1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

kopiosuojattujen levyjen rippaus....

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi k0lo 27.05.2002.

  1. k0lo

    k0lo Guest

    Eli voiko millään ohjelmalla ripata sellaisia levyjä mitkä ovat kopiosuojattuja niin ettei tietokoneen cd-asema lue niitä??
     
  2.  
  3. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    CloneCD:llä kopiot sen esimerkiksi CD-RW:lle ja EAC:lla rippaat WAV:ksi -> MP3. Tässä yksi keino.
     
  4. humis

    humis Guest

    EAC:lla oon saanu ripattua suoraan kaiken tähän asti.
     
  5. k0lo

    k0lo Guest

    Mut o sellane ongelma et asema vaan lukee ja lukee tota levy eikä EAC näytä mitää eikä mikään muukaan ohjelma:(
     
  6. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli silloinhan siinä on kopionsuojaus tässä itse päättelin...
    =)

    Ei muuta kuin tussia peliin ni homma hoituu...
     
  7. yomannain

    yomannain Member

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin tuo tussihomma käy jos kyseessä tosiaan on Cactus Data Shield (100/200) tai Key2Audio suojattu levy. Hae aikaisempaa viestiä.
     
  8. eero/3STD

    eero/3STD Guest

    tässä teille hyvä systeemi kopiosuojattujen levyjen rippaukseen: easy cd cretor 5 platinumilla teette imagen suojatusta levystä.kun valitsette träkit siltä levyltä, ohjelma löytää sieltä kansion joka sisältää kopiosuojauksen.valitsette vaan ne träkit, eikä sitä kansiota(en ole varman onko se kansio), ja sit teette image.poltatte imagen sit levylle ja siitä rippaatte. toimii ainakin bomfunk mc`s - burnin` sneakers levyn kanssa. toinen keino on vetää stereoista piuha ääniukortiin ja nauhoittaa jollain ohjelmalla (sound forge 5), äänen laatu ei kärsi yhtäään. itse käytän tota easy cd creator 5 systeemiä, tosin se vaati sen verran että asema voi lukea sitä suojattua levyä eikä vaan pyöritä sitä. :)
     
  9. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    No huhhuh, nyt tuli taas paksua tekstiä...
    Tässähän alkuperäisestä äänisignaalista tehdään ensin digitaalisesta analogista (RCA-piuha, kaiutinpiuha, jne...) ja sen jälkeen taas digitaalista (äänikortin line-in). Ja vielä kehtaat väittää, etteikö laatu kärsisi. Teeppä kuule ystäväni noin ja aja vaikka partasi partakoneella siinä vieressä niin tiedät... Tämä on se säälittävin keino joka tapauksessa.

    Easy CD creator on myöskin huono keino, sillä audion kopioimiseen tarkoitettua secure-moodia ei tästä löydy. Kaikki naksunat ja paukkunat tulevat siis kopiolevylle mukaan. Ohjelma painaa kopiot burst-moodissa nimittäin. Ja tuo moodi ei vähempää voisi välittää onko kopio todellakin kopiota...

    Exact audio copy on hyvä keino ja tällä hetkellä sillä saa ainakin osasta kopiosuojaukset veke. Toinen on juuri se, että tekee CloneCD:llä kopion ja tekee tästä vaikka MP3:t. Ja on secure ja hyvin toimii taas osassa.
     
  10. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    hmm..
     
    Viimeksi muokattu: 02.07.2002
  11. eero/3STD

    eero/3STD Guest

    ei mulla vaan se ääni muutu yhtään jos vetää stereoista äänikortille. mulla ei myöskään tule mitään lisä ääniä ku kopsaan levyt tolla easy cd cdreator menetelmällä!!koitappa joskus huvin vuoksi tota easy cd creator systeemiä ja tule sitten tilittään!!
     
