1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatteri

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Echo 01.01.2002.

  1. Echo

    Echo Guest

    Olen suunnittelemassa omaa kotiteatteri järjestelmää ja tottakai siihen kuuluu DVD-soitin mutta minulla on sellainen jo tietokoneessa joten ajattelin että jos ostaisin uuden näytönohjaimen missä olisi TV-out ja liittäisin sen televisioon, mutta sitten iski mieleeni että heikkeneeköhän kuvalaatu?
     
  2.  
  3. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ei välttämättä kuvanlaatu kärsi, mutta äänenlaatu kärsii väistämättä -- äärimmäisen harvat äänikortit pystyvät samaan digitaalisen ulostulon laatuun kuin stand-alone DVD-soittimet. Ja loppujen lopuksi olet suht sidottu tietokoneeseesi, jos jätät erillisen DVD-soittimen ostamatta. Ja kotiteatterihan on projekti johon rahaa menee muutamista tonneista (markoista :) sinne omakotitalon hinnan kieppeille :)
     
  4. Echo

    Echo Guest

    Niin....ei se 1500 nyt paljon tunnu. :) No on se äänikin tärkeä. taidampa vaan ostaa kunnon laitteen. Thanks!
     
  5. multi

    multi Member

    Liittynyt:
    13.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun valitset DVD-soittimesi, niin tsekkaa yös, että se osaa toistaa myös VCD- ja ennenkaikkea SVCD-levyt, pyydä vaikka kaverilta koelevy lainaan, jos et satu itse SVCD-videoleyä omistamaan. Tuosta ominaisuudesta saattaa myöhemmin olla arvaamattoman paljon iloa. Ettei kävisi kuin tutulla miehellä, joka pani 6kk vanhan myllynsä vaihtoon.....
     
  6. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
  7. Echo

    Echo Guest

    Juu...tottakai sen pitäisi toistaa VCD ja SVCD:et. Sen takia itse asiassa ostankin DVD soittimen siihen kotiteatteriin, koska olen kyllästynyt katselemaan leffoja 17 tuumaiselta näytöltä. Ja on minulla itselläni VCD:eitä. Kuvittelin itse että kaikki DVD-soittimet pystyvät toistamaan Video CD:eitä. No, luulo ei ole tiedon väärti. Kiitos muistutuksesta!
     

Jaa tämä sivu