Koskahan FX-57 tulee akibaan/suomeen?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pahviaivo 09.07.2005.

1. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Tää menee kyl aika paljon offtopiciks mut kysyisin vaan (En mitenkään lesomalla.)että voinko pelata kaikkia nykyajan pelejä grafiikat täysillä?
    Siis kaikki grafiikat täysillä paitsi resoluutio olis 1280x1024?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.07.2005
  2.  
  3. zapetu

zapetu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mitäs luulet... ;)

Kokoonpanosi on muutenkin hirveän epätasaisesti rakennettu. Et panosta pelikokemukseen esim. hankkimalla isoa näyttöä ja hyviä kaiuttimia. Vaan ostat kaksi uusinta uutta näytönohjainta, joista et saa mitään tehoetua noin matalalla resolla (eli hukkaan menevät nekin rahat). Mutta eipä ole minun koneeni.

4. jersi

jersi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no riippuu nykyisestä kokoonpanosta (ymmärsin että se tuleva kone on vielä kaupassa?)itellä on kohtuullisen kova paketti ja pystyn pelaan esim.bf2 medium asetuksilla.

5. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

No tässä on mun tuleva kokoonpano.(1-3 viikon päästä.)Valittakaa jos on aihetta ja kertokaa,mitä mun kannattaisi muuttaa.(Olen jo ostanut kyllä puolet osista mutta kertokaa vaan että mitä olisi kannattanut ottaa.

cd-asema:benq 48x.
    dvd/rw-asema:16xsuper multi dvd/cd rewritter.
    kotelo:cooler master cm stacker blue.
    virtalähde:enermax noisetaker 600w.
    äänikortti:creative audigy 2 zs.
    kaiuttimet:creative inspire t7900.
    näppäimistö:logitech dinovo media desktop 2.0 (bluetooth.)
    prosessori:amd athlon 64 fx-57 boxed.
    näytönohjaimet:xfx geforce 7800 gtx.
    prosessorijäähdytys:Aerocool GT-1000 (Heatpipe prosessorijäähy.)
    kiintolevy:Seagate Barracuda 7200.8 (400 Gt, sarja-ata) ST3400832AS.
    tuulettimet:-----
    Näyttö:viewsonic vx924 (19".)
    käyttöjärjestelmä:windows xp professional x64bit,suomenkielinen.
    Kuulokkeet:sony mdr cd-780.
    Ratti ja polkimet:joku logitech setti.....
    muisti:2gt 400mhz ddr.

Ostan myöhemmin jotain lisä sälää mut laittakaa mielipiteitänne mun kokoopanosta.Jos ette halua niin älkää vastatko ja ennenkaikkea:Älkää alkako valittaa ettei tämä taas mene riitelyksi.Okei?

6. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Laitetuulettimet edessä 1 x 80mm, takana 1 x 120mm.

Sun komponentit kehittää aika paljon lämpöö..ton kotelon olisin vaihtanut toiseen, jossa enemmän paikkoja tuulettimille. Entä vesijäähy?

Ja prossuun kans parempi tuuletin kuin vakiotuuletin.

edit: typo

Viimeksi muokattu: 09.07.2005
  7. anis82

anis82 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On tuossa kyllä potkua... =)

Jos et tykkää niin voi ottaa noi sitte sulta = )

8. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Tota...vesijäähyä en osta.Ainakaan vielä.Kotelossa on valmiina kylläkin 3 tuuletinta.Myöhemmin lisää.<onko järkeä?
    prosessorijäähdytin unohtu tosta listasta.Lisään sen kohta.Se on tää:Aerocool GT-1000 (Heatpipe prosessorijäähy.)
    Mitä mieltä oot?
    Onko hyvä?
    Hiljainen?
    Muuten...tässä tuli vain mieleen että miten noita mun näyttiksiä kellotetaan?
    Eiks se ollu sillei et piti ladata joku Coolbits rekisteri juttu?
    Sit sinne näyttiksien ominaisuuksiin pitäs tulla semmoset 2 palkkia josta hiireä vetämällä voi niitä kellottaa?
    Jos muistan väärin niin kerro mulle.
    Btw,oonko häiriköinyt?

9. mika

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    et o ny mitenkään häiriköiny, pidä sama linja.
    Noissa näyttiksissä sen verran potkua, että en lähtisi niitä kellottamaan..ei varmaan ole tarvetta.

Mielestäni on hyvä ja aika hiljainen ~20,5 desibeliä.

10. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Juu.Kiitti.
    btw,oisko olemassa mitään vesijäähdytystä noille mun näyttiksille?Siis semmosta että kun mähän laitan ne mun näyttikset sli-tilaan niin olisko semmosta jäähyä olemassa,joka kävis just siihen?
    Ja jos on niin voisitko laittaa linkin?
    Kiitos.

11. mika

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Nyt en osaa sanoa. Täytyy odotella viisaampien vastauksia :(
    Ja liikkeestä, josta osia oot tilaamassa, kannattaa myös ratkaisua tuohon asiaan kysellä.

12. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

13. MagicalS

MagicalS Guest

Sinuna pahviaivo en pistäisi 64bit xp:Tä... Ajuri tuki vähän niin ja näin eikä nopeusetua tuu yhtään. Laita ennemmin normi 32bit xp ja vaihda longhorniin hamassa tulevaisuudessa. Toimis tod.näk. pelitkin paremmin.

14. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

No ei kai 64bittisestä windowsista haittaakaan ole.Vai onko?
    Ja kyllä vaihdan longhorniin sitten joskus.....

15. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se vähän riippuu. Jos koneessa on sisällä jotain eksoottista rautaa, niin ajureiden kanssa voi tulla ongelmia. Itselläni on ajurit kaikkiin sisuskaluihin ja usb laitteisiin (lukuun ottamatta mousewarea, jolle kyllä vaihtoehtoinen sovellus löytyy) joten x64 hyrrää vallan mainiosti. Ikivanhat 16 bittiset sovellukset eivät win x64:ssa toimi, joten vanhat (lue DOS) sovellukset eivät toimi, samoiten jotkin uudemmat jotka käyttävät 16 bittisiä asennus ohjelmia. Se että kuinka paljon, jos ollenkaan, ongelmia tulee on ihan tapauskohtaisesti. Henkilökohtaisesti olen törmännyt vain yhteen 16 bittiseen installeriin (alkuperäinen Dungeon Keeper) ja siihenkin sitten ajankulukseni tein korvaavan 32 bittisen NSIS:llä ;D.

Nopeus eta tulee, ja joissakin tapauksissa varsin selkeästikkin. Tällä hetkellä vain natiiveja 64 bittisiä sovelluksi on niin vähän että suurin hyöty jää saamatta.

16. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Kiitti Bluekkis.Tos tuli nimittäin aika hyvää tietoa.Muuten,eiks Far Cry peliiin oo saatavilla netissä semmonen joku 64 bittinen päivitys?
    Jos on niin voisko joku laittaa linkkiä?
    Ja näyttääköhän se 64 bittisillä väreillä(tai siis sillä patchilla.)paremmalta kuin 32 bittinen?
    Ja semmonen juttu että miten saa Far Cry:hin HDR:n?
    Siis sen valaistus jutun ja näyttääkö se paremmalta jos on 64 bittinen Windows???

17. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252_869_875^10543,00.html
    Tuolla promotionaalista materiaalia 64bittisestä Far Cry:sta (DL linkki siellä vaatisi jonkin sortin rekisteröitymisen)

http://browse.files.filefront.com/FarCry_Official_Patches_AMD64_Upgrade/;1325800;/browsefiles.html
    Tuolta itse pätsi ja content pack, molemmat tarvitaan.

64 bitillä ei ole mitään tekemistä grafiikan kanssa, ainoastaan kertoo siitä että prosessori kykenee käsittelemään 64 bittisiä kokonaislukuja (ja näin ollen nopeuttaa tapauskohtaisesti raskaita laskenta operaatioita).

HDR näyttää aivan samalta win x64:ssä kuin normi XP:ssä, se kun on puhtaasti näytönohaimen ominaisuus. HDR:n saa päälle esimerkiksi lisäämällä pikakuvakkeen target kenttään varsinaisen exen perään -DEVMODE "r_hdrrendering 7". Huom, HDR ei toimi AA:n kanssa, joten se pitää muistaa ottaa pois päältä.

18. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

19. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei varsinaisesti. Silloin kun tuo HDR tuli pätsin mukana niin sitä testailtiin varsin paljonkin. Tällöin yleisesti todettiin että 7 tuottaa kaikkein luonnollisimman tuloksen. Mikään ei tietenkään estä kokeilemasta muita asetuksia =)

20. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Juu...Jos laittaa yli 7 niin se on sit varmaan liian kirkas tai se ei siis näytä enää niin aidolta.Hidastaako muuten peliä se jos laittaiskin sen HDR:n 11?

21. Pahviaivo

Pahviaivo Guest

Mä ainakin luulen niin.
    Eiks se niin oo?

Jaa tämä sivu