1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kovalevyn vaihto

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi jouko1980 19.10.2004.

  1. jouko1980

    jouko1980 Member

    Liittynyt:
    22.09.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jos ostaa mod piirin tai onko semmosta mod piiriä että ei tarvii tietää vanhan kovalevyn lukitus koodia ?
    kun vanha kovalevy on paskana
     
  2.  
  3. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis modilla pystyy käyttämään niin sanottua lukitsematonta kovalevyä, mutta alkuperäisen microsoftin dashboardin käyttö jää historiaan.

    Muuten koneella pystyy tekemään ihan samat asiat kuin ennenkin ja paljon muutakin.

    Tosin Live peluu jää myöskin unholaan.

    Mutta mikä siinä kovalevyssä sitten on?
     
  4. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta sen uuden kovalevyn voi lukita. Eikä siihen tarvita sitä vanhan kovalevyn koodia. Tosin jos saisit sieltä vanhalta levyltä c aseman datat talteen helpottaisi se uuden levyn käyttöönottoa. Jos siis haluat käyttää myös MS dashboardia.
     
  5. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kovoa ei kyllä pysty lukitsemaan ilman alkuperäisestä kovosta kopioitua koodia.

    Ja jos sen lukitsee kovossa ehkä mahdollisella valmiina olevalla koodilla niin alkuperäinen Dashi ei pysty aukasemaan tätä uuttaa kovoa tässä tapauksessa.
    Tästä seuraa sama ongelma, ettei alkuperäistä Dashia voi käyttää.

    Meinaan emossa on tiedot alkuperäisestä kovosta.(myöskin yksilöllinen koodi).
     
  6. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei varmasti tarvitse, olen vaikka kuinka monta xbox:n kovalevyä vaihtanut ja lukinnut ne sen jälkeen kun ne xbox:ssa on kiinni ollut. Eikä ole tarvinnut mihinkään vanhaa koodia.

    Ja siis uudelta levyltä on voinut ajaa alkuperäistä dashia ilman modpiiriä.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  7. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noh tota en kyllä valitettavasti voi uskoa.

    Tässä asiassa en ole yksin.

    Tietenkin jos esim smartxx kloonaus sydeemillä teet asian niin ei kait siinä tarvitsekkaan, koska smartti muistaaksnei tekee nämä kaikki automaattisesti.

    Mutta esim jos käytät "perusmodeja" on sinun ensin tehtävä esim. evoxilla varmuus kopio kovon rommitiedoista ja sitten poltettava levy joka on "evoxformatointilevy" johon pitää sisällyttää nämä aikasemmin alkuperäisessä kovosta kopioidut tiedot.
    Tämän jälkeen tapahtuu levyn vaihto ja sen jälkeen törkkästään se evoxlevy, joka sitten automaattisesti "prommaa" kovon ja tekee osiot ja myöskin formatoi ne.

    Että sellasta.
     
  8. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Olen itse modannut n.20 xbox:ia, kuvailemallani tavalla olen vaihtanut n.15 kovalevyä.

    Eli vanhan levyn lukituksen olen avannut jos siltä on tuntunut. Eli riippuen kuun asennosta taivaalla. Ja tämän tehnyt samalla softalla kuin lukituksen.

    Ottanut sieltä kaikki tarpeelliset datat talteen.

    Vaihtanut tilalle toisen levyn. Buutannut softan jolla lukitsen uuden kovalevyn (tarkistan softan nimen kun pääsen kotiin).

    Lukinnut kovalevyn.

    Formatoinut kovalevyn ja sen jälkeen siirtänyt takaisin sinne kaikki tarpeelliset datat.

    Tämän jälkeen on toiminut myös microsoftin alkuperäinen dashboard, myös niin että piiri on pois kytketty.

    Piireinä olen käyttänyt ALX2+ sekä AppleX3 (muistaakseni tämän niminen) sekä nykyään DuoX 2.

    Jos minua ei uskota niin lähetän kopion ohjelmistosta sinulle CD:llä ja saat itse kokeille, menee hermot kun ei uskota asiassa jossa tiedän olevani oikeassa =) Mutta yritän syljeskellä herneitä ulos.

    t. Jami
     
  9. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Uskon, että toimii, mutta en oikeastaan jaksanut sinun tekstejä lukea.
    Meinaan jossain vaiheessa sinne kovolle siirtyy ne koodit ja sillä selvä.

    Olen itse modannut varmaan reilu 200 boxia ja siihen sattuu kyllä muutamia boxeja joihin kovon olen asentanut.

    Ps Asennan juuri nyt kahta modia koneisiin joihin tulee samalla uudet kovot.
     
  10. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm. miksi sitten väität että kovalevyn lukitseminen ei olisi mahdollista ilman vanhan kovon koodin tietämistä? Kun ainakin osittan siitä oli kysymys tässä koko topicissa.

    Ohimennen kiinnostaa tietää mitä piiriä käytät kun enemmänkin olet modannut?

