää tosi paljon, eli senkin täytyy todistaa, että se viilenee; miksi muuten lämpöä siirtyisi kuoriin?

Mutta miten Windowssisa pystyy seuraamaan kovalevyn lämpötiloja? Ainakaan Asus probe tms. ohjelmassa ei ollut valintaa?

Lukuäänet on minusta koventuneet, toisaalta 20.12. oli päivä, jolloin mun tietokone meni rikki joten voi lla, että muistan väärin.

14. teijoster

teijoster Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  15. Squirrel2

Squirrel2 Guest

HDD Thermometer antaa 47 astetta.

16. Squirrel2

Squirrel2 Guest

Avasin kannen, idle -lämmöt tippui 33 asteeseen.

Poistin kovon kokonaan, idle lämmöt on keskimäärin sen 29 astetta, sekä äänet vähenivät.

En sitten tiedä miksi sitä mainostetaan hiljentäjänä? Kenties se hiljentää käyntiääntä? Lukuäänet ainkin minulla oli paljon kovemmat kuin nytten.

Jaa tämä sivu