Kekisboy kuule, älä nyt hikeenny täällä. puhutaas rauhallisesti^^ ensinnäkin, ei se meinaa että jos tuulettimessa on ledit että se on äänekäs, MUTTA kotelotuulettimissa tuo monesti meinaa, en oo nähnyt juurikaan yhtään kotelotuulettimia joissa on ledit mutta jotka olis hiljaisia. aina jos on joku ledi kotelotuuletin niin saa laskea pyörimisnopeudet heti alas että on parempi =D ja tuohon sun edittiis, MINÄ AINAKIN VÄITÄN, koska mulla on HD 4870:ssä Accelero Twin Turbo mitä teme2 ehdotti, kyllähän tuon äänen kuulee jos pyörii täysillä mutta kun sitä pyörimis nopeutta pystyy itse säätään, itselläni pyörii jotain noin 25-30% yleensäkin ja sanon että ei se kyllä paljoa puhise ja näyttis on viileä. ja niin, P182 on kehuttu kotelo, ja syystäkin. itsekin omistan kyseisen kotelon ja en voi kuin kehua, eihän se tietenkään meinaa että jos tämä on hiljainen niin mikään muu kotelo ei olisi hiljainen, ei, ei se meinaa sitä. mutta teme2 puhuikin sulle siitä että tämä on hintaluokassaan mainio ja hiljainen kotelo joka kannattaa ostaa jos on hankkimassa hiljaista koteloa, tässä hintaluokassa tietenkin löytyy Antec 900 ja tuossa sun budjetissas olis varaa vielä Antec 1200:selle, niissä on sun ledit, ikkuna, ja ne on tyylikkäitä, mutta saakin sanoa hiljaisuudelle hyvästit kun monta antecin ropellia pyörii menemään siellä niin varmana pitää ääntä. ainahan voit ne antecin ropellit vaihtaa mutta mistä saat yhtä hiljaisia ledituulettimia? tekemällä itse kyllä saa, otat hiljaisen nexuksen ropellin ja virität 4 lediä sarjaan kiinni ja sitten säädät vastuksen ja molex liittimeen sitten kiinni jne^^ itselleni yksikin antecin ropelli on liian äänekäs hiljaisimmillaankin =) ja muistetaan sitten että hiljaisuus on suhteellinen käsite, tai subjektiivinen miten vain... mutta jokainen ihminen voi olla kuitenkin vähän eri mieltä eri äänenvoimakkuuksista, joten nuo antecin ropellit voi olla okei sulle. ajattelin vaan vähän tulla tänne kertoon juttuja ku huomasin tän keskustelun =D en tullut sotimaan^^ =D
Taidan sitten ostaa niitä noctuan kotelo tuuletimia ja ihan perus ledillä pistää koreeksi. Onko tuo Thermaltake Kandalf LCS kotelo hyvä? Kun siinä tuo vesijäähy on.
Eiköhän se kandalfikin ihan hyvä ole, hintavia toki nuo mutta jos rahaa haluat satsaa niin mikäs siinä. armor on myös yksi hyvä vaihtoehto että valitse kumman nyt haluat, painavia taitavat olla nuo kotelot mitä muistan kuulleeni. muuten kerronpa sulle miten saat koneestas tyylikkään. http://oma.afterdawn.com/jarska92/show_image.cfm/19163/kotelon_takaa tuossa yks kuva mun koneesta takaapäin... niin tuota, hommaat jonku kotelon, jos siinä on pakko olla ikkuna niin osta ikkunallinen, kuten joku thermaltake vaikka ja sitten ostat mieluisas värisen kylmäkatodin, se on tavallaan sellanen neoni, loisteputki, miksikä tykkää sanoakaan... niin sillä saa valoa koteloon aika pirusti, kuten tää mun revoltec sininen ultra bright kylmäkatodi niin jos kotelo on auki niin koko huone valaistuu siniseks ku valot pois muuten =) ja sitten jos haluat tyyli tuulettimia niin nää noiceblockerit mitä esim mulla on 2 on ihan hienoja, tai ku näissä on läpinäkyvät violetin-siniset lavat, niin se + joku kylmäkatodi kotelossa niin saa ihan okei efektin, vaikkei nyt mikään ledituuletin ole tai samanlainenkaan mut kyllä se jotenkin näkyy... profiilin etusivulta näkyy paremmin minkä mallisia nää mun noiceblockerit oli. ainut vaan että nää on liukulaakeroituja ja kestää lyhyempään mitä noctuat jne. voithan myös ostaa mustavalkosia nexuksia, nekin on ihan hyviä, ku ajattelin vaan että noctuan väriteema ei miellytä aina kaikkia ;D^^ no tee miten teet, kysy lisää jos on jotain, mutta älä noiden ledien perään niin himona ole, kylmäkatodi kotelossa + jotain hyviä tuulettimia niin kyllä siitä silti hieno tulee^^
onhan tuo kandalfi hyvä kotelo, ainakin PELIT-lehti käytti sitä 6000€ pelikoneessa 2006 jouluna... Mutta ainoa huono puoli tossa kotelossa on itse se thermaltaken vesijäähdytys D
Kai yleensä koteloiden mukana tulevat ovat huonompia kuin erilliset vesijäähyt. Jos meinaat veteen siirtyä niin kannattanee tehdä se kunnolla, esim IFX-14 ilmajäähy peittoaa helposti kehnot vesijäähyt.