    EDIT: Muutenkin tuntuu hieman tyhmältä että intät toisille vastaan vaikka et edes lue muiden kirjoittamia viestejä. Itse en ainakaan paljoa arvosta kyseenlaista toimintaa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin koodin tietämisellä tarkoitan

    A: Joko se siirretään jollain tavalla uudelle mahdolliselle kovolle tietämäti sitä varsinaisesti itse.
    B: Se editoidaan jotenkin ruudulle ja kopiodaan paperille ja täten käsin taotaan jonnekkin kovon asennus softaan.

    Itse modaan koneita ihan millä modilla tahansa.

    Ja musta on taasen tyhmää lukea tekstiä, minkä tiedän aivan varmasti olevan täyttä puppua.

    Olen ihan oikeasti tehnyt alan hommia aivan tarpeeksi, että voin sanoa, että tiedän tämän asian olevan totta mitä yritän sanoa.

    Eri asia sitten mitä sinä ylipäätään käsität kovoa vaihdettaessa tekeväsi?

    Softahan siinä tekee työn, josta sinä et varsinaisesti tiedä mitään, eikä sinun edes tarvitsekkaan.
    _X_X_X_X_X_[small]http://www.consoletech.org[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  12. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Ensinnäkään älä sano mitä minä tiedän ja mitä en. XBOX:stakin on sen verran kokemusta että tiedän mitä teen. Ammattini ja töiden puolesta en myöskään ole aivan tietämätön elektroniikan ja tietokonetekniikan suhteen.

    Viestistäsi ei todellakaan saanut sitä kuvaa että koodin tietämisellä tarkoitit sitä että "xboxsisi tietää" sen. Eli siis _sinun_ ei tarvitse tietää kovelvyn koodia jotta voit lukita uuden kovalevyn. Eikö tämä ollut jouko1980:n kysymys.

    Missä mielessä tekstini on täyttä puppua? Itse olen kokoajan tarkoittanut sitä että sinun itse ei tarvitse tietää alkuperäisen kovalevyn koodia. Sinä taas sanot että koodi tarvitsee tietää (mutta tarkoitat sitä että riittää että xbox tietää sen).

    Toisekseen ellen aivan väärin muista (kyllä nyt en ole varma asiasta vaan muistikuvaa) niin sen kovalevyn lukituskoodi on riippuvainen myös kovalevyn sarjanumerosta, joten kahdella kovalevylle se ei voi olla edes sama, eli siis uudella kovalevyllä se on eri koodi. No tämä oli aivan muistikuvaa, ei ole pitkään aikaan tarvinnut noita koodeja käsinkirjoitella.

    Totta on se että jos softa tekee kaiken puolestasi ei välttämättä tarvitse asiosta tietää. Itse vaan korjailen myös muiden vikaan menneitä modauksia ja joskus muutenkin on kiva tietää mitä sitä ne softat automaattisesti tekeekään, mutta silti käytän itse helpoimpia mahdollisia softia, jotta hommat kävisivät nopeasti.

    MUTTA: jouko1980, sinun ei tarvitse tietää xbox:n lukituskoodia, vaan saat sen lukittua vaikka sitä et olisi mihinkään ylös kirjoittanutkaan. Vaan voit vaihtaa tilalle toisen levyn. Jos kiinnostaa tietää asiasta enemmän niin kysy vaan niin koitan vastata parhaimpani mukaan.
     
  13. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olet sä aika veikko.
    Pitää nyt koko ajan päteä.

    Jouko nimen omaan tarkoitti sitä tällä tietämisellä, että tarvitaanko sitä koodia vai ei.

    Jollet selvää teksiä ymmärrä niin oma häpeä on se.

    Tässähän oli nimen omaan kysymys siitä, että hänen kovonsa on paskana ja hän halusi tietää tarvitaanko sitä koodia ylipäätään olleskaan.

    Tätä tässä olen selvittänyt.

    Itse annoit ymmärtää ettei koko koodilla ole merkitystä alkujutuissasi.

    "Eikä siihen tarvita sitä vanhan kovalevyn koodia."

    Tämä on suora lainaus sinun ihan ensiksi kirjoittamastasi jutussasi.
    Miten itse käsittäisit tuon repliikin?
     
  14. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No omasta mielestäni pätemisen tarvetta on kyllä jollain muulla mutta jokainen päättökööt sen omassa mielessään.

    Kieltämättä tuo guottamasi pätkä antaa vähän sen kuvan että koodia ei tarvittaisi missään vaiheessa.

    Mutta myös omasta tekstistäsi tässä lainatakseni: "Kovoa ei kyllä pysty lukitsemaan ilman alkuperäisestä kovosta kopioitua koodia. "
    Itse saan tuosta sen kuvan että alkuperäiseltä kovalevyltä tarvii kopoida koodi mitä ei tarvi. Miten itse tämän tulkitsisit?

    Koodista ei tarvitse itse huolehtia ollenkaan vaan xbox tekee sen puolestasi. Eli uutta levyä vaan tilalle ja se lukkoon.

    t. Jami
     
  15. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Heh kyllä jätkä on aika ulkona..meinaan NIMEN omaan siitä vanhasta kovosta vaaditaan se koodi.

