1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kovalevyn vaihto

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi jouko1980 19.10.2004.

  1. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mä en voi muuta sanoa, kuin että olet säälittävä tapaus.

    Jankutat koko ajan, että voit myöntää virheesi, muttet kuitenkaan myönnä.
     
  2.  
  3. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Myönnän jahka olen testannut, otan tänään töistä pari kovalevyä mukaan ja kokeilen niitä lukita omalla xbox:llani. Eli kovalevy vaihtoon, kokeilen formatoida ja lukita sen. Jos menee lukkoon niin sitten teoriani toimii, jos ei mene niin myönnän ollleeni väärässä.
     
  4. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kysymys kuuluukin millä formatoit?
     
  5. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    yhdellä samalla evox levyllä jolla olen formatoinut aina uudet kovalevyt kun olen kovalevyjä asentanut. Eri xbox:ssa.
     
  6. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaahas..noh musta nyt hiukka tuntuu, että tässä sinun "menetelmässä" on koira haudattuna joka saattaa iskeä sinun "asiakkaiden" silmille jossain vaiheessa.

    Katsos kun se yksi ja sama formatoimis levy myöskin aina lykää samat aukasukoodit niihin levyihin, joka taasen viittaa siihen, että kun käytetään modia niin ne toimii, mutta jos modia ei olisi niin myöskään koko kovo ei toimisi.

    Joka tapauksessa oli miten oli, mutta sinun stoorisi on niin monimutkainen ja epäselvä mitä teet niille kovoille loppujen lopuksi, etten voi ottaa kantaa siihen.

    Myöskin epäilen tosissani, ette itsekkään oikein tiedä mitä olet tehnyt.
     
  7. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Testattu on myös toimivuus ilman modia. Jos on uskominen noihin modeihin että ne saa pois päältä. Ja uskoisin näin sillä ei se toimi ilman sitä lukittemista.
     
  8. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mutta kuten sanoin, että tossa hommassa tapahtuu jotain mitä et ole minulle viellä edes sanonut ja joka muuttaa koko stooria aika radikaalisesti.
     
  9. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No tämä on mahdollista, teen testit tänään ja kerron koko stoorin niin tarkkaan kun sen osaan. Jää helposti jotain pois jos nyt sitä yritän, helpompi samalla kun teen sen.

    EDIT: Tai siis huomenna, jäi kovot töihin.
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2004
  10. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No niin testi tuli tehtyä onnistuneella lopputuloksella. Koitan selvittää tässä niin tarkaan sen kuin osaan, jos kysyttävää niin kysykää.

    1. Otin nykyisen kovalevyn xbox:sta mäkeen, voidaan vaikka kuvitella että se olisi hajonnut.

    2. Pistin xbox:n Maxtorin 20gt levyn jonka avasin kääreistä juuri ennen laittoa. Eli kyseessä aivan uusi levy, ei olemassa olevia osiota yms.

    3. Käynnistin EVOX:n CD-RW levyltä (modpiiri päällä)(levylle ei ole backup kansiota). Formatoin/osion kovalevyn tällä evox:n levyllä.

    4. Käynnistin ConfigMagic FINAL ohjelman CD-RW levyltä (modpiiri päällä). Kertoi selkeästi kovalevyn mallin, HDD Passwordin, ja tiedon että kovalevy ei ole lukittu.

    5. Valitsin "Lock HDD". Odotin hetken. Samat tiedot tuli taas, nyt kertoen että kovalevy on lukittu.

    6. Käynnistin taas XBOX:n evox cd-rw levyllä (modpiiri päällä), niin että verkkoyhteydet oli käytössä.

    7. Otin XBOX:n FTP-yhteyden ja siirsin sinne alkuperäisin MS-dashboardin ja sen vaatimat tiedostot (näitä on netissä jaossa, en ole varma onko eri xbox versiossa eri dashversiota, ainakin PAL ja NTSC koneissa on erilaiset). En ole tietoinen mistä xbox:sta olen nämä kyseiset tiedostot jättänyt talteen, mutta jostakin niistä jonka olen modannut.

    8. Käynnistin XBOX:n modpiiri pois päältä. Alkuperäinen MS-dashboard lähti normaalisti käyntiin. Jos kovalevy ei olisi lukittu, tai olisi lukittu väärin olisi bios ilmoittanut virheilmoitusta ja siihen liittyvää numeroa.

    t. Jami
     
  11. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tehdään tähän lauseseen pieni tarkennos, josta tosin varmasti kirjoittaja oli tietoinen, ei vaan sitä huomannut kirjoittaa.
    Lukitsemattomalla levyllä et voi käyttää alkuperäistä MS-Dashboardia modpiiri pois päältä, mutta modpiiri päällä pystyt sitä käyttämään.

    t. Jami
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2004
  12. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli teit tämän kaiken jo modattuun boxiin?

