1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kopiosuojauksen kierto? EI piratismi mielessä;)

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi atholn 01.05.2007.

  1. atholn

    atholn Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2006
    Viestejä:
    1,079
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eli tos ostin yli aidan leffan ja se pitäis saada poltettuu toiselle levylle jos vanha vahingoittuu niin sitte on se varalla ja voi ipanoille laittaa sen pyörimään ja ne kuitenkin naarmuttaa levyt piloille niin olisi kiva jos voisi antaa poltetun version;) Eli kokeilen polttaa nerolla mutta se valittaa että siinä on kopiosuojaus.. dvd shrinkillä kokeilin ja se valittaa CRC virhettä.. levyssää on pari naarmua eli johtunee siitä?

    ELi onko jotain toista ohjelmaa jolla sen saisi poltettu dvd.lle tai luotua ensin koneelle video_TS tiedostot yms ja sitten vasta polttaa? tai kopiosuojauksen kierto?

    Kiitos etukäteen vastanneille ja olisi kivaa jos tulisi vastauksia mahdollisimman pian=)
     
  2.  
  3. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. bscd

    bscd Active member

    Liittynyt:
    02.03.2003
    Viestejä:
    1,947
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://www.google.fi/search?q=dvddecrypter , ensimmäinen hakutulos.
    Siellä näyttäisi olevan ohjelmat ja ohjeita hommaan..

    Kaiken järjen mukaanhan voisit sen varmuuskopion ladata vaikka näppärästi netistä ja säästyisit rippaamisen vaivalta, etkä rikkoisi lakia ohittaessasi tuon "tehokkaan" suojauksen, mutta valitettavasti laki nykyään on mitä on...
     
    Viimeksi muokattu: 01.05.2007
  5. atholn

    atholn Regular member

    Liittynyt:
    16.12.2006
    Viestejä:
    1,079
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46


    Kaiken järjen mukaanhan voisit sen varmuuskopion ladata vaikka näppärästi netistä ja säästyisit rippaamisen vaivalta, etkä rikkoisi lakia ohittaessasi tuon "tehokkaan" suojauksen, mutta valitettavasti laki nykyään on mitä on

    Mitä tuolla varmuus kopion lataamisella tarkoitat? kiertääkö se kopiosuojauksen?
     
  6. ricardo

    ricardo Guest

    DvdFabdecrypter.Ilmainen ja homma hoituu.
     
  7. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Toi on kyllä epäkohta jota lain asettajat eivät ole huomioineet. Itsekin olen nähnyt minkälaiseen kuntoon siskon lapset saa elokuva ja Xbox DVD:t...varmuuskopiointi pitäis sallia vaikka MAFIAA sitä vastustaa.
     
  8. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Anydvd
    Ja firma joka tekee on Slysoft. Sinähän tietenkin ostat sen etkä ala kyselemään mistä laittoman version saa imuroitua.

    Vaan Lex Karpela sanoo oman mielipiteensä tuostakin.
     
  9. NOSAATANA

    NOSAATANA Member

    Liittynyt:
    20.04.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt tuli ongelma, ja epäilen että johtuu kopiosuojauksesta :)

    Tuli tuossa eilen siirrettyä kopypastella dvd:ltä tiedostot koneelle ja tänään kokeilin powerdvd:llä katsoa. Ei toimi, pysähtyy varoitukseen.
    DVDshrink ei pysty hakemaan dvd tiedostoa ja sanoo:
    DVD shrink encountered an error and cannot continue

    Failed to read file "E:\programfiles\XXXXX\VIDEO_TS\VTS_01_0.VOB

    Virheellinen muistipakan käyttö.


    Missä vika? Täällä taas ongelmia piisaa :D
     
  10. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  11. miinis

    miinis Regular member

    Liittynyt:
    31.01.2007
    Viestejä:
    314
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei niitä copypastella kopioida. Tossahan oli useampikin käyttökelpoinen ohjelma. Niistä kokeilet jollakin kopioida. Tosin kaikki taitavat olla maksullisia, joten rajoituksia on luvassa, jos et osta ohjelmaa tai käytä jotain epäillyttävää tapaa ohjelman hankkimiseen. Magic DVD Ripperiä on joskus tullut käytettyä, muistaakseni oli 5:n elokuvan rajoitus, muista en sitten tiedä. Sen verran vähän tullut rippausohjelmia käytettyä.
     
