1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Koulu jurppii!!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi sl88 08.08.2006.

  1. Jasserii

    Jasserii Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2005
    Viestejä:
    239
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    viimonen vuos tietojenkäsittelyn pt. lähti käyntiin.
    Eipä tuo nyt muuten ole jurppinut, mutta luokka täynnä näitä wowittajia, joten pää tahtoo hajoilla näiden juttuihin.

    Yläaste menee mukavasti, kun ottaa selvää omista oikeuksistaan. Mikään ei maistu paremmalle, kuin päihittää opettaja väittelyssä koskien esim. arvosanaa, läksyjä ym.

    Kauppaopistokin menee helposti, kun muistaa olla ressaamatta liikaa, mutta kuitenkin kuuntelee mitä siellä opetetaan (3.88 ka (5 maximi) ja vaivaa tuskin nähty lainkaan)

    ja muistetaanhan, että ylä-aste kirjoitetaan ilman väliviivaa ;<
     
  2.  
  3. sieni

    sieni Member

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Amiksen 2. vuosi Datanomi :) Tää on rentoo
     
  4. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt on viikon kestänyt elektroniikka asentajan koulutus ja olen jo ihan täynnä. Kaikki liittyy sähköoppiin, ei mitään mielenkiintoista. Koneillekkin päästään vasta tokana vuonna.
     
  5. Marku2

    Marku2 Regular member

    Liittynyt:
    07.12.2005
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Aivan. ;) Näin käy aika useasti, ja opet luulevat tietävänsä kaikkensa, mutta kas kummaa ovat väärässä, ja sitten menevät hiljaisiksi. :D
     
  6. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu itselänikin on mukavasti lähtenyt toinen vuosi amiksen sähköpuolella, eli elektroniikka-asentajan koulutus alkoi. :)

    [bold]Kaakatus:[/bold] Joo ekana vuonna on tuota sähkön perusoppia, pitäähän sitä tietää sähkön perusteet ennen kuin voi jatkaa. ;)Jaksat vaan ekan vuoden. :)

    Itselläni matikka muistaakseni 2-3. :p Mutta siitä huolimatta sähköaineet joissa tarvitsee matematiikkaa on siinä 4 luokkaa, ilmeisesti kiinostavat laskut vaikuttivat tähän, sillä niitä oli/on kiva laskea. :)

    Pari viikon opiskelun jäkeen on opittu mikä on bitti ja kuinka lankapuhelin verkko toimii. :) Vielä mielestäni hieman tylsää sillä ei ole päässyt vielä rankentamaan mitään. :D

    Tarkoitus olisi vielä käydä neljäs vuosi elektroniikka puolen jälkeen sähkövoimaa.

    Ps: Ylä-asteelle menijöille kerrottakoon, että siitä se vapaampi opiskelu alkaa. :)
     
  7. sl88

    sl88 Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Oon muute itekkin harkinnu armeijaan jäämistä kun on aina nämä sotahommat ja aseet kiinnostanu ja jonkin verran historiasta toinen maailmansota... itellä oli muuten 8-luokalla hissa 9.. ysillä putos kasiin kun tuli ympäristöoppi mukaan ja se ei taas kiinnostanu yhtään..
     
  8. N1X3

    N1X3 Guest

    No kouluthan on nyt jo alkanut, ja eka viikko menny peruskoulun viimeisellä luokalla Hatanpään ylä - asteella ;P Tää vuosi menee periaatteessa ihan vaan miettiessä että mihkäs sitä menis lukioon... Onhan nyt tietysti niin, että ei tämä kouluvuosi mitään ruusuilla tanssimista ole, mutta kyllä tästä hengissä selviää :D Ainoo, että tää Hatanpään koulu, Tampereen 2. huonoin Hervannan jälkeen, alkaa jo maistua vähän puulta. Vieläl kesällä ajattelin meneväni tässä samassa koulussa olevaan lukioon, mutta heti ensimmäisenä koulupäivänä kun astuin kouluun sisään tuli sellainen fiilis, että en kyllä halua kustakkaan tätä koulua kohti ysin jälkeen... Vaikka ei täällä opettajissakaan niin mitään vikaa ole, mutta vähän tarttis kait jotain vaihtelua ;-) Hyvää koulu-, amis- ja mitä ikinä käyttekin vuotta kaikille! Kyllä tämä tästä :p
     
  9. mkmikko

    mkmikko Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    335
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon kuullut että johonkin armeijan jatko-koulutukseen tarvitaan lukion paperit. Onko totta?
     
  10. sl88

    sl88 Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    jaa en tiedä.. en ainakaan ite oo kuullu moisesta..
     
  11. Denson

    Denson Guest

    Tottakai tarvii olla ylioppilas jos haluaa upseeriksi...


    Kyllä taitaa vika olla ihan oppilaassa eikä koulussa...
     
