1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatterissa virta, mutta ei käynnisty..

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi kuminuija 15.03.2013.

  1. kuminuija

    kuminuija Member

    Liittynyt:
    15.03.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, eli ongelma on seuraava: kotiteatteri (jvc) saa kyllä virtaa (standby-valo palaa), mutta kun laitetta yrittää käynnistää, naksahtaa rele kotiteatterin sisällä, sytyttäen sinisen merkkivalon (kuten normaalistikin käynnistyessä), mutta n. 3 sekunnin päästä sama rele naksahtaa uudelleen, sulkien laitteen takaisin stand-by tilaan.. Kotiteatterin näyttöön ei syty valoja eikä siinä lue mitään.

    Moinen käytös on seurausta musiikin 'nupit kaakossa'-huudattamisesta, jota veljeni ystävineen eräs ilta harrastivat, ilmeisesti pitkäänkin.

    Voisiko vika olla vahvistimessa?

    Olen avannut laitteen, vaihtanut kaikki sulakkeet, sekä käynnistyksessä naksuvan releen, mutta ei auttanut. Olen myös ottanut kaikki muut piuhat irti laitteen takaa, virtajohtoa lukuunottamatta, jos häiriö olisikin ollut vaikka kaiuttimissa..

    Voisiko vikaa saada selville esim. mittaamalla yleismittarilla?
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Tyypillinen nykylaitteita vaivaava vika:
    Virtalähteen elektrolyyttikondensaattorit "väsyneet"...

    T: Vesku
     
  4. kuminuija

    kuminuija Member

    Liittynyt:
    15.03.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pystyykö ko. kondensaattorit vaihtamaan, vai sijaitsevatko liian vaikeissa paikoissa?
    Mistä ne tunnistaa?

    -Kiitos ja pahoittelut jos kyselen tyhmiä :D
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Korjataan nimenomaan vaitamalla...
    Jos et omaa minkään sortin kokemusta, en suosittele itse tehtäväksi, vaan vie paikkakunnallasi toimivaan RTV-korjaamoon tai toimita em. merkin huoltoon vikaselosteen kera, takuu ei liene enää voimassa....

    T: Vesku
     
  6. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Itse suosittelisin ostamaan ihan uuden vahvistimen sen vanhan tilalle. Katsot vaan, että on teholtaan vastaava vahvistin, niin ei tule ongelmaa. Suosittelen Onkyon vahvaria, koska halpa ja voit rajata enimmäistehon ettei hajoa mikään tai naapurit hermostu. Lisäksi verkkohallinta on todella hieno ominaisuus tuossa, eli voit miltä tahansa tietokoneelta, Windows-puhelimelta tai Android-puhelimelta ohjata vahvistinta.

    Onkyo TX-NR414 Saksasta:
    http://www.amazon.de/dp/B00790L5W6/
    Hinta kotiovelle kannettuna: 270,58e

    Suomesta sama:
    http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/810603
    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/4009/
     

Jaa tämä sivu