1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatterisarja PHILIPS LX3900SA

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi vaattre1 25.08.2004.

  1. vaattre1

    vaattre1 Member

    Liittynyt:
    04.11.2002
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietääkö kukaan, mikä soitin tossa paketissa on ja vielä onko se käyttökelpoinen divx käytössä? Toimiiko tekstitykset srt/sub? Onko firmware päivitys mahdollisuus?
     
  2.  
  3. Aotes

    Aotes Guest

    Soitin on yksinkertasesti siis mallia lx3900sa. Hyvin on toiminu, kaikki mahdolliset soittanu mitä oon kokeillu! Hyvät äänet ja kaukosäädin. Kauttimet elokuvien katselussa loistavat, musiikin kuuntelussa keskinkertaset.
    Firmwaree en oo löytäny. Tekstien fontti on aika pieni eikä siinä oo varjoja, sekä ekan rivin eka kirjain on mulla ainakin d. Myös kirjaimia puuttuu joskus alarivin lopusta/alusta.(tekstit kahdella rivillä). DivX:ssä tekstit tulee ajallaan, mutta Xvideissä tekstien pitää olla pari astetta nopeenpia ku leffa muuten ne tulee liian aikasin. Esim. jos leffa 23.9fps, tekstien pitää olla 25fps. Muuttuminen käy esim.Time adjusterilla helposti.
    Mutta hintaansa nähden kelpo paketti! :)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.01.2005
  4. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Siis toimiikos tossa kotiteatterissa divxät joissa on subit??? siis .sub tai .srt??
     
  5. Aotes

    Aotes Guest

    Toimii! Divx:ssä toimii kaikki moitteetta, sekä .sub, että .srt formaatit. Xvideissä tekstit tulee liian aikaisin, ainakin 23.97 fbs leffoissa. Mutta tekstit pitää tietokoneella muuttaa 25.00fbs, joilloin ne tulee ajallaan. Eli Xvideissä pientä säätöä. Päivityksiä philipsin mukaan ollaan tekemässä ja niiden pitäisi kohta olla valmiit.
     
  6. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    No hyvä.. Nii mites ne päivitykset ku mul on se kotiteatteri sarja... nii mite ne sit saa siihe?? eihää siin oo mitää porttii ees mihi lykätä rj45:sta???
     
  7. Aotes

    Aotes Guest

    CD-r tai ehkä mielummin CD-rw samapa tuo, mut kuitenkin CD:lle poltetaan lyödään koneeseen.
     
  8. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Kiitos. :) Miltäs sivulta näitä päivityksiä vois mahollisesti kattella?
     
  9. Aotes

    Aotes Guest

  10. Pallomasi

    Pallomasi Member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Päivitykset kuulemma pitäis tulla tämän vuoden puolella. korjauksia tehdään tekstityksiin ja jotain muutakin, että vempele toimii tulevaisuutta ajatellen...
    että maltilla vain odottelemaan...
     
    Viimeksi muokattu: 25.10.2004
  11. Stellu

    Stellu Member

    Liittynyt:
    13.08.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tulisi vain mahdollisimman nopeasti. Kohtahan se vuosikin loppuilee.
     
  12. Aotes

    Aotes Guest

    No niin nyt se eka päivitys ilmestyi! Ja se sivuhan oli http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpproduct_selector.pl Sieltä lataa päivityksen, (alle 2 megaa) polttaa sen cd:lle ja työntää koneeseen. Kone lukee sitä vähän aikaa ja sit työntää cd:n pihalle. Ottaa sen cd:en pois ja oottelee et kone hoitaa hommansa loppuun.