  12. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Rakas ystäväni, kyllä se ääni muuttuu, sinä et vain kuule sitä. Ymmärrät kai, että kun signaalia muutetaan CD:n digitaalisesta RCA-piuhan analogiseksi ja taas tietokoneen line-in:ssä digitaaliseksi niin ainakin, siis _ainakin_ yksi 0-bitti muuttuukin vahingossa 1:ksi. Tällöin data on muuttunut ja ja ääni huonontunut. Ja tätä et voi välttää edes parhaimmilla mahdollisilla kaapeleilla. Kaapeleiden sisällä kuitenkin kulkee voltteja jolla ei oikeastaan ole mitään ennalta määrättyä asteikkoa.
    Tässä threadissa onkin kyse rippauksesta, eli digitaalisesta kopioinnista jossa sisältö pysyy täysin muuttumattomana. Ja tämä keino ei _todellakaan_ ole sitä. Vai mitä mieltä olet kun kiskaistaan VHS-video tuolla menetelmällä tietokoneelle? Ei vieläkään laatu muutu vai?

    En myöskään väitä että sinulla tulisi mitään ylimääräisiä ääniä, kun kopsaat tuolla Easy CD:n menetelmällä. Mutta tuo on aika varma keino saada niitä aikaseksi. Esimerkiksi jos levyssä on naarmu niin ohjelma ei vähät välitä siitä vaan jatkaa suoraan. Siis varmentava secure-moodi puuttuu audion kopioimisesta täysin. Tämä löytyy taas ohjelmista kuten Exact audio copy ja CDex.

    Ja luulen tietäväni nämä ym. asiat paremmin kuin itse annat ymmärtää. Jospa itse opettelisit mikä on analogisen ja digitaalisen signaalin ero? Enkä "tilitä" asioista vaan kerron niiden oikean laidan omilla mielipiteilläni höystettyinä.
    Jos otat itsessi näistä viesteistä, niin tämä ei ole paikka sinulle.
     
  13. pylja

    pylja Member

    Liittynyt:
    17.04.2002
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kovaa on kilpailu näköjään :)

    Olen käyttänyt RealPlayerin->RealJukebox ja sieltä muuttaanut Waweiksi kopiosuojatun levyn kovalevylle. Josta sittemmin polttanut CD:lle ne onnistuneesti.

    Joskus musa CD:n mukana tuleva videokatselmus voi aiheittaa ongelmia. Tosin ongelmia ei ole ollut NTI-poltto softalla kun kopioinut musa levyn jossa videokatselmus mukana.
     
  14. eero/3STD

    eero/3STD Guest

    juu, selevä. mulle ihan sama miten te yritätte saada ripattua suojattuja levyjä, pääasia että se onnistuu.
     
  15. DJ_Blind

    DJ_Blind Guest

    En halua osallistua mitenkään riitaan, mutta <4000mk maksavilla laitteilla tätä eroa ei huomaa.
     
  16. yomannain

    yomannain Member

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kysymyksessä tuntuukin olevan enemmän periaatekysymys, kuin se mikä oikeasti kuuluu ja mikä ei. Tuo analoginen vaihe ei oikeen inspaa eräitä..
     
  17. petrau

    petrau Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.02.2002
    Viestejä:
    364
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuohon alkuperäiseen viestiin hieman:

    Jos asemasi ei lue laisinkaan tuota levyä, ja haluat siitä täydellisen kopion. On olemassa kolme eri vaihtoehtoa:

    1. Jos kyseessä tosiaankin on Cactus Data Shield tai Key2Audio, vaihtoehtona on tussilla tuhraaminen :)

    2. Vaihtaa polttava asema sellaiseen mikä lukee tuota levyä, tai ostaa normaali romppuasema mikä lukee suojattuja audiolevyjä ( niitä kyllä löytyy :)) Poltossa CloneCD

    3. Ostaa tuo kyseinen levy :)

    Ja Tuohon Khauronin mielipiteeseen yhdyn 101 prosenttisesti. Muunnettaessa Audiota digitaalisesta analogiseksi jne.. Tuohoaa huomattavan määrän alkuperäiseen verrattuna.