    Jos teit niin tämä "taikaohjelmahan" tekee master koodin tonne eeprommiin ja muistaakseni tämän jälkeen on melko sama minkä kovon siihen laittaa...

    Saatan olla asiassa väärässä, mutta yhtä lailla oikeassa.
     
  13. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskoisin että olet oikeassa tuon master koodin suhteen. Mutta ei siihen toisella xbox:lla lukittua levyä mielestäni kuitenkaan voi pistää.

    Mutta eikö näin saa myös alkuperäinen kysyjä xbox:sa uuden kovalevyn ja sen lukkoon? Ja siinä toimimaan myös MS-dashboardin niin että se toimii modpiiri pois päältä.

    EDIT: Juu siis xbox:ssa oli jo valmiina modpiiri. Ilmeisesti vasta ens vkl teen seuraavan kerran kokonaan uuden xbox modauksen.
     
    Viimeksi muokattu: 26.10.2004
  14. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin en olekkaan väittänyt, että pystyisi käyttämään toisella boxilla lukittua kovoa.

    Se siis mahdotonta ja toisekseen en usko edelleenkään, että hemmo saa uutta kovoa toimiin koneessaa, koska hän tuskin on koskaan sitä macig softaa käytellyt, kun ei edes modia.

    Kun se magic softa pitäisi edes kerran olla ollut päällä, että se master hommeli kirjaantuu. Tai evox vaihtoehtoisesti.
     
  15. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se master salasana kirjoitetaan siinä vaiheessa kun tuo kovalevy lukitaan.

    Itselläsi ei riitä mielenkiintoa kokeilla kyseistä ohjelmaa? Voin nuo imaget upata palvelimelle jos niitä haluat kokeilla.

    Ja kun olen noita modannut. Niin en ole sitä ohjelmaa sisässä käyttänyt aina ennen kovalevyn vaihtoa.
     
  16. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jeps..itsellä ei ole myöskään halua jauhaa tätä samaa...joka tapauksessa tämä menetelmä on suositeltava tapa vaihtaa kovo ja ainakin mulla on toiminut.

    Itse modaan useita boxeja viikossa ja mulla on noihin joku vastuu, joten katson että se homma tehdään varman päälle.

    Sinä saat tehdä kuten parhaaksi näet...itse teen kuten parhaaksi näen asiakkaan kantilta...eli toimivuus takuu ennen kaikkea.
     
  17. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No itse teen niin kuin suurinosa tekee. Ainakin vielä viimeksi kun xbox-sceneä luin niin taisipa olla se yleisin tapa lukita kovalevy tuolla "taikaohjelmalla". Jos siinä ohjelmassa jotain vikaa olisi niin eiköhän siitä jo älähdetty olisi. Ja annan myös takuun asiakkailleni/kavereilleni ketä he ikinä ovatkaan silloin kun modaan.

    Milestäni koko topicci ei perustunut siihen miten sinä tai minä xbox:n kovalevy lukitaan. Vaan onko xbox:n kovalevyn lukitseminen mahdollista ilman alkuperäisen kovalevyn lukituskoodia. Ja sanon edelleen topicin aloittajalle että se on.

    jouko1980: Jos sinulla on edelleen sama ongelma, ja kukaan "ammattilainen" ei sinua suostu auttamaan. Niin Tampereelta löytyy ainakin yksi amatööri joka sinua voi auttaa ihan kahveepalkalla (saan elantoni muualta, en tarvitse palkkaa xbox hommista). Jos saat itsesi tai xbox:n jotenkin Tampereelle niin ilmoita, mutta voin myös auttaa tämän foorumin kautta tai sähköpostilla.

    t. Jami
     
  18. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin itse esim. olen tehnyt jo tällä viikolla 5 pelkkää xboxia plus pleikat päälle, että voin sanoa vain, että en menisi "kahvee palkollisen" juttuihin ihan uskomaan.
     
  19. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kukin uskoo ketä tahtoo. Et ole vieläkään pystynyt osoittamaan että tuo yleisesti käytössä oleva "taikaohjelma" ei toimisi. Mielestäni "ammattilaisen" ei tarvi olla yhtään sen pätevämpi hommaa tekemään. Eikä palkkakaan siihen vaikuta.
     
  20. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jep..etkä sinä toiste päin....

    Mutta voinhan minä jossain vaiheessa kokeilla tota hommaa itsekkin.

    Mutta lähetänkö laskun sulle jos menee vituiksi?
     
  21. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh, varmaan maksoin sun kämmisi =)

    Jos et osaa niin pistä tänne tuleen, voin tehdä homman kahvipalkalla. Voi tulla kalliiksi jos rupeat tekemään asiota joista et ymmärrä mitään. Jätä tuollaiset asia meidän amatöörien tehtäväksi.

    EDIT: ja teinhän minä asiasta käytännön kokeen, vaikea vaan todistaa tietenkin.
     
    Viimeksi muokattu: 27.10.2004

Jaa tämä sivu