    Kopioidaan se nyt miten tahansa.

    Älä nyt jaksa jannaa tätä skeidaa.

    Ja edelleenkin, että tällä kaverilla on tämä vanha kovo paskana, joten milläs kopioit?
    _X_X_X_X_X_[small]http://www.consoletech.org[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  16. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh, telatapit on mukavia. Ja uudestaan.

    Mennääs mun kovalevyn vaihtotapa kohta kohdalta ja kerrot missä on se tilanne kun tarvii kopioda koodi, tai se kopiotuu.

    1. Otan xbox:n FTP yhteyden ja otan osiolta kaiken datan talteen.

    2. Vaihdan kovalevyn fyysisesti.

    3. Käynnistän evoxin ja formatoin uuden kovalevyn.

    4. Siirrän FTP yhteydellä vanhat tiedostot takaisin uudelle kovalevylle.

    5. Käynnistän ConfigMagic ohjelman xbox:ssa.

    6. Valitsen sieltä valikosta Lock HDD ja odotan hetken.

    7. Nyt uusi kovalevy on lukittu ja voin käynnistää koneen ilman modpiirin biossia ms-dashboardiin.


    Nyt haluasinkin että kerrot sen kohdan jossa vanhan kovalevyn koodi kopiodaan, sen jälkeen myönnän olleeni väärässä. Minusta on kyllä siihen että voin myöntää jos todistat sen.

    Siis kyseinen kovalevy lukitaan salasanalla joka on luotu xbox:n eepromista.

    Tämä tilanne vastaan mielestäni hyvin paljon kyseisen kaverin tilannetta, ainoa ero on se että hän ei voi enään ottaa talteen tiedostoja vanhalta kovalevyltä jos se on tuhoutunut (ainakaan helposti). Mutta saa varmasti sinne kuitenkin toimivan ms-dahsboardin netistä jos näin haluaa.

    t. Jami

    EDIT: Tarkennetaan, ohjelma on ConfigMagic FINAL.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2004
  17. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se koodin kopiointi tapahtuu siinä vaiheessa kun varmuuskopioit sen kovon!

    Etkö jo tajua?

    Se koodi on siellä kovon filuissa.

    Tässä mun tyylissä se tehdään hiukka erilailla, koska en käytä tuota "taikaohjelmaa" joka hakee sen koodin sieltä kovon varmuuskopiosta ikään kuin jälkeenpäin.

    Minun tapauksessa evox hakee ne tiedot viiteen tiedostoon xboxin juureen josta kopioin ne sitten tähän kovonalustus levyyn samalla kun kopsaan kaiken muunkin kovolta PC:lle Ja siis samalla se alustuslevy lukitsee kovon. Tämän jälkeen tässä mun tyylissä kopioidaan PC:ltä filut takas xboxiin.

    Että menikö jo perille?
     
  18. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No olen tehnyt asian myös niinpäin että olen eka lukinnut levyn ennenkuin olen kopioinut tiedostoja sinne.

    No mistä tämä koodi muodostuu? Mielestäni se on xbox:n eepromissa olevasta koodista ja kovalevyn sarjanumerosta muodostuva koodi. Tällöin ei ole mitään väliä mikä oli vanhan levyn koodi. Onko sinulla osoittaa mitää faktaa tästä? Itse yritän juuri etsiä mistä tämä koodi muodostuu.
     
  19. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oikeastaan muo suurremmin enään kiinnosta sun väitteet.

    Etsi mitä etsit.

    Mutta en tiedä sitten miksi kaikki me alan "ammatilaiset" ollaan yhtä mieltä asiasta.

    Sinä saat olla asiasta ihan mitä mieltä vaan.


    Sen verta piti lisätä tähän, että tässä linkissä puhutaan välttämättömästä kovon varmuuskopi tiedostojen teosta.

    http://www.consoletech.org/tdubel/artikkelit/kiintlvxbox.html

    Ehkä tässä ollaan sitten väärässä ja kaikki me "ammattilaiset" ollaan samassa kelkassa väärässä asiassa.
    _X_X_X_X_X_[small]http://www.consoletech.org[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2004
  20. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oli viellä ihan pakko varmistaa tuo kovon lukitus homma ja hokasin tämän artikkelin myöskin...

    http://www.consoletech.org/tdubel/artikkelit/kvkiintlukitus.html

    Eli toisin sanoen se kovon lukitus koodi on kopioitava tavalla tai toisella, jotta pystyy ilman modia käytteleen xboxiaan.
    _X_X_X_X_X_[small]http://www.consoletech.org[/small]
     
    Viimeksi muokattu: 01.11.2004
  21. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä kohtaa tarkoitat tuosta artikkelista? Siina mielestäni puhutaan vain siitä että koodi on xbox ja kovalevykohtainen, juuri niin kuin itse asiaa pidän. Eli 2:ssa kovalevyssä on aivan eri koodi.
     

Jaa tämä sivu