1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kovalevyn kryptaus (salaus)

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi Tarmo78 19.01.2006.

  1. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näyttää olevan DriveCrypt Plus Pack-ohjelmalla hintaa 125.00€. http://www.securstar.com/purchase.php

    Laita siitä huolimatta niitä ohjeita, jos joku sattuu saamaan käsiinsä jonkun demon tai muun ilmaisversion.
     
  2.  
  3. wrestling

    wrestling Guest

    Rupesin miettimään, että riippumatta käytetystä kryptaus softasta, mitä jos xp:n asentaa uudelleen, niin silloinhan se kryptaus häviää, ja tavallisellakin tiedostojen palautusohjelmalla saa tiedot näkyviin- onko näin?

    -eli esim,undelete, easy recovery, ym ohjelmat palauttaa yli kirjoitetun tiedoston( itse kokeilin 3kertaa ylikirjoitettua testivideota palauttaa, ja piti vain nimetä tiedosto mpg:si ,niin taas näkyi!
     
  4. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. dovien

    dovien Regular member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voiko CD- ja DVD-levyjä kryptata?
     
  6. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Kyllä maar voi...
     
  7. Rubertti

    Rubertti Regular member

    Liittynyt:
    30.10.2003
    Viestejä:
    581
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    sg552
    Ei mitenkään.Eikä se kryptaus auta tuossa joutuuko syytteeseen vai ei. Jos krp konetta hakee niillä on jo näyttö mikä riittää käräjäoikeudessa.
     
  8. Imppu90

    Imppu90 Guest

    Kyllä muuten auttaa niillä ei ole muuta näyttöä kun se että näkevät paljon dataa sun liittymässäs liikkunu ei enempää paitti jonkun trackerin tietokannat mut krp eivät saa tällä suomen tekniikalla kryptauksia auki
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.03.2006
  9. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kryptasin kanssa tuolla SecurStar DriveCrypt-ohjelmalla testinä kovalevyt.

    Tuo kaksirivinen salasana juttu oli hieman outo. Laitoin itse vain toiselle riville salasanan.

    Tarvii katsoa, josko tuohon jaksaisi jossain vaiheessa jonkinlaisen ohjeen kirjoitella.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2006
  10. JaspaJami

    JaspaJami Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    720
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    - Ylikirjoitettua dataa et saa kyllä palautettua mun mielestä millään palautus softalla, "poistetut" tiedostot kyllä saa helpostikkin. Jos joku softa tosiaan palauttaa ylikirjoitetun datan niin kerro minulle se, haluan testata. Olis tossa yksi kovalevy joka on kirjoitettu yli 3 kertaisella random datalla, oma levy joten siihen voi piruuttaen kokeilla palautusta.

    - KRP on kryptattuja koneita avannut, mutta johtuen siitä että niissä on ollut heikot salasanat, käyttäkää kunnollisia salasanoja niin ei aukene.

    - SecureStar DriveCryptiin saa tosiaan kaksi rivisen salasanan, joka taas vähän vaikeuttaa salasanaan, mutta sitä ei ole pakko käyttää. 120e ei ole mielestäni kallis hinta softasta, mutta jos se jollekkin on niin onhan niitä halvempiakin softia ja ilmaisia.
     
  11. Imppu90

    Imppu90 Guest

    Älä Tarmo78 turhaan rupea tekemään tutoriaalia mulla on nyt tehtynä joku n. 60% et julkasen sen kuhan saan valmiiks! Laitan kotisivuille sen tutoriaalin ja itse ohjelma (eli tämä kyseinen 120€ versio) ja tutoriaali sisältää kaiken tarvittavan ohjelman asennuksesta cr*ckkäykseen ja ohjelman käytön) Eli odottakaa kärsivällisesti niin saatte hyvän takaportittoman kryptaus ohjelma.
     
  12. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ihan oman turvallisuutesi takia en suosittele jakaamaan tuota 120€ arvoista ohjelmaa kotisivuillasi. Pistä pelkästään ohjeet, miten kyseistä ohjelmaa käytetään. Isot pojat eivät tykkää, jos ja kun löytävät tuon ohjelman sivuiltasi, joten en suosittele
     
  13. Gok

    Gok Regular member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Imppu on salee laittanu siihen omat takaportit ja työskentelee poliisille!! No ei vaan, turhaan laitat sitä nettiin jakoon koska luulen että suurin osa täällä osaa itse sen hankkia. Ja ei varmaan afterdawnin ylläpito suhtaudu myönteisesti tekijänoikeuslailla suojatun ohjelman levittämiseen foorumeilla.
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2006
  14. wrestling

    wrestling Guest

    Eihän imppu lupaa kuin ohjeet laittaa sivulleen.

    Ainoastaan tuo crackin laitto sivuille arvelluttaa.(huumepoliisit voivat kiinnostua)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.03.2006
  15. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ymmärrän tästä selkeästi, että myös ohjelma tulee olemaan sivuilla
     
  16. wrestling

    wrestling Guest

    " ja itse ohjelma (eli tämä kyseinen 120€ versio) ja tutoriaali sisältää kaiken tarvittavan"
    -itse tästä taas ymmärrän , että ohjelma ja tutoriaali sisältää kaiken tarvittavan -ilman viittaustakaan ohjelman ladattavuuteen häneltä.

    Mutta sehän nähdään varmaan pian.

    Edit: jos olisi imppu laittanut pilkun tai pisteen tuohon ensimmäisen "ja" sanan eteen olisi homma selvä.(minun äikän taidoillani- olemattomathan ne , mutta) - ja vielä jos olisi "ohjelman" , eikä "ohjelma", niin sitten olisi varmaan jaossa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.03.2006
  17. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Huomasin tossa itekkin, että asian voi ymmärtää kahdella eri tavalla, mut saa nährä mitä tuleman pitää :D
     
  18. Imppu90

    Imppu90 Guest

    No okei mä voin jättää sen ohjelman julkasun väliin etten laita sivuille jakoon, mutta ohjeissa on kuitenki miten se cräkätään. :p
     
  19. wrestling

    wrestling Guest

    Eikös juuri se kopiointisuojauksen kierto/poisto ole tuossa suurin rikos.

    Eli jos ohjelma on esim. kokeiluversio, niin joitakin niitä saa levittää itsekin eteenpäin, kunhan ei crackattyä jaa.

    eli en laittaisi ohjetta crackiin!

    Tai, toisaalta tässähän pääsee seuraamaan samalla miten sinivuokot tekijänoikeuslakiin suhtautuvat :)
     
  20. Takajammu

    Takajammu Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    508
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tästähän voisi tulla oiva ennakkotapaus ;D

    ps. wrestling, olin oikeassa :D
     
    Viimeksi muokattu: 02.03.2006
  21. wrestling

    wrestling Guest

    Juu oikeassa olit :p

    Papukaijamerkki sulle.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.03.2006

Jaa tämä sivu