    Teksitykset tulee nyt ajallaan. (paitsi niissä mun 60ssä cd:lle poltetussa leffassa, jotka ajastin aikasemmin kohilleen!!!) :). Tekstin fonttia on suurennettu sopivasti, fontti on ihan OK, mut sen takana on "palkkivarjostus", josta ei ainakaan mun silmä tykkää... Mut huomattava parannus silti. Niin eikä kirjaimia enää puutu! :) Niin ja menu muuttuu vähäsen...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 04.11.2004
  13. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Nonni... Mite jos polttaa divx leffoi nii voiks ne polttaa eri kansioihi vai pitääks kaikkien olla vaa siin dvd:n päätiedostos? x)
     
  14. DuCe

    DuCe Member

    Liittynyt:
    16.07.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko DivX:ssä ääkköset myös? Entä haviääkö tekstit jos esim. kelaa nopealla kuvakelauksella elokuvaa eteenpäin?

     
  15. einob

    einob Member

    Liittynyt:
    11.11.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko tietoa toimiiko tekstit kolmella rivillä ja onko merkki määrä rajoitteita?
     
  16. einob

    einob Member

    Liittynyt:
    11.11.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hommasin kyseisen laitteen asensin uuden firmiksen tekstit toimii OK,mutta muutama leffa on sellainen että ei näy itse leffa mutta tekstit ja ääni kuuluu??Näkyy ääkköset ja ei pudota tekstejä vaikka kelaa kuvalla.
     
  17. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Minulla pätkii muutama leffa. Onkohan mahdollisesti tulossa semmosta päivitystä joka korjaa sen vian? Pystyykö sitä jotenkin itse korjaamaan. Leffa toimi tietokoneella moitteetta...
     
  18. espii

    espii Member

    Liittynyt:
    13.04.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  19. DuCe

    DuCe Member

    Liittynyt:
    16.07.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, tai syy voi myöskin olla polttamisessa käytetty surkean laatuinen levy. Itse tilasin DVDMEDIA.EE:stä niitä kaikista edullisimpia CD-R levyjä ja huomasin että varsinkin leffojen alussa ilmenee jonkinasteista nykimistä.

    Laadukkaammalle levylle poltettaessa pätkimistä ei esiinny.

    Mutta toki sellainen pahemmanlaatuinen pätkiminen johtuu mitä todennäköisemmin Packed Bitstreamista, kuten "espii" tuossa ylempänä mainitsi.

    Yksi ongelma koneessa kyllä on: Joissakin (harvoissa) poltetuissa elokuvissa irtotekstit katoavat, kun elokuvaa kelaa eteenpäin. Tekstit saa kyllä kätevästi takaisin painamalla pausea pari kertaa ja sitten jatkamalla PLAY-nappulalla.

    Tämä ongelma siis ilmenee päivityksen jälkeen. Ennen päivitystä tekstit katoavat jatkuvasti itsekseen miten sattuu, joten päivitys kannattaa tehdä heti kun laitteen hankkii: http://www.consumer.philips.com/con..._FI_CONSUMER&catalogType=CONSUMER&language=fi


    Muuten suosittelen lämpimästi laitteen hankkimista kaikille jotka haluavat kotiteatteripaketin, joka toistaa myös itsepoltetut DivX-leffat tekstityksineen ilman suurempia ongelmia. Aikaisemmin omistin
    UNITED DVX4067K -soittimen, joka osoittautui täydeksi sudeksi kaikinpuolin.

    Siinä oli todella huono kuvanlaatu DivX-leffoissa (mosaiikkikuvioita, eli laatikkomaista kuvaa tasavärisellä taustalla, esim. avaruuselokuvissa musta.) United alkoi myös päivityksen jälkeen pitää epämääräisiä ääniä sisältään ja leffat alkoivat jumittelemaan. Kun tekstityksetkin toimivat miten sattui - vaihtoon meni se lelu.

    PHILIPS LX3900SA - SUOSITTELEN!
     
  20. SpongeBop

    SpongeBop Guest

    Joo hyvä laitehan se on että kannattaa hankkia.. Mutta mun mielest TDK:n DVD+r on kuitenki aika laadukas et se puoleen ei pitäs haittaa..
     
  21. einob

    einob Member

    Liittynyt:
    11.11.2004
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tästä osoitteesta löytyy firmware http://www.div.xro.us/ valitsee vain pienemmän fontin niin rupee olee tekstit aika OK
     

Jaa tämä sivu