1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Koulu jurppii!!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi sl88 08.08.2006.

  1. Akti

    Akti Regular member

    Liittynyt:
    27.01.2006
    Viestejä:
    432
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [bold]Allekirjoita adressi opintorahan korotuksen puolesta![/bold]

    Opintorahaa ei ole korotettu 90-luvun alun jälkeen, päinvastoin, vuonna 1995 sitä leikattiin. Opintorahan ostovoima on laskenut viidenneksen, eikä opintoraha enää aikoihin ole riittänyt kattamaan elämisen kustannuksia.

    http://www.opintoraha.fi/
     
  2.  
  3. mettala

    mettala Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    abivuos starttaa tiistaina ja vähän sekavin fiiliksin odottelen. tavallaan nyppii ku työntäyteinen "loma" loppuu, mutta toisaalta tarkemmin ajatellen ei se niin paha paikka ole ja frendit on lukion vikaa hehkuttanut joten kai sinne on ihan kiva mennä. ja tuleva vuosihan on vaan semmonen 3:n jakson tynkä ;)
     
  4. piiska

    piiska Active member

    Liittynyt:
    12.10.2003
    Viestejä:
    1,221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    + kirjotukset :S
     
  5. leksi

    leksi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    281
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jurppii ku ei päässy amikseen nii joutuu menemään 10 ku ei siellä amiksessakana ollu ku yks linja mikä kiinnosti
     
  6. dovien

    dovien Regular member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    114
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Abi vuoden jälkeinen rutistus tulossa, siis yritän korotella vielä syksyllä kevään yo-arvosanoja. Reilu kuukausi pitäisi koulua jaksaa käydä, mutta alkaa tuntua aika turhalta, sillä kaikki tarvittavat arvosanat on jo kerätty. Maanantaina alkaisi lukio taas, mutta "harmikseni" en pääse ekana päivänä, kun pitää käydä vahvistamassa rokotuksia :)
     
  7. sl88

    sl88 Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    joo kyllähän se meilläkin se eka vuos oli ihan OK, oli ihan mukava ope mut tokavuodeks se sitte vaihtu kunnon k......hän. myös ne nakerti opiskeluhalua kun me saadaan ajaa koulussa ajokortti mut kun noi meidän opet ei ajattanu, mullaki oli inssi viimesenä koulupäivänä kun opet oli vaan laiskotellu eikä kehanneet ajattaa meitä vaik oli monta viikkoo aikaa ajattaa ni ei.. ja se inssi meni ihan v.....een kun oli paineita saada kortti ettei tarttis mennä autokouluun ja maksaa ittensä siitä kipeeks kun sen kerran voi koulussakin ajaa.. no mä sain kortin vielä viime keväänä kun porukat soitti sinne kun ei ne opet meitsiä kuunnellu, mut monella muulla meidän luokalla jotka täytti mua ennen ei oo vieläkään korttia.. hyvä jos ens jouluun mennessä..
     
  8. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Jes. Nyt alkoi ensimmäisen kerran koulut ja minun ei tarvinnut herätä enään. (siis jos inttiä ei lasketa tähän).

    Takana 15 vuotta koulunpenkkiä joten eiköhän se riitä vähäksi aikaa...
     
  9. estetty

    estetty Regular member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    105
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lukioon menossa 15. päivä. Aiemmin tarkotus oli media-assariksi mut kun sinne menee nii moni ettei työpaikkakaa oo sit nii varma
     
  10. mkmikko

    mkmikko Regular member

    Liittynyt:
    11.08.2005
    Viestejä:
    335
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo kyl Amis rulettaa. Se on asenteesta kiinni minne menee opiskelemaan
     
  11. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    12 vuotta koulua takana, monta vielä edessä. Onneksi ei tarvitse tänä eikä vielä ensikään vuonna noista stressata. Pari "välivuotta" töiden ja SA Int merkeissä tulee ihan sopivaan rakoon.
     
  12. Afroninja

    Afroninja Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2005
    Viestejä:
    266
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lukioon menossa, maanantaina. Mielenkiinnolla kyllä odotan mitä tämä Nokian lukio tarjoaa :)
     
  13. Wezda

    Wezda Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    - ala-aste ok
    - yläaste jurppii
    - lukio ok/jurppii
    - teku ok

    Nyt työelämässä 7 vuotta.
    Onneksi tuli käytyä koulut ajallaan, koska nyt ei enää tulisi opiskelusta mitään.
     
  14. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Maanantaina menossa Keravan amikseen elektroniikka asentajaksi valmistumaan. Saas nähä miten sujuu. Oma maine on näiden vanhempien sällien kohalla vähän heikko, että voi tulla päähänpotkimista, mutta kyllä siellä hengissä selvitään. :D
     
  15. mettala

    mettala Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mielenkiintinen tuo Wezdan lista, sillä omasta mielestäni kouluvuodet on vaan parantunut mitä lähemmäks nykyhetkeä tullaan
     
  16. afokafko

    afokafko Regular member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla taas alkaa koulu tiistaina.. tarkoitus olisi tietoliikenne-asentajaksi valmistua :) saa nähdä tulenko ehjänä kotiin ekan päivän jälkeen :)

    Mua ei ole koulussa vituttanut ylä-asteen ekat vuodet..
    Ysillä alkoi jo olla mukavaa :)
     
  17. weivi

    weivi Member

    Liittynyt:
    09.05.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kaikki minua vanhempia :O Itse vasta menossa peruskoulun seitsämänelle luokalle. Suorastaan jännittävää aloittaa uudet aineet ja tavata uusia ihmisiä (jos niitä nyt tulee paljoa tavattua kun ujo luonteeltani olen :S). Toivotaan että ylästeellakin sujuu yhtä hyvin kuin ala-asteellakin :).
     
  18. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ylä-aste oli ainakin itselleni _huomattavasti_ rennompi kuin ala-aste. Voi sitä vapautta, kun joka ainetta ei opettanutkaan sama opettaja ja muutaman tunnin viikossa pystyi helposti ilman seurauksia jättämään välistä. Läksyjäkään ei tarkistetty kuin muutamassa aineessa. ;D
     
  19. jmpk

    jmpk Guest

    Itse menossa elektroniikka ja tietoliikennetekniikka-alan koulutusohjelmaan tms. ja kaksoistutkinto. alkaa maanantaina. Mutta siinä sivussa on vielä joku viikko A1-korttia varten autokoulua. Kiirettä pitää.

    ysin 2 viimestä viikkoa voisi elää vaikka uudestaan, kun alkoi pikkuhiljaa viihtymään.... (EN tarkoita että nämä viikot heitin lonkkaa, vaan tein parhaimmillaan 3 kertasta päivää muihin verrattuna... oli vähän muuta hommaa, mutta ei siitä enempää)
     
  20. Kalzu90

    Kalzu90 Guest

    Mahtaakohan täällä olla Ravintolakokin "tutkinnon" suorittaneita?
    millastakohan mahtaa olla ensimmäiset viikot, olis kiva tietää.
    oon muuten helvetin komee kokin asussa :p
     
  21. onsekumma

    onsekumma Regular member

    Liittynyt:
    30.08.2005
    Viestejä:
    405
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onneks ei tarvii koulunpenkkiä vähään aikaan enää kuluttaa. Inssiksi valmistuin tämän vuoden maaliskuussa. Nyt on menossa "ihka oikean" työpaikan ensimmäinen kesäloma ja vielä olis kaks viikkoa lomaa jäljellä. Kyllä kelpaa olla:)... Tervemenoa vaan kouluun!
     

Jaa tämä sivu