  12. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    helppoo on ollut amikses (kuten yleensä pitääki), kattoo jos täs toisen viikon jossain vaihees alotettas koulunkäyntikin :D päästää etuajas ja homma on rentoo, kattoo vaihtuuko miten paljon ajan kans mut eiköhä tästä hengis selvitä, mitä ny aamuherätykset :p
     
  13. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lukiossa olin 2 vuotta,ja tylsistyin kuoliaaksi. En myöskään oppinut siellä järin paljoa. Nyt syksyllä alkoi ammattikoulussa datanomin opinnot. Tääläkään en ole oppinut mitään: Opettaja otti tunnilla kiintolevyn käteensä,ja kysyi,tietääkö kukaan,mikä tämä on? Joo,eiköhän se tiedetä. Odotan,milloin alamme varsinaisesti opiskella jotain minulle uutta asiaa,vai olenkohan itseoppinut kaiken,ja tämän kautta päsen virallisesti datanomiksi...saas nähdä. (kirjoitettu luokassa 600 MhZ pIII koneella luokan lämpötilan ollessa n 30 astetta)
     
  14. kuassa

    kuassa Guest

    Näin vanhemapana ihmisenä(yli 30 v) mielipiteeni on tämä:

    Koulu on todistusta varten jotta pääsee töihin.
    Jos ei ole koulutusta eikä työkokemusta, hankala on palkata ketään kun ei ole näyttöjä. On myös ihan kiva jos asioita voi opetella koulusssa, eikä töissä.

    Mutta työelämä on se missä ammattitaito syntyy. Harvassa koulussa tulee valmiita osaajia.

    Kouluissa, myös korkeakouluissa, voi olla uskomattoman huonoja opettajia ja opetusta joka on väärää tai pahasti ajasta jäljessä.
    Kannattaa minusta antaa siitä palautetta eikä laittaa vahinko kiertämään seuraaville.

    Oli miten oli, kannattaa minusta ottaa koulusta kaikki irti ja olla vähän omatoiminenkin eikä jäädä pelkän annetun opetuksen varaan: kaikkea tarvittavaa kun ei koulusta aina opi.
     
  15. sl88

    sl88 Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Joo nyt menee paremmin kun on on työharjoittelua.. ei tarvii olla koulussa..
     
  16. mkmikko

    mkmikko Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    335
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä en jaksa mennä mihinkään työharjotteluun ku on sen verran syrjäkylä tää paikka ettei oo ku teollisuutta. Täytyy kai sit kouluun vaan mennä ellei muuta keksi
     
  17. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    työharjottelua 2kk, vaikka olin samoissa (samassa firmassa) hommissa jo koko kesän töissä, niin en saa palkkaa. tekee mieli tunkea kuutoslankku pomon perseeseen..
     
    Viimeksi muokattu: 27.08.2006
  18. Ylke

    Ylke Regular member

    Liittynyt:
    28.08.2004
    Viestejä:
    3,280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No kyllähän kesätöistä pitäisi palkkaa saada, koulun työharjottelut on sitten erikseen.
     
  19. TeleHell

    TeleHell Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2005
    Viestejä:
    827
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis kyllä sain kesätöistä palkant tottakai, mutta olen nyt samassa firmassa työharjottelussa tekemässä samoja hommia, ilmaiseen tietty. laittaa kyrsii
     
  20. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse päätin, etten mene harjoitteluun (täällä keravalla on tasan yksi atk-liike ja sinne tähtään), jos en saa mitään korvausta. Itsellä kun löytyy ammattitaitoa enemmän, kuin monella myyjällä. Minimi palkkakin passaa, kunhan on jotain mikä motivoi.

    CodecDude; Kelpaako päättötyönä "über pc"? Mietin jos rakentaisi oikein kunnon raudan vesijäähyineen päivineen. Kotelon tekisin ehkä itse kirkkaasta pleksistä.
     
  21. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [bold]Kaakatus[/bold]: En kyllä itseasiassa vielä tiedä tarkalleen millainen päättötyön tulee olla, mutta tuo koneen kasaaminen voisi onnistua, jokin elektroniikka härveli sen joka tapauksessa pitää olla, näin itse ainakin olen ymmärtänyt.

    Näin tuossa jonkin aikaa sitten netissä kuvia kun joku oli tehnyt päättötyönä juomatölkin jäähdyttäjän. Tökkiä jäähdytettiin petier elementillä. Ajattelin jos itse olisin kyhännyt jotain vastaavaa.

    Tuossa vielä linkkiä tuohon tölkki jäähyyn >> http://www.metku.net/modgallery/detail.php?id=4383

    Ps: Kannattanee kysäistä tuosta päättötyöstä joltain opettajalta niin saat tarkempaa infoa. :)
     

Jaa tämä sivu