1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatteri mielipiteitä

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi temu223 24.09.2012.

  1. temu223

    temu223 Member

    Liittynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei oikeastaan ole minkäänlaista kokemusta kotiteattereista joten tarvitsisin teidän apuanne, Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt noi gigantin setit ym.. ei ole niitä parhaita.
    Löysin netistä valmiin setin http://www.valkokangas.net/tuote/1063/aanipaketti-51-onkyowharfedale Onko mistään kotoisin? Jotain 800 euron hintaluokkaan tulisi setin tulla. Lähinnä leffojen katseluun ja musiikin kuunteluun tulisi.
     
  2.  
  3. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuossa ei mielestäni hintaan nähden mitään vikaa ole. Huomattavasti parempi tuo on kuin valmis setti minkä laajentaminen on huomattavasti hankalampaa kuin tuon. Musiikin kuunteluun tuo ei välttämättä ole ehkä paras, mutta leffoissa tuo palvelee vallan mainiosti mikäli tila ei ole mikään iso.
     
  4. buusaman

    buusaman Regular member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    170
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26


    Tää mun mielestä ihan tollai perussetti suht halvalla joka on laajennettavissa ainakin mun mielestä. Nyt tarjouksessa 299e siis sisältää vahvistimen ja 5.0 kautinsetin, Huom kauittimet ei mitkään kauheen hyvät mut paremmat kuin perus dvd 5.1 kotiteatterisetin pahviset.



    Anteeksi ois pitäny lukea viesti PAAAAALJON paremmin ennen linkin postaamista = )

    Voit halutessasi lisätä näihin aktiivisubbarin myöhemmin jos tarvetta ja päivittää kauittimet esim jamo 5.1 settiin yms.

    Ei kannata merkin takia maksaa ylihintaa esim harmankardon, Jos oikeesti haluat hyvää niin tohon hintan et vielö saa kunnon hifiä. Mut entäs bose 2.1 vaihtoehto, tosi hyvää ääntä kuullu niistä.

    Mut itse hommasin pioneer vsx-322 vahvistimeksi (uusi 159e gigantin tarjous oli) ja sonyn 5.0 kauittimet jotkut 6-10 vuotta vanhat varmaankin ja mukana tuli audio pro 2 suuntaan ampuva sub (malli? Maksanut uutena 400e). Koko setti 240e ja mielestäni soi tosi hyvin tähän hintaan. Tosin mulla on viel joku audio pro 10" sub jonka ostin vähän ennen näitä ja se on leffoille tosi hyvä, Hinta 299e.

    Älä vaan mee ostaa mitään dvdsoitin/vahvistin viritelmiä jossa on olevinaan hyvät kauttimet ja tehot.

    Ja miksei gigantista voi saada jotain hyvääkin, hinta sitä ei kerro. Isolla ketjulla isommat tilaukset ja halvemmat hinnat siksi yleensä.

    Käy jossain kunnon hifiliikkeessä koekuuntelemassa ja kerrot et on n.800e laittaa niihin ja kato mitä ne laittaa sut koekuuntelemaan. Jos on hyvä sun mielestä niin voila. Suosittelen kyllä ihan Kunnon puukoteloisia kajareita, itse tykkään että antaa syvemmän äänen.

    Mutta en oo hifisti niin älä usko mua = )
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2012
  5. jjabi

    jjabi Regular member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    694
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse valitsin käytetyn Denon AVR-1911 250e hintaan, ja parin Dali Zensor 1 kaiuttimia, hinnaksi tuli about 550e, jää rahaa vaikka subiin kun vähän säästät? Kyllä on muuten hyvät kaiuttimet ! :)

    Vahvistin voi olla oikeastaan mikä vaan missä vain tarvittavat ominaisuudet käyttöösi.
     
  6. temu223

    temu223 Member

    Liittynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysyin vielä onko surkea ostos? Kävin expertin messuilla josta löysin http://www.jimms.fi/tuote/TX-NR414B hintaan 349e ja https://www.expert.fi/Tuotteet/Viihde-elektroniikka/Audio/Kaiuttimet/Jamo---S426HCS3-Valkoinen hintaan 199e. Messut on vielä huomenna joten toivoisin pikaista vastausta!
     
  7. Pihlis12

    Pihlis12 Active member

    Liittynyt:
    04.04.2006
    Viestejä:
    1,312
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuohon hintaan ei ole yhtään huono hankinta, subbarin kyllä varmaan vielä tarvitset.
     
  8. buusaman

    buusaman Regular member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    170
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sulle jäi vielä kivasti rahaa hyvän käytetyn subin hankintaan tai sitten uuden mutta välttävän subin hankintaan.

    Jos musiikkiin niin varmaankin jokin 10" maksimi pitkäiskuinen, paksukoteloinen.

    Enää ei kannata säästää ja ostaa jotain rimpulaa, vaan se että se on napakankuuloinen ja laadukas mieluummin kuin tehokas.

    Audio pro wigo 10" on sitten leffakäyttöön ok mutta ei musiikkiin, se pyörii tossa hintaluokassa.

    Suosittelen jotain mikä menee 30 hz tai alle niin saat ne matalimmatkin äänet ulos sieltä ja jos on ohutkuorinen subi niin resonoi kotelo varmaan noilla tajuuksiilla liikaa.

    Itsellä on tuo wigo leffoja varten ja sit audio pro b2.27 2 elementtinen 6,5" elementeillä ja se toimii mun mielestä tosi hyvin musiikille mutta sais olla viel napakampi ääni ehkä. Iso miinus ettei ole kuin on/off kytkin tossa joten ei sammu itsekseen.

    Watit ei meinaa kaikkea sitten subeissa. Noista torneista kuuluu varmasti kiva basso ja voithan ottaa jonkun leffakäyttöön olevan subin tueksi niin toimii ihan ok. mutta jos rupeat subia huudattamaan niin se kumahtelee sillee oudosti ja värisee tosi paljon jos isolla elementillä ja leffakäyttöön suunnattu.

    Elementin koko ei nykyään enää ratkaise sitä kuinka alhaalta se soittaa vaan kotelon rakennekkin vaikuttaa paljon.
     

Jaa tämä sivu