    Ja tuo EasyCD Creatorin tapa käsitellä audio levyjä on kuin pompattaisiin suoraan vinyylien teko aikakaudelle. Eli raakana pask..a levylle.

    Itse olen onnistuneesti poltellut kaikki tähän mennessä vastaan tulleet Audiolevyt ( tosin omat ) joissa on suojaus niin CloneCD:llä.
    Jokin cd:asemista on aina suostunut kuitenkin lukemaan levyn Imageksi.

    ps. nämä olivat vain minun mielipiteitäni, joten kenenkään ei tarvitse ottaa herneitä nenään. :)



     
  18. djesko1

    djesko1 Member

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    sanookapa joku miten minä saan pelkän musiikin dvd:ltä jos minun dvd asema ei osaa polttaa dvd:tä? Eikä mikään kappale sovi minun rw:lleni
    mikä neuvoksi? mutta saan ne kopioitua vob tiedostoina kovalevylle dvd:ltä sillä tavalla et ottaa kopioi ja sit liittää ne vaikka e:lle
    pystyykö tuosta vielä jatkamaan jotenkin?
     
  19. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    No vaikka DVD2AVI:lla avaat ne rippaamasi VOBit ja valitset trackin sen mukaan, minkä kielen haluat WAViksi.
    Sitten vain Dolby surround downmix -päälle ja antaa palaa... Mitähän unohdin?
    Itse tekisin tuon homman niin, että purkaisin DVD2AVI:lla VOBeista AC3-äänet ulos. Sitten lataisin AC3:n BeSweetiin ja sieltä saisin ulos vaikka suoraan MP3:sta. Mutta noudata tuota ykkös-vaihtoehtoa ja pakkaa WAV MP3:ksi vaikka CDex:llä...
     
  20. djesko1

    djesko1 Member

    Liittynyt:
    09.07.2002
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kahtooko kukaan dvd videoita sillä tavalla että pc:een kautta tv:eeseen? jos kahtoo ni auttakaa minua kun minä en saa mitenkään kuvaa enkä ääntä telkkariin tietsikan kautta pystyykö kahtomaan esim power dvd:llä sillä tavalla tai dvd2avi ohjelmalla ,kummallako? jos joku tietää asiasta ni vastatkaa.
     
  21. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Olenhan minä tuotakin harrastanut. Kuvaa katsotaan ihan samanlaisesti kuin PC:n monitoriltakin, eli PowerDVD / WinDVD / muulla vastaavalla softa-playerillä. Eli TV:ltä sinä katsot DVD:tä samalla ohjelmalla kuin monitoriltasi. Jos et ohjelmaa vielä omista, niin PowerDVD tai WinDVD on vaihtoehdot.
    Äänet tulee sitä kautta mitä kautta ne nytkin tulevat tai sitten niin, että vedät äänikortin line-outista piuhat semmoiseen scart-palikkaan jossa on punainen ja valkoinen RCA-sisääntulo. Näin saat DVD:n äänet TV:n kaiuttimista.
    Kuvan TV:lle saat näytönohjaimestasi riippuen ajureista sen päälle pistämällä. Eli TV-out ja enable tai vastaavaa. Mikä näytönohjain sinulla on?
    Piuha näytönohjaimesta menee joko komposiitti-piuhalla (RCA:n näköinen keltainen) tai S-VHS -piuhalla (vähän PS-2 -piuhan näköinen). Tästä piuha menee joko TV:n S-VHS -paikkaan tai komposiitti -paikkaan.
    Yksi vaihtoehto on tietenkin tehdä se homma niin, että piuha lähtee näytönohjaimesta (kuva) ja äänikortista (ääni) ja nämä piuhat menevät scart-kikkulaan jossa on kaikille mahdollisille sisääntulo. Tämä sitten liitetään TV:n scartiin ja TV:stä valitaan katsottavaksi kuvaksi esim. A/V 1.

    Mahdollinen scart-kikkula jossa sisääntulot kunnossa: http://www.kouluelektroniikka.fi/cg...026460124-408&action=tuoteshow&tuote=5407 620
     

Jaa tämä sivu