  12. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Entäs Alcohol 120%?? EDIT: Tosin se taitaa olla piraattiohjelma (anteeksi ylläpito, jos kiellettyä)
     
    Viimeksi muokattu: 16.05.2007
  13. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  14. TemeTee

    TemeTee Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    1,541
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ajattelin vaan, koska kun uusi tekijänoikeuslaki tuli voimaan, niin download.fi/dawnload.fi osoitteesta ei voinut enää ladata Alcohol softaa, koska se oli jotenkin lainvastaista.
     
  15. Lanttu42

    Lanttu42 Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ystävilleni suositellut erittäin edullista settiä :

    AnyDVD ja CloneDVD settiä (~70 euroa) Slysoftilta. Bundlena kun ostaa, niin saa noin 20 euroa alennusta eli normaali settihinta olisi noin 90 euroa. Kätevä eikä vaadi mitään erityisiä toimia tai osaamista kopion ottamiseen. Clone HD DVD softasta ei ole kokemusta, kun ei ole tarvetta...

    Ohjelman voi ladata testikäyttöön myös, jos ei ole varma haluaako sen ostaa : http://www.slysoft.com/fi/
     
  16. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en ymmärrä, miksi pitäisi maksaa AnyDVD:stä, kun on ilmaisiakin yhtä hyvin toimivia ohjelmia tarjolla.
     
  17. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Itse en ymmärrä, miksi pitäisi maksaa AnyDVD:stä, kun on ilmaisiakin yhtä hyvin toimivia ohjelmia tarjolla."

    samaa naureskellu kaverilleni, joka mainostaa AnyDVD:tä alituiseen. Ite en oo sitä viä tähän päivää mennessä tarvinnu... turha softa mun mielestä.
     
  18. Lanttu42

    Lanttu42 Member

    Liittynyt:
    28.09.2004
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Naureskellahan voi kuka tahansa. Tervettähän se on, että osaa nauttia elämän pienistä asioista. Itse kuitenkin olen todennut, että helpompaa itselleni on laittaa ohjelma joka hoitaa kaiken itse, kuin yrittää opettaa usean eri ohjelman yhdistelmää.

    Muten kuten jo sanoin - itse olen huomannut helpoksi ja vaivattomaksi tavaksi AnyDVD:n. Olisi tietysti mukava kuulla ilmaisesta tavasta hoitaa yhtä vaivattomasti kyseinen asia, joten jos teillä on ehdottaa samankaltainen systeemi niin kertokaa ihmeessä.

     
  19. iec

    iec Regular member

    Liittynyt:
    22.10.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mun ääneni menee myös ilmaiselle DVDFab HD Decrypterille, eli itsekin rippaan sillä varmuuskopiot lasten elokuvista (tenavat osaavat todellakin naarmuttaa kalliit elokuvalevyt pilalle). Ripatun ohjelman voi sitten pakata yksikerroslevylle sopivaksi vaikka DVDShrinkillä.

    EDIT: AnyDVD + CloneDVD2 -yhdistelmä on kyllä paljon nopeampi tapa kuin DVDFab HD Decrypter + DVDShrink, eli suosittelen tätä yhdistelmää silloin jos haluaa maksaa ohjelmistoista. AnyDVD siis poistaa kopiosuojaukset lennossa ja CloneDVD2 pakkaa elokuvan yksikerroslevylle sopivaksi samalla kun rippaa levyn. CloneDVD2:n encoder on myös DVDShrinkin vakioencoderia nopeampi.

    Edit: Siis CloneDVD2:n transkooderi on DVDShrinkin transkooderia nopeampi.

    -iec
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2007
  20. Miitti

    Miitti Regular member

    Liittynyt:
    12.02.2005
    Viestejä:
    1,610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Vaihdoin DVDFab HD Decrypterini vanhaan kunnon DVDDecrypteriin, koska se on paljon nopeampi. Mutta jos haluaa ilmaiseksi (mutta hitaasti) ottaa laadukkaita varmuuskopioita, suosittelen seuraavaa yhdistelmää:
    DVDDecrypter (DVD -> HDD), DVDRebuilder + HCEncoder (Encoodaus) ja itse valitsemasi polttosofta. Kokeilussa nyt InfraRecorder.

    iec: Shrinkissä ei muuten ole encooderia, se on transkooderi :)
     
  21. p2pman

    p2pman Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2007
    Viestejä:
    540
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä eroa on encooderilla ja transkooderilla?
     

Jaa